donderdag 23 oktober 2014

Ben niet een klein beetje ....

Ben niet een klein beetje eigenwijs! Kijk ik werd meer dan één jaar geleden lid van de sneeuwmannen borduurtjes bij Crownstitches en jullie weten dat ik er nog steeds aan moest beginnen, maar ik wist maar niet wat ik zou doen en dus bleven ze liggen! Maar een paar weken geleden zette mijn vriendin Bep de eerste steekjes op deze stof:


Maar lastig als ik ben, was ik er nog steeds niet weg van en dus bleef het weer liggen! Maar nu was ik dus onlangs met Bep en Ria op de Handwerkbeurs in Rijswijk en daar vond ik een gaaf borduurstofje, blauw met witte stippen en kijk nu eens:



Ben opnieuw begonnen en helemaal blij, niet alleen omdat het nu lijkt alsof mijn sneeuwman in een sneeuwbui staat, maar ook omdat ze nu perfect bij de andere sneeuwmannen passen die ik vorige jaren borduurde:


Niet dat deze sneeuwmannen in het hartenkastje komen :


Nee dat is echt niet de bedoeling (al hoop ik wat restjes over te houden voor een extra borduurtje in het hart) maar wat denken jullie van allemaal sneeuwmannen in mijn boom? Peren eruit en twaalf sneeuwmannen erin, past precies!


Dus ik ga snel verder met mijn steekjes, misschien heb ik morgen al wel een sneeuwman af!

Fijne dag!

woensdag 22 oktober 2014

Toch weer gelukt!

Gisteren en vandaag hard door gewerkt aan mijn randjes en ik ben zo blij dat ze af zijn, kan ik eindelijk aan een sneeuwman in kruissteek gaan beginnen! Maar goed dit is het resultaat:


Ben er best tevreden over, nu even de naald veilig stellen zodat er geen roestplekjes meer op komen en dan aan de slag zowel in huis (ben vanmorgen naar de nagelstudio geweest) en dan het eerste sneeuwmannetje opzoeken!
Maar goed of dat allemaal gaat lukken, dat zien jullie morgen dan wel weer! Nog een:

Fijne dag!

dinsdag 21 oktober 2014

Valt dat even tegen!

Nu dat eerste randje, heb er al heel wat uurtjes inzitten en nog geen ene keer achteruit hoeven werken, maar ik vind het echt een reuze klus! Maar zal vandaag wel afkomen:


Want zeg nu zelf ... dit is toch geen weer om lekker buiten te wandelen? Het komt hier echt met bakken naar beneden en zelfs Tara wilde vlug naar huis! Of was dat voor haar boterham en water???


Nu ik denk dat er vandaag wel heel wat steekjes zullen worden gezet en ik zie wel welke!

Fijne dag!

maandag 20 oktober 2014

Pffft, dat was nog een hele klus!

Maar hij is geklaard en mijn sneeuwman is af en heeft zijn laatste steekjes gistermiddag gekregen, nu moet ik op zoek naar leuke lapjes om de blokken erom heen te gaan maken, zodat het een gezellige kussenhoes kan worden!


Zo en nu vandaag maar eens aan de slag met de randjes, vooral het eerste lijkt mij een forse job en dan kan ik misschien ook beginnen aan de twaalf andere sneeuwmannen!


Ik heb dus nog genoeg te doen daarna, maar dit zijn niet de enige er liggen er nog meer te wachten, dus zal er maar eens een tandje bijdoen!

Fijne dag!

zondag 19 oktober 2014

Het gaat lekker!

Gisteren leuke reacties op mijn sneeuwman gekregen en ook werd er om informatie gevraagd over hoe je een stitchery maakt, nu laat ik maar met het laatste beginnen!
Je neemt een lapje stof dat groot genoeg is voor je stitchery, bij voorkeur een licht lapje dus het hoeft niet persé wit te zijn, maar hoe lichter hoe makkelijker je de tekening kan overbrengen!

(Hiernaast zie je dat het ook op donkere kleuren
kan, maar dat was dus echt heel lastig!)

Verstevig vooral lichte lapjes met strijkvlieseline of strijkbatist en breng de tekening erop over, dus niet eerst tekenen met een pen die verdwijnt als je strijkt en dan de versteviging, want dan verdwijnt je tekening weer! Nu bepaal je of je met één of meerdere kleurtjes wil gaan borduren, want stitchen is dus gewoon borduren! Voor stitcheries gebruik je meestal alleen stiksteekjes voor de lijnen maar je mag gerust ook andere steken gebruiken!
Ik gebruikte voor de sneeuwman de steelsteek en werkte met een dubbele draad omdat ik de buitenlijnen extra wil laten opvallen:


Voor de stoppen, de letters en de stofpatroontjes gebruik ik een enkele draad en stiksteekjes, niet dat er regels voor zijn, maar ik vind het gewoon gaaf om te spelen met het garen. Al met al ben ik best lekker opgeschoten, nog wat stofpatronen erin borduren (nog een hele klus!) dan het strijkijzer erover halen en de lijnen van de pen verdwijnen en dan kan ik hem afwerken tot een gezellig kussen voor deze winter op de bank!
Ik maakte al meerdere quilts met stitcheries en ik moet zeggen dat het allemaal gekomen is door
de eerste die ik maakte met allemaal tekeningen van Beertje Paddington van het internet gehaald (Kleurplaten)

Met slechts een kleur rood garen (DMC815) geborduurd.
Daarna volgde de Life is Beautiful:


Deze werd met verlopend gele borduurzijde van DMC geborduurd.
Toen de In Full Bloom:


Deze werd met meerdere kleurtjes handgeverfd garen geborduurd en ja er waren ook nog wat kleintjes tussendoor:


 Ja ik mis er nog een paar, maar dit kleine kussentje kan ik nog wel even laten zien!


Al met al wil ik alleen maar tegen Marjan en Mirjam zeggen, gewoon beginnen dus, het is leuk en makkelijk en de resultaten zijn zo gaaf!

Fijne dag!


zaterdag 18 oktober 2014

Sneeuwmannen in oktober!

Ja daar was ik echt aan toe, aan een sneeuwman en ik heb er gelukkig nog heel wat liggen om te maken en mijn verzameling uit te breiden, zowel in kruissteekjes als in andere materialen! Maar ik besloot gisteren eerst maar eens te beginnen aan een makkelijke omdat ik dan lekker steekjes kan zetten zonder na te denken en dus ben ik met een stitcherie begonnen:


Nee hèhè, natuurlijk is hij nog niet af, maar ik vind dat ik toch al aardig wat gedaan heb!

Verder heb ik mijn hart verloren!! Ja echt! Nee niet aan een andere man, ik ben na tien maanden huwelijk heus nog niet op mijn DH uitgekeken (LOL), maar wel op een quilt!  Ik zag namelijk The Prince van Susan Smith op diverse blogs en ik ben er echt weg van! Dus ging ik op zoek naar het patroon op het internet, maar vond het niet, dus toen maar even gebeld met DH&W in Amsterdam, maar helaas het patroon is nog niet leverbaar! Dus nu maar afwachten en ondertussen genieten van deze foto's:















En terwijl ik op het patroon wacht kan ik vast beginnen met het verzamelen van mooie lapjes! Vooral die met plaatjes erop zullen nog een hele zoektocht worden!

vrijdag 17 oktober 2014

ABC etc...

Wat is het toch fijn als je een ABC hebt afgewerkt tot en met de Z en dat is wat ik gisteren heb gedaan! Zover hadden jullie het al gezien:


Maar toen ik eergisteren naar boven liep en het lapje zag liggen en daarnaast een mooi blauw lapje zag dat er qua kleur precies bij paste, toen heb ik toch maar eerst dit afgemaakt en daarom heb ik nu weer een affo:


Ik wil het later ophangen in de keuken, maar ik wacht daarmee tot die verder is, kijk servies en andere spulletjes kunnen even in de vaatwasser, maar zo'n lapje hou ik toch liever nog even schoon!
Nu weer verder met mijn Top Secret project en andere zaken, ik heb het er maar druk mee! Gelukkig is mijn voet weer helemaal hersteld, dus ik kan weer lopen als een kievit, ik denk dat het toch een beklemde zenuw is geweest, zo snel gekomen en ook plots weer weggegaan!

Fijne dag!

donderdag 16 oktober 2014

Pfffftttt... eindelijk ik ben weer helemaal bij!

Wat een gedoe, twee stappen vooruit en één achteruit, zo ging het met de randjes deze week en dat terwijl ze hartstikke simpel waren! Eerst moest ik de randjes van vorige week nog helemaal af zien te krijgen, heb tenslotte toch maar besloten de originele randjes te borduren en daarna dus die van deze week:


Er zit nu wel een foutje in mijn randjes, maar ik heb besloten dat dat (zoals mij werd verteld) het persoonlijk maakt en dus laat ik het lekker zitten, vandaag weer verdermet ander werk, misschien eindelijk weer achter Ome Jan en verder met mijn quilt!

Fijne dag!

dinsdag 14 oktober 2014

Tussendoor!

Ik heb niet erg veel te showen, want ik werkte vooral aan mijn TS project en dat blijft nog maanden achter slot en grendel, dus dat is lastig! Maar gelukkig ben ik ook bezig met de randjes en al zit er een dikke fout in het vorige randje (nee ik zeg niet wat en laat het rustig zitten!) ook bij het eerste randje van deze week ging ik al twee keer de fout in en moest ik achteruit werken, dat komt ervan als je borduurt en naar een spannende tv serie kijkt tegelijk!


Maar langzaam maar zeker komt het randje er nu eindelijk goed op te staan! Verder zal ik de komende tijd vanwege de ziekte van mijn DH niet zo regelmatig kunnen schrijven, dus daar zullen jullie maar even aan moeten wennen, maar we hopen dat hij snel herstelt, gelukkig gaat het met mijn voet de goede kant op!

Fijne dag!

zaterdag 11 oktober 2014

Had niets te vertellen...

Want werkte gisteren alleen aan mijn TS project en dus mag ik daar niets van laten zien! Maar zojuist kwam de post en meiden daar zat me toch iets liefs in! Ik heb namelijk een maandje geleden meegedaan met "I 'm in" op Facebook bij Gerard en nu stuurde hij mij dit schattige fobje:


Hij heeft het geborduurd met één draadje over één draadje en ja het is een echt biscornuutje!


Aan allebei de kanten met vier hele kleine vlindertjes geborduurd, zo mooi! Ik heb het aan een van mijn mooiste scharen gehangen en dus staat het nu te pronk tussen mijn eigen borduurtjes. Gerard hartstikke bedankt en natuurlijk ben ik "in"en dus ga ik nu vijf mensen die een reactie achter laten een cadeautje sturen, wat is dit toch een leuk initiatief!

Fijne dag!