zaterdag 18 oktober 2014

Sneeuwmannen in oktober!

Ja daar was ik echt aan toe, aan een sneeuwman en ik heb er gelukkig nog heel wat liggen om te maken en mijn verzameling uit te breiden, zowel in kruissteekjes als in andere materialen! Maar ik besloot gisteren eerst maar eens te beginnen aan een makkelijke omdat ik dan lekker steekjes kan zetten zonder na te denken en dus ben ik met een stitcherie begonnen:


Nee hèhè, natuurlijk is hij nog niet af, maar ik vind dat ik toch al aardig wat gedaan heb!

Verder heb ik mijn hart verloren!! Ja echt! Nee niet aan een andere man, ik ben na tien maanden huwelijk heus nog niet op mijn DH uitgekeken (LOL), maar wel op een quilt!  Ik zag namelijk The Prince van Susan Smith op diverse blogs en ik ben er echt weg van! Dus ging ik op zoek naar het patroon op het internet, maar vond het niet, dus toen maar even gebeld met DH&W in Amsterdam, maar helaas het patroon is nog niet leverbaar! Dus nu maar afwachten en ondertussen genieten van deze foto's:















En terwijl ik op het patroon wacht kan ik vast beginnen met het verzamelen van mooie lapjes! Vooral die met plaatjes erop zullen nog een hele zoektocht worden!

10 opmerkingen:

Mirjam zei

Goeiemorgen Lida,
Dat stitcherie is iets wat ik ook heel graag eens zou gaan doen. Ik heb al een paar heel leuke patroontjes verzameld, maar ben nog nergens aan begonnen. Mag ik jou vragen op wat voor soort stof je deze sneeuwman aan het borduren bent?
Ik wens je een heerlijk weekend,
Liefs,
Mirjam

Marjan zei

Heb je een verzameling sneeuwmannen? Wat leuk, ik ga zo maar eens verder op je blog kijken of ik er nog meer tegenkom.
Jij noemt het stitcherie, ik heb ook al eens iets over redwork gelezen, is dat hetzelfde? Ik vind het in ieder geval heel erg mooi en heb al wat patroontjes verzameld op Pinterest, maar moet de eerste stap nog zetten.... Alleen weet ik niet zo goed hoe dat moet. Net als Mirjam hierboven vraag ik me af op welke stof het moet en wordt het geborduurd in een borduurring? Een uitwasbaar potlood daar heb ik inmiddels wel al over gehoord, maar wat komt er áchter de stitcherie? Is daar een speciale techniek voor bijvoorbeeld? Kortom vragen genoeg. Zou je het niet leuk vinden om een tutorial te maken? Dan ga ik meedoen!
Groetjes weer en fijn weekend (het wordt nog niet echt sneeuwmannenweer dus pas maar op dat ie niet smelt ;-)

Frederika zei

hier is de eerste sneeuw al uit de lucht gevallen. Je hebt een mooie klus die op je ligt te wachten

Manuela zei

The little snowman is so cute.

Greetings, Manuela

Rennie zei

Leuk Lida je voorbereiden op het andere jaargetijde.

Chris zei

Ik vind die sneeuwman leuk hoor, maar ik geniet vandaag nog maar even van de warmte en de zon!
Wat een aparte quilt is dat zeg, lijkt me wel best heel veel werk!
Fijne zondag en liefs van mij.

christine zei

oohh Lida jij ook???

ik ook ga hem zeker bestellen ook al schreef ik op mijn weblog van NEE geen nieuwe maar hij is zo leuk . en de dear jane is bijna een affo dus ik doe het gewoon. hihih fijn weekend.

Anoniem zei

Wat een prachtige dag om sneeuwmannen te maken.
Het was een prachtige dag vandaag. Een deel van mijn balkon opgeruimd, daar was het ideaal voor. maar ook nog heerlijk zitten lezen in de zon.
Een mooi quilt, ben benieuwd of het lukt om het patroon te krijgen op termijn.
Wens je een mooi weekend!

Lieve groet,
Gerry

Ria van Kasteel zei

Mooie sneeuwman, maar ik gok toch op een winter zoals vorig jaar, aangezien ik op de fiets naar mijn werk moet. Ook ik vind deze quilt geweldigmaar ik mag er alleen maar naarkijken, er ligt veel te veel te wachten.

Lieve groet van Ria. ;0))

Diana zei

Wat leuk dat je ook valt voor een Susan Smith quilt. Ik denk dat er heel veel quilters nu van die leuke plaatjeslapjes dus kunnen de quiltwinkels die nu lekker op voorraad nemen.
Succes,
Diana