donderdag 12 maart 2020

Eindelijk wat te vertellen!

Ben namelijk dolblij met een affo! Ik was al keihard aan het werken in februari aan de Tudor Maiden van The Primitive Hare en probeerde haar voor maart af te hebben, maar dat haalde ik net niet! Twee maart was ze af en heb ik de laatste steek gezet! 


Maar ja ik was de derde jarig en werd toen 70 jaar en het hele weekend ervoor werd ik verwend door de kinderen!

Van mijn oudste dochter en haar partner kreeg ik deze schitterende bos van 70 rozen!





Van mijn grote kleinzoon en vriendin kreeg ik de metalen schaal die links op de foto staat en de schaal met rose plantjes kreeg ik van mijn DS en vriendin!

Verder kwamen er ruim 70 felicitaties vis FB en een enige kaart van uit Australië van mijn vriendin Agnes en haar man en ook een lief kanten kleedje voor mijn poppenhuis!

Mijn broer en schoonzusje waren verhinderd wegens ziekte en mijn jongste woont in Brabant en wilde vanwege de Corona griep niet hier naar toe reizen, wat wel zo goed was voor mijn DH die verminderde weerstand heeft.





De donderdag erna ging ik gezellig op bezoek bij Ton een vriendin waar ik mee naar Australië hoop te gaan, wat nu een beetje onzeker is door de Coronagriep, maar we blijven hopen!
Ik heb in haar huis mijn ogen uitgekeken en één ding is dus zeker: BLAUW is haar lievelings kleur!



Ongelooflijk veel ornamentjes heeft ze hangen, ik keek dus echt mijn ogen uit en wilde bijna meteen thuis aan de slag en ook een lading kussentjes gaan maken!
 

Maar dat was dus niet het enige wat zij maakte, er hingen ook héél véél grote borduurwerken!



Dit is dus maar een kleine selectie van haar schitterende werkstukken!


 De zaterdag erna ben ik naar de eerste verjaardag van mijn borduurjongetje gegaan die zijn eerste verjaardag vierde en waarvoor mijn DH een boekenplank maakte in de vorm van een dubbeldekker en ook twee autootjes waarvan één in de vorm van een olifant en die viel meteen goed in de smaak!


En vandaag heb ik dan eindelijk mijn Maiden helemaal kunnen afwerken en dit is het resultaat:


Ik ben blij dat ze af is en straks een plekje krijgt aan de muur!

Fijne dag!

6 opmerkingen:

Ineke zei

Wat een prachtig borduurwerk is je Maiden, schitterend.

Alice zei

Lida, fijn dat je blogt en mooie dingen laat zien. Daar gaat het volgens mij om. En of je nou Corona griep zegt of alleen Corona, we weten allemaal wat je hiermee wil zeggen. En de uitleg krijgen we dagelijks op de talk shows op tv, dus een correctie lijkt mij hier totaal overbodig.
Ik hoop nog vaak een "blogje"van je te lezen.

Annelies zei

Wat een mooi borduur !!

Chris zei

Allereerst nog gefeliciteerd Lida. Een kroonjaar!
Je Maiden is een plaatje en wat heb je toch een handige man! Heerlijk dat zo’n hobby heeft.
Ja, we moeten even voorzichtig zijn met contacten met anderen.
Fijn weekend en liefs van mij, Chris

Annie Kingma zei

Prachtig borduurwerk laat je zien.
Een fijne verjaardag gehad ook. Ja alles is nu even onzeker, maar gezondheid gaat boven alles.
Groetnis Annie

Truus zei

Te laat gezien om je verjaardag te zien,maar alsnog van 💝 gefeliciteerd met je verjaardag en nog vele creatieve jaren samen!
Je bent zeker verwend en een mooie leeftijd!
Mooi borduurwerk maakt Ton hè!
Rustige dag vandaag
groetjes, Truus uit Drenthe