woensdag 24 oktober 2012

Onze dieren!

Ja inderdaad ik heb iets met Skunks, eigenlijk moet ik zeggen wij hebben wat met Stinkdiertjes, dit als antwoord op een vraag die ik gisteren kreeg! Gucci is dus ons eigen stinkdiertje en is niet de eerste maar al de vierde! De eerste was Bloempje een groot mannetje dat wij zestien jaar hebben gehad! Daarna kwamen Sproet en Suus, deze waren al ruim drie jaar oud toen wij ze overnamen van een jong gezin in Dordrecht, omdat er daar helaas geen ruimte meer was na gezinsuitbreiding. Helaas stierf Sproet na een paar jaar na het eten van een vergiftigde muis en daarna bleef Suus alleen achter. Suus overleed toen zij ongeveer tien jaar oud was.


Wij weer op zoek naar een nieuw diertje en gelukkig vonden wij in Zwolle Gucci die daar niet genoeg aandacht kreeg en ook in een hok achter in een schuur zat, dus wij waren maar al te blij om haar mee naar huis te nemen!


Zo zachtaardig als Suus was, zo fel en bijdehand is Gucci! Hier zie je haar een paprika uit mijn handen grissen, daar is de dame gek op!

Wel en dan hebben we natuurlijk ook nog één fretje, helaas zijn er nu twee overleden van ouderdom, maar Peper is nog steeds een pittige tante!



Het rare is dat Tara de fretten altijd heeft genegeerd, maar de konijntjes en Gucci worden iedere dag vrolijk begroet door haar en het liefste steekt zij haar kop in het hok om ze te likken!


Hier zie je haar wachten tot Gucci uit de buis kruipt waar zij zich had verstopt!

Kom ik nu tot de ontdekking dat ik helemaal nog geen foto's heb van Nijntje en Kootje, dus die zal ik binnenkort maar eens op de korrel nemen! En ook zal ik proberen een foto te maken van de begroeting tussen Gucci en Tara, die twee neuzen wat af!

Zo nu snappen jullie waarom ik een klein één kleurig borduurtje zoek van een fretje en waarom ik nog twee konijntjes moet borduren voor de letterbak!

Fijne dag!

21 opmerkingen:

Annelies zei

Inderdaad, nu snap ik het borduurtje. Wat een gezelligheid !

Jeanny zei

Zo Lida, dat is een aardig "dierentuintje" bij jullie, apart hoor!!
Fijne dag.

Nina Hobbysite zei

Leuk zeg al die dieren. Mooie namen ook.

Corina zei

Wat leuk om te zien Lida! Wij hebben ook wel eens serieus gekeken of zo'n stinkdier wat voor ons zou zijn. Maar toen ben ik meer uren gaan werken, en kwamen er katten aanlopen... Fretten hebben wij ook nog steeds, leuk dat jij er ook een hebt! Een sandy zo te zien, bijna altijd lekker pittig! Een borduurtje heb ik helaas ook nog niet gevonden (behalve dan dat enorme borduurwerk waar ik aan bezig ben), ik heb wel een paperpiecing patroon laatst gekregen bij Wilma Karels van een fretje, zo leuk! Die geeft ze deze maand weg bij haar in de winkel in Ede.

wietskesquilts.blogspot.nl zei

Fretten daar waren wij ook dol op, nou niet wij maar jongste en dan werden ze altijd bij ons gebracht als jongste met vakantie ging. het probleem was dan altijd dat Saartje ging kokhalzen van de lucht. een komisch gezicht want ze zocht de fret ook altijd op, maar stond er dan bij te kokhalzen. Fretten zijn hele bijzondere dieren. ze zijn leuk om te zien maar vragen veel verzorging

Leuk al jouw dieren.......
groetjes

Wietske

Marijke zei

Leuk je beestenboel!
fijne dag,
groetjes Marijke

Grit zei

So cute. And your dog is fantastic, like a lovely bear.
Liebe Grüße Grit

GRANNY'S HOUSE zei

Heerlijk zo'n beestenboel.

Groetjes
Ines

Tilly zei

leuk al dat beestenspul bijelkaar.

Hermie zei

Je bent er maar druk mee, naast het quilten en borduren heb je dus nog een halve dierentuin om te verzorgen.
Logisch dat die bij in de letterbak moeten.

Quiltpassion.blogspot.com zei

Jij hebt heel wat bekjes te voeden en hokken schoon te maken, maar het lijkt me heel gezellig, hoor. Ik verheug me op een foto van Tara en Gucci met hun neuzen tegen elkaar. Wat grappig, dat Tara de konijnen negeert, jammer dat je het niet kunt vragen. Of vragen wel natuurlijk, maar je krijgt geen antwoord.
Een patroon van een fret heb ik nog nooit gezien, mmar misschie kan een ander patroon met wat aanpassingen een fret worden?
Knuffel, Cisca

AnitaS zei

Het is bij jou echt een beestenboel. Gezellig. Fijne dag.

Chris zei

Hoe oud zijn die fretjes geworden? Die stinkerdjes worden ook oud zeg. Apart hoor Lida!

Home and Lifestyle zei

Jullie hebben in ieder geval geen standaard huisdieren kan ik wel zeggen. Leuk dat Tara en Gucci het zo goed met elkaar kunnen vinden, dat 'geneuzel' lijkt me erg leuk om te zien.

Een fijne dag, Lida! Lieve groet, Ingrid

liefdevoortextiel zei

Een heel aparte beestenboel, kan je de stinkdieren ook aanhalen?

Ageeth Dorsman zei

Wat een gezellige beestenboel is het
toch bij jullie thuis! Zo grappig ook,
dat Tara en Gucci elkaar zo begroeten,
dat lijkt me schattig om te zien!
Onze vorige hond had een innige relatie met de kat van de buren, dat
was ook geweldig!
Geniet maar van je beestenspul!
Groetjes van Ageeth

Conny's-blog zei

Heerlijk en gezellig he al die diertjes, heb drie katten en twee honden alleen nog, maar toen ons gezin nog compleet was veel meer dieren in kooitjes, maar alleen is dat zoveel werk.............gr.Conny

hobbyshop fugeltsje zei

Geweldig de beestenboel bij jouw. Het doet me denken aan de beestenboel bij mij vroeger thuis.
Het is in ieder geval weer wat anders dat katten en hond.
Ik snap het helemaal hoor van je borduurwerkjes.
Gr. Miranda

Ineke zei

Wat leuk om een stinkdiertje als huisdier te hebben. Toen wij op vakantie waren in Canada, hebben we er ook veel gezien, maar meer in de vrije natuur.
Groetjes, Ineke

marga zei

Een schattige dierentuin met passende namen voor ieder dier.
Groeten
Marga

Willeke de la Chambre zei

Mooi verhaal weer van al je beestjes.
Allemaal een aaitje van mij!
Jij bent de eerste die ik 'ken' met een stinkdier als huis(schuur)dier!
Mooi zijn ze he? maar wat kunnen die stinken! (ervaring in de USA)

groetjes,