vrijdag 14 juni 2013

DJ in steekjes!

Wel ik ben er dus echt mee begonnen en ik vind het nog steeds leuk! Ja de DJ in steekjes is helemaal te gek om te maken, net als de echte DJ maak je iedere keer een blokje, maar in mijn geval begin ik met de punten en komen de blokken pas nadat de eerste rij punten af is of de eerste hoek! Afijn ik wilde jullie alleen maar even laten zien hoever ik gisteren ben gekomen:


Kijk eens hoe de blokken op de blokken van een "echte" Dear Jane lijken! Al zie ik nu dat het patroon van de derde punt niet precies op de stoffen punt lijkt, zal er toch een steekjes bij moeten maken!
Ik maakte onderstaande foto in 2011 op de Gildetentoonstelling en vind het nog steeds één van de mooiste DJ's die ik ooit heb gezien!


Verder kwam gisteren Corrie even neuzen in mijn boeken omdat ze op Bol.com zulke gave boeken had zien staan, nu ik heb er daar meer dan genoeg van en dus was ze even later helemaal weg van een boek van Yoko Saito, vooral toen zij deze foto's zag, dus binnenkort gaat ze waarschijnlijk met haar Japanse lapjes aan de slag, maar eerst maakt zij nog "even" haar Civil War quilt af!                          

Zo weer een heel drukke dag voor de boeg, maar er komen vast wel wat steekjes, maar die zien jullie binnenkort vast wel!

Nu ga ik aan de slag en wens jullie allemaal een heel fijn weekend en een fijne vrijdag!

18 opmerkingen:

Rennie zei

Wat moet dat ontzettend leuk zijn om mee bezig te zijn. Wel een hele klus hoor!

Marjan zei

Een waanzinnig mooi borduurproject, Lida! De geborduurde DJ staat inmiddels ook op mijn lijstje... voor ooit.... Fijne dag!

wietskesquilts.blogspot.nl zei

Je bent weer lekker opgeschoten. Ben benieuwd of er morgen in Naaldwijk ook een geborduurde versie is.
Veel plezier nog vandaag
Groetjes
Wietske

Nardy zei

Dat is ook leuk om te doen! Je hebt al een mooi begin. Fijne dag, groetjes Nardy

Yvonne zei

Als ik zo de gequilte versie van de DJ zie hangen besef ik pas wat een monnikenwerk je bent begonnen! Maar wat zal het uiteindelijk mooi worden, heb nog nooit een geborduurde DJ gezien!

Anoniem zei

Je schiet al lekker op met je DJ.
Er zit inderdaad een fout in de rand van het borduurpatroon-weet even niet zo gauw welke rand.
Succes vandaag met alles.
groetjes,Truus uit Drenthe

Frederika zei

Je gaat als een speer zeg. Het ziet er zo fijntjes uit.
Groetjes Frederika

Gerard zei

Het gaat al heel vlot, jouw borduur DJ! Als je fouten ontdekt in het patroon voor je het gaat maken, dan kun je dat makkelijk herstellen en wel het juiste punt maken, toch? Dat vind ik juist creatief.

Anoniem zei

Ik vind hem nu al mooi worden. Fijn weekend en een fijne vrijdag toegewenst.

AnitaS zei

Je ziet er al mooi de DJ in. Prachtig werk.

Manuela zei

Nice progress.

Greetings, Manuela

Ageeth Dorsman zei

Je borduur-Jane wordt mooi, zeg, en wat ga je snel. En de gequilte DJ is
inderdaad wel een heel erg mooi exemplaar in een prachtige kleurstelling. Maar dat boek van
Yoko Saito, dat ziet er ook wel heel
erg verleidelijk uit...
Fijn weekend met heel veel steekjes!
Groetjes van Ageeth

Berkeboom zei

Je begin van het borduurwerk ziet er prachtig uit. Succes verder. Groetjes Gré

Ineke zei

Ziet er prachtig uit en wat ga je weer snel!

Fijn weekend!

Liefs, Ineke

Unknown zei

Dit is zoooo gaaf maar wat een werk Lida, het word volgens mij inderdaad net zo hard 'doorbijten' als een lapjesDJ :)
Fijn weekend, liefs, Sonja

Wilma Kuin zei

Mooi gedaan,.. het ziet er echt uit als DJ,..

Sis Voorn zei

Volgens mij heeft je borduur-Jane een hoog verslavingsgehalte ;-)

Evelyne zei

Mooi wordt je DJ met die rode kleur garen.
Je gaat lekker snel!

Fijn weekend, Evelyne