vrijdag 1 juni 2018

Een week van wel en wee!

Laat ik maar beginnen met foto's die ik twee weken geleden al maakte! De bee was bij Ria en zij was druk met de derde olifantenquilt!


Liet ons genieten van het schitterende borduurwerk waar ze aan werkte:


En Bep zette ook borduursteekjes, net als ik zelf.


Dus er werd flink doorgewerkt en voor ik een foto van Henny kon maken had zij de boel al opgeruimd! Maar ik vergeet momenteel dus nogal eens om een foto te zetten of een stukje te schrijven en daar zijn dus genoeg redenen voor! 

Ben ik blij omdat mijn enige kleindochter is geslaagd voor haar MBO diploma grafische vormgeving en ben ik verdrietig en eigenlijk heel ongerust omdat bij mijn DH diabetes is vast gesteld en dit terwijl hij al zoveel voor zijn kiezen heeft gehad de afgelopen jaren en met twee vormen van reuma dit er ook nog eens bij kreeg.

Dus probeer ik nu eigenlijk te leven van dag naar dag en moet ik soms op de kalender kijken om te zien welke dag het is. Ben daardoor vergeetachtig en na het bezoek aan de huisarts zo van de kaart dat ik de bee van vanmorgen helemaal vergeten ben.

Zet ik weing steekjes in verhouding dan met anders, maar ben wel aan een nieuw project begonnen:


undefinedHet zijn dus vier verschillende schaapjes, de bovenste is geappliqueerd, de volgende moet worden gepunched, dan komt een gestitchte en daarna gequilt schaap en de onderste wordt met kruissteekjes gemaakt, wel heel leuk om te doen al die afwisselende technieken! Het is een creatie van Liezbeth van Thistles.

Ik spring weer eens van de hak op de tak, maar zo gaat het nu eenmaal momenteel, mijn hoofd loopt om en het is moeilijk om mij te concenteren  en dat terwijl ik de laatste weken net weer heerlijk aan het lezen was, heb de hele serie van W.J.Maryson Meestermagiër gelezen alle zes delen!

Maar tot zover voor nu, ik ga koken en dan verder met steekjes zetten en samen tv kijken en genieten van wat we wel hebben: elkaar!

Fijne dag!

9 opmerkingen:

Ineke zei

Ach Lida, het valt allemaal niet mee, soms is het zo oneerlijk.
Heel veel sterkte voor je man en voor jou.
Dikke knuffel, Ineke

Conny's-blog zei

Ach Lida toch, al die narigheid soms alles tegelijk he.
Sterkte voor jullie samen........liefs.conny

Annelies zei

Sterkte voor jullie beiden en schrijf het weg op je blog.

Truus zei

Zo logisch Lida dat je hoofd omloopt door wat jullie nu op je bord gekregen hebt. Dat moet je eerst weer verwerken en tot rust komen.
Hoe gaat jouw DH hiermee om? Je moet een nieuwe manier van leven opbouwen nu hij met verschillende dingen rekening moet houden.
Vaak helpt het om dit van je af te schrijven -voor jezelf of hier op je blog -net hoeveel je aan iedereen wilt mee geven of voor jezelf houden.
Heel veel sterkte voor jullie .
groetjes, Truus uit Drenthe

Chris zei

Dat was een naar bericht Lida. Dat vraagt weer meer aandacht en zorg. Maar ik denk dat jullie op een gegeven moment je routine daarin wel vinden.
Doe niet te veel meid. Je hobby moet wel een ontspanning blijven. En ook de fijne contacten en Bee met anderen.
Ik vergeet ook meer, ben langzamer en krijg steeds meer behoefte aan rustige momenten.
Jullie heel veel sterkte en liefs van mij.

wilma oud zei

Lida wat is dit erg voor je DH, maar ook voor jou. Je moet nou met alles rekening gaan houden. Soms is het zo oneerlijk verdeeld. Ik wens jullie beiden heel veel sterkte. Lieve groet Wilma

BezigeBijMirjam zei

Zo'n domper voor jullie, dat nu ook diabetis is geconstateerd bij jouw DH. Sterkte voor beiden. Gelukkig ook een lichtpuntje, het behaalde diploma van kleindochter. Ik hoop dat er nog meer lichtpuntjes voor jullie komen.🤗

Jeanny zei

Nou Lida dat is niet niks! Veel sterkte voor jullie beiden.

Anoniem zei

Wat vervelend dat je DH diabetis heeft. Veel sterkte toegewenst voor jullie beiden. Wel tip voor jullie, lees deze site eens door. Misschien heb je wat aan deze site.
Gr., Renske