donderdag 6 november 2014

Ik kan beginnen!!

Gisteren wilde ik graag wat stof op de kop tikken, maar waar kun je nu mooie lichtgrijze effen quiltstof kopen hier in de buurt? Wel gelukkig is daar het internet en laat ik nu in Den Haag bij het Quilters Palet precies de juiste kleur op hun webwinkel vinden! Nu ik had echt geen zin om twee dagen op een bestelling te gaan zitten wachten en dus ben ik in de auto gestapt en naar hun toe gereden, kon zowaar voor de deur parkeren! En kijk eens ben ik even goed geslaagd:


De perfecte kleur grijs gevonden en voor de Broderie Persé heb ik dat lapje erboven gekocht, hier komen waarschijnlijk de bloemen voor de hoeken van het middenstuk van en daarnaast vond ik nog twee lapjes waar ik weg van was:


Ze lijken hier lichter dan ze werkelijk zijn, ze benaderen meer de kleur van het behang op onze kamer.
Op hun webwinkel zag ik trouwens ook een heel mooie set met kleine ronde mallen en ze bleken ook een set met grote mallen te hebben, precies de goede maten, dus die heb ik ook maar mee naar huis genomen:


Ik kan dus echt aan de slag en heb als eerste het middenstuk gesneden, morgen laat ik zien wat er verder nog uit mijn handen is gekomen!

Fijne dag!

12 opmerkingen:

Ans zei

Je hebt een goede koop gedaan, wat zal dat mooi worden!

Mirjam zei

Dat gaat prachtig worden, wat een mooie lapjes vond je. En die mallen zijn ook super handig natuurlijk. Goed dat je naar de winkel bent gereden....
Veel plezier ermee vandaag!
Liefs, Mirjam

Truus zei

Wat een mooie kleuren hebben deze lapjes!
Veel succes en die mallen zijn reuze handig met zoveel cirkels.Ook handig als je sneeuwmannen wilt appliqueren..(lol)
groetjes,Truus uit Drenthe

Anoniem zei

Wat een mooie lapjes en wat ben je weer goed geslaagd.

Ageeth Dorsman zei

Prachtige lapjes heb je gescoord! Heel veel plezier ermee en ik ben nu al erg benieuwd...
Groetjes van Ageeth

wietskesquilts.blogspot.nl zei

We laten ons graag verrassen want ook deze quilt is mooi!!!!
succes
groetjes
Wietske

Annie Kingma zei

Hel benieuwd hoe mooi dit word. Success
Groetnis Annie

Chris zei

Wat weer een mooie uitdaging Lida!!

Heleni zei

Wow, wat een mooi stofje om te broderieen Lida.
Ben erg benieuwd hoor.

marga zei

Hele mooie stofjes. En het weer is prima om aan de slag te gaan met lapjes.
Groeten
Marga

Frederika zei

Mooie stofjes. Daarmee kun je er tegenaan

Jasmijn zei

Ik ga in het weekend op zoek naar stofjes.....Dit keer maar eens in blauw voor mij. Succes hoor.