maandag 7 juli 2014

Nog maar tien en ......de gordijnen:

Om met het laatste te beginnen, hier ben ik vanavond dus druk mee:


De zoom van het laatste gordijn voor op de slaapkamer, nog wel even met Singertje en als dat klaar is mag Ome Jan weer op zijn eigen plekje!
En als het klaar is mag het ook hangen in onze slaapkamer, waar het eerste al hangt en prachtig kleurt bij de zilveren spettertjesfiguren in het behang en de zilverkleurige lampjes:


Vandaag weer de moderne dekbedhoes gebruikt, vind de romantische toch het mooiste bij het behang passen met die rondjes.

Oh en wat betreft nog maar tien!  Dit is logje 990 en dus moet ik echt gaan verzinnen wat ik ga doen met de 1000ste! Moet er echt wat voor gaan verzinnen, ik denk dat het deze keer eens geen eigen gemaakt iets wordt, we hebben het zo druk met andere dingen dat ik niet weet of het gaat lukken.

Fijne avond nog!

zondag 6 juli 2014

De Sal en de randjes!

Ik ben van de week toch begonnen aan de Sal van Simone was het eigenlijk niet van plan, maar het enthousiasme van een vriendin haalde mij ook over! Nu is mijn lap eigenlijk smaller dan hij moet zijn, maar dat geeft niets, ik maak hem gewoon wat langer, kwestie van schuiven met wat letters!


Zo als je kunt zien wordt mijn lap blauw geborduurd, ben nog steeds in de blauwe mood van alle borduurspulletjes die ik maakte! Maar in het groen zijn de laatste twee randjes ook weer gemaakt, heb er geen andere kleuren bij gebruikt, wil het echt zo laten als het origineel, al moeten er niet al teveel effen groene randjes achter elkaar komen!

Nu heb ik nog een heel stel andere dingen die ik wil maken, daarvoor heb ik heel veel tijd nodig, maar dankzij de lieve hulp van mijn vriendin Ria die mijn quilt prachtig aan het doorpitten is komt binnenkort hopelijk de Céline toch af! Deze week moet ik wel even de bies erom zetten, dan zal ik er nog een foto van maken!

Fijne dag

vrijdag 4 juli 2014

Ik dacht dat doe ik wel even!

Ja echt! Vanmorgen een uur eerder opgestaan om snel nog even mijn etui af te maken waar ik mijn borduurtjes in wil bewaren en eigenlijk ging dat best vlot, ik had tenslotte al een deel voorbereid:






Voor de binnenkant een wit lapje katoen en voor bovenop had ik weer een borduurtje met huisje gemaakt, verder dezelfde stof als die ik voor het naaldenmapje gebruikte, daar was nog net genoeg van, dus wilde ik even het klusje klaren! Zat dus lekker te naaien, nog een stofje en een kantje erbij gezocht voor rond het borduurtje


Best leuk geworden toch! Nog even een foto van bovenop en ik kan nu mijn borduurtjes stofvrij bewaren in de borduurkist, want met een grote hond in huis heb je niet alleen haren maar ook ladingen stof!


Nu hier nog even een close-up van het borduurtje en de tekst die ik erbij zocht op het internet:


Ik zal maar eerlijk vertellen dat ik er bijna twee uur over heb gedaan en dat was dus echt een tegenvaller, maar het is af ..... alhoewel ik nog twijfel of ik er nog een sluiting met lusjes en knoopje aan zal maken!

Fijne dag!

dinsdag 1 juli 2014

Eindelijk!

Ik had al meer dan een week geleden een borduurtje af, maar had het nog steeds niet verwerkt! Afgelopen week was ik er aan begonnen, maar op de een of andere manier wilde het niet lukken en dan zijn wat slapeloze uren ideaal om wat probleempjes op te lossen, zoals hoe zet ik ook alweer een schaaretuitje in elkaar!  Gelukkig kreeg ik tegen tweeën 's nachts de goede manier door en kon ik rustig gaan slapen en gisteren heb ik het snel even met de machine voorbereid en 's avonds met de hand nog wat steekjes en voilá:






Het lijkt schuin, maar het is echt recht aan de bovenkant, zoals je op onderstaande foto kan zien!
Een eigenlijk doodsimpel modelletje, maar soms kun je over de kleinste hindernis struikelen! Zo ben ik weer een stapje verder met de inhoud van mijn Borduurkist:


Er ontbreekt nog één ding en daar hoop ik vandaag wat steekjes aan te zetten, maar eerst weer verder met het tweede gordijn!

Fijne dag!

maandag 30 juni 2014

Je hebt soms van die dagen dat je iets maakt en dan ben je er niet tevreden over, zoals ik onlangs had met mijn DMC kistje en dus dacht ik steeds maar aan de dingen die ik ervoor maakte en die ik wel leuk vind :


en dus kocht ik zaterdag op de randjesdag in Vaassen een ander stukje band, zocht het garen op waarmee ik de andere dingetjes maakte :


En ging aan de slag! Nam dezelfde patroontjes als basis en hetzelfde garen en zette gistermiddag deze steekjes:


En dit is het resultaat, ben er zo blij mee!


Nu is het echt zoals ik het leuk vind! Sprekend en in deze kleuren zo fris om te zien! Ja ik heb nog meer borduurtjes gemaakt en ik hoop vandaag wat dingen af te maken, maar het kijken naar voetballen kost ook aardig wat tijd en we gaan door, gefeliciteerd Nederlands elftal!

Fijne dag!

zondag 29 juni 2014

Randjes, randjes en nog véél meer randjes!

Zoveel randjes en zoveel verschillende kleuren, meiden (en mannen) wat was het genieten op de randjesdag in Vaassen! Gistermiddag om 1 uur stapte ik binnen en de zaal van de speeltuinvereniging was al aardig vol en na mij kwamen er nog heel wat dames binnen en het was lekker druk, niet alleen bij de tafels waar koopwaar stond uitgestald maar ook gezellig druk bij alle tafels! Sommige dames kwamen helemaal met een taxi, anderen waren sportief en kwamen op de fiets maar de meesten waren toch wel met de auto naar Vaassen gereden. Nu had ik beloofd dat ik zou proberen veel foto's te maken en ik heb dan ook een rondje door de zaal gemaakt en zo'n beetje bij alle tafels wat op de korrel genomen, dus hier komen ze:


Hoi Noa, wat ben jij druk bezig!


Volgende tafel, wat moet dit worden? Oh kijk nou toch eens, deze mevrouw maakt de randjes nog een keer en wel op jute, dan een tas van AH erbij en die wordt ermee bekleed en je hebt een schitterende randjestas!


Echt een te gek idee! Misschien ....

En dan al die randjes in verschillende kleuren en op allerlei manieren wordt er gezocht naar eigen inbreng, die borduurt een stukje dwars, dan weer een ander patroontje tussendoor, ik bleef kijken!


Dan ligt daar plots een heel ander pronkstuk op een tafel, prachtig geborduurd en opengewerkt in verschillende technieken, de oh's en ah's zijn niet van de lucht, schitterend!


Niet alleen prachtige randjes, maar ook allerlei mooie etui's, mappen en tassen om het borduurwerk in mee te nemen werden geshowd, vaak zo prachtig en origineel!


Er wordt druk geneusd bij het winkeltje van Simone en de Soede ideetjes gaan grif over de toonbank!


Niet alleen borduurspulletjes, maar ook lapjes en garen vinden gretig aftrek, maar de borduurspulletjes hadden toch wel de overhand!




En natuurlijk had Simone allerlei van haar creaties opgehangen, nu als je daar nog geen zin om te borduren van krijgt, dan weet ik het ook niet meer, zoveel leuks! Gelukkig had Simone een hele lading printjes gemaakt van de randjes van vandaag en dus kon iedereen daar mee aan de slag!


Zoveel leuks, wat te denken van dat speelgoed deegrollertje! Voor een paar euro te koop bij de Hema, borduurtje erom en je hebt een beeldschoon cadeautje, gaaf idee toch!


Natuurlijk werd er ook heel wat afgekletst en vergeleken en dat alles met drinken en allerlei lekkers!


Vooruit nog wat randjes, kijk eens naar de bijzondere kleurkeuze!
 



Maar er werd ook druk doorgewerkt hoor, menigeen had haar lap, garen en speciale brilletje bij zich!
 

Zo nu en dan zie je iets origineels zoals deze tas, geborduurd en gemaakt door de mevrouw die naast mij zat en niet alleen deze tas, ook deze map:


Zo handig! Onder de rits hiervoor aan  zit een met vilt gevoerde ruimte voor haar bril en met die linten legt ze haar borduurwerk vast en natuurlijk ook hier de vlindertjes!


Zelf zette ik ook heel wat steekjes en later bij nichtje thuis de laatste rij erbij en ik ben dus weer klaar voor deze week!

Nu denken jullie misschien alleen aan randjes en ander borduurwerk bij Soed Idee, maar ze heeft ondertussen ook een hele leuke serie quilts ontworpen en die hingen er ook, kijk maar:





Zo dit was de laatste foto van een heel geslaagde randjesmiddag, jullie snappen het zeker wel ik heb mij weer prima vermaakt en genoten van alle gezellige meiden en van de verwennerij van Simone, ik hoop een volgende keer weer eens mee te kunnen doen!

Fijne dag!

vrijdag 27 juni 2014

Tussendoortje!

Ben even klaar met de huisjes, moet nog twee borduurtjes ervan afwerken, maar wou even wat anders en daar we morgen pas de nieuwe randjes krijgen ben ik gisteren begonnen aan een heel ander werkje! Nu ging het eerste deel zonder mankeren en dus dacht ik vol goede moed meteen aan het tweede deel te gaan beginnen, maar helaas dat vraagt weer enig achteruit werken!



Zal eerst maar een kopietje maken van het patroon en dan gaan aantekenen wat wel goed is en wat niet, want zo kom ik er niet meteen uit!
Morgen ga ik samen met DH naar Zwolle om de hokjes te brengen en DH zal wel weer verder gaan met de overkapping (die is bijna af!) en 's middags rij ik even een stukje terug en ga naar de Randjesmiddag in Vaassen die zij (klik) organiseert, ben heel benieuwd wie er allemaal met hun randjes komen opdagen, zal mijn fototoestel meenemen!

Fijne dag!

woensdag 25 juni 2014

Ben even druk bezig geweest!

Ja ook met mijn gordijnen, het eerste hangt eindelijk! Maar dat komt nog wel eens, nu even druk met een hangmat en een hangzak en een slaapmat voor de fretten van het nichtje! Ons frettenhok stond al een hele poos leeg en nieuwe fretten wilden we niet meer, dus toen de fretten van ons nichtje door een hond werden doodgebeten die dwars door het gaas ging van hun hok, werd besloten dat het hok maar moest verhuizen naar Zwolle en daar staat het nu:





Nu was DH wel erg ijverig geweest en had alle binnenhokken weggegooid en dus is hij aan de slag gegaan en heeft allemaal nieuwe hokken gemaakt, met trapjes en doorgangetjes, raampjes en dichte hokjes, al met al een heel gepuzzel want ze moeten wel door de deur passen!


Het bestaat nu uit vier compartimenten en in dat hokje rechts boven  daar kunnen ze straks lekker warm slapen!

Want daar heb ik dus de hangmat voor gemaakt en ook de slaaphangmat:


Maakte nog een extra slaaprol voor ze, deze komt straks boven in het hok te hangen, nu maar hopen dat de meisjes het allemaal leuk vinden!



Zo, ik ga weer aan de slag met wat andere steekjes en straks weer voetbal kijken!

Nog een fijne dag!

dinsdag 24 juni 2014

Sorry, het is even niet anders!




Boze vrouwHeb de anoniem weer even uit moeten schakelen, kreeg gisteren en vandaag zo ongelooflijk veel spam binnen werd er gewoon boos om! Wat denken die lui met al hun gekke dingen dat ze mij al die troep moeten toesturen! Het was echt weer te gek voor woorden, dus vandaar! Hoop dat ik eind deze week weer iedereen kan toelaten en als je toch iets wilt schrijven, dan kun je gebruik maken van mijn e-mail adres, staat hier links op de site! Verder heb ik even niets te melden, ben druk in de weer met de gordijnen, en nee die zijn inderdaad nog steeds niet af, iedere keer als ik er mee bezig ben gebeurt er iets waardoor ik moet stoppen, maar vandaag kom het eerste gordijn echt af, de eerste vier banen zijn genaaid, geplooid en nu alleen nog maar zomen!
Zo ik wens je veel plezier met het voetballen en als je dat niet leuk vindt, dan maar met je steekjes! Fijne Avond nog!

Mijn dorpje!

Het was nog een heel gepuzzel, hoe ik mijn dorpje zou afmaken! Kreeg zaterdag al allerlei advies maar vond het geen van alle de juiste manier van afmaken, wolkjes, zonnetjes, zelfs twee extra kippetjes, maar nee het werd gewoon een extra boompje! Ik bleef dus werken met de figuurtjes van het originele patroon en dat was echt mijn bedoeling, daarna kon mijn dorpje worden afgewerkt en dit is het resultaat:


Ik gebruikte voor de sluiting een zelfde knoopje als ik gebruikte voor de biscornu en het lusje maakte ik met dezelfde borduurzijde. Is dit het laatste wat ik ga maken? Nee hoor heb ondertussen al weer twee andere borduurtjes af, maar die moet ik nog helemaal gaan afwerken en ook daar moet ik eerst verzinnen hoe ik het ga doen!

Vandaag een volle dag, dus weinig tijd voor kruisjes!

Fijne dag!