woensdag 5 september 2012

We hoefden niet te zingen!!


Van Lang zal ze leven, want met het behalen van haar 94ste levensjaar voldoet zij al lang aan deze wens en dus hebben we gewoon met veel gezelligheid haar verjaardag gevierd!
Ik was al vroeg present na eerst een doos gebak te hebben gehaald, maar haar persoonlijke hulp was mij al voor geweest en Mams was dus al gewassen en aangekleed toen ik er kwam en ze had zelfs al cadeautjes van deze lieve mevrouw gekregen, zij komt Mams twee keer per week wassen en helpen bij het aankleden en dan drinken ze samen koffie, dus die twee kunnen het heel goed met elkaar vinden!

Ik heb jullie al wel eens creaties van Mams laten zien en vooral haar frivolité werkjes zijn echt prachtig om te zien, maar ook breidde zij menig kralen beursje en maakte prachtige kettingen, maar helaas zijn haar ogen nu zoveel minder geworden dat dat er niet meer inzit en daarom vroeg ze nu iets veel makkelijkers en dus bracht ik naast een wollen sjaal en een pot met cyclaampjes, twee grote bollen katoenen garen XXL mee en haaknaald nr.10! Er zit genoeg op om een tas of een leuke kussenhoes te maken! Verder kreeg ze een hele lading bloemen, planten en lekker geurend badschuim en zakdoekjes.

Op de foto ziet haar trui er lichter uit dan hij in werkelijkheid is, hij is echt bijna bordeaux rood en al was het vermoeiend ze heeft genoten van een dag vol gezellige visite en een gezamenlijk etentje met DP, mijn broer en schoonzusje en mij en dat was wat mij betreft een prima einde van een lange dag van koffiezetten en gebak ronddelen, dus na de afwas nam ik afscheid al waren op dat moment nog twee broers, een nichtje en mijn schoonzusje aanwezig, maar die zullen de boel wel netjes achterlaten hoor!

Ik heb net even de foto's doorgestuurd naar mijn broer in Zweden en ook naar mijn broers hier in Nederland, want ik vind dat ze geweldig leuk op de foto's staat en het is belangrijk dat we recente foto's van haar hebben, want op deze leeftijd is ze toch wel erg kwetsbaar.

Maar ik wil jullie allemaal nog bedanken voor de vele lieve groeten en felicitaties, volgende keer neem ik mijn tablet mee naar haar en zal haar ze allemaal laten lezen!

Zo en nu ga ik als de gesmeerde bliksem aan de slag, want straks ga ik naar de Karperhoeve voor mijn eerste les in Hardanger borduren en dus moet de boel wel aan kant zijn voor ik ga!

Fijne dag.

P.S. Het sleutelpatroon is van Shakespeare's Peddler en heet Antique Locks and Keys.

31 opmerkingen:

Martine zei

Nog gefeliciteerd met je moeder.
Wat een leeftijd en nog zo kranig.

Home and Lifestyle zei

Wat ziet je moeder er goed uit, als je had gezegd dat ze 78 was geworden had ik het ook geloofd hoor! Fijn dat jullie zo'n gezellige dag samen hebben gehad!

Succes vandaag en liefs, Ingrid

Marjan zei

Nog gefeliciteerd met je moeder, Lida! Wat een leeftijd en wat fijn dat jullie het zo gezellig hebben kunnen vieren!

Anoniem zei

Wat een gezellige drukke dag.
Foto's zijn heel belangrijk.

Annelies zei

Nog van harte gefeliciteerd met je moeder. Wat een mooie leeftijd.

Ineke zei

Je moeder staat heel mooi op de foto, de blouse is prachtig, mooie kleur. Hardanger is ook heel leuk om te doen vind ik. Heel veel plezier vandaag!
Lieve groeten, Ineke

Yvonne zei

Geweldig Lida, wat een kranige vrouw is je moeder nog! Ze ziet er prachtig uit! Fijn dat jullie zo'n gezellige dag hebben gehad!

Bizzy Martine zei

Gefeliciteerd met je moeder!!! Ze ziet er goed uit. Wat je zei van die foto's, dat begrijp ik heel goed. Toen mijn grootmoeder vorige maand 89 werd, heb ik ook foto's gemaakt met mijn 3 zonen. Zij vroegen waarom dit nodig was, ze gaan nl niet zo graag op de foto, en ik zei dat je nooit weet of dit volgend jaar ook nog kan.
Resultaat, mooie foto's van mijn zonen met hun overgrootmoeder.
Groetjes, Martine

Geke Vermeulen zei

Nog gefeliciteerd met je moeder,wat een mooie dame en heerlijk dat ze toch nog steeds kan handwerken ,
Fijn dat jullie het zo samen hebben kunnen vieren
groetjes
Geke

Anoniem zei

Wat fijn dat jullie je moeders verjaardag zo gezellig hebben kunnen vieren, ook van mijn nog de hartelijke gelukwensen hoor!! Wat een leeftijd he! En dat je moedertje nog steeds plezier beleeft in handwerken, leuk om te lezen! Volgens mij leven handwerksters langer en gelukkiger :)! Fijne dag, groetjes!!

AnitaS zei

Het belangrijkste is dat je moeder van deze dag genoten heeft. Mooie foto's. Fijne dag.

petronille zei

Gefeliciteerd met je moeder! Fijn dat jullie nog zo'n dag met elkaar mogen beleven. Haar ogen stralen nog levenslust uit. Goed zo!

Balsemien zei

Hoi Lida,
Nog van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je moeder! Heel bijzonder, zo'n hoge leeftijd en relatief nog gezond, toch?
Veel plezier met je hardanger cursus!

Heleni zei

Gefeliciteerd nog met je moeder Lida. Vijftien jaar jonger had ook gekund, wat ziet ze er mooi uit. Zo willen we allemaal wel oud worden hè.
Leuk dat je hardanger gaat doen. Heb ik ook veel gedaan, vroeger. Heel leuk werk.
Veel plezier.

GRANNY'S HOUSE zei

Ze ziet er nog geweldig uit voor haar leeftijd, en als jij haar genen hebt dan weet je wat je te wachten staat, mooi oud worden is het dan.

Groetjes
Ines

katrien zei

Proficiat voor je mams.

Ageeth Dorsman zei

Van harte gefeliciteerd met je moeder!
Ze heeft een pracht-leeftijd bereikt,
en als je dan ook nog zo goed bent,
dat is een echte zegen.
Veel plezier op je eerste les Hardanger!
Groetjes van Ageeth

Monica zei

Nog gefeliciteerd, en fijn dat jouw moeder nog zo goed is op deze leeftijd, geniet er maar van

Unknown zei

Wat ziet je mams er nog goed uit Lida, je kan gerust zijn zeg, jij zit met goede genen.
Je lijkt trouwens veel op je moeder hoor :)
Fijn dat jullie samen zo een geslaagde dag hadden.
Veel plezier vandaag,
liefs, Sonja

liefdevoortextiel zei

Je moeder ziet er nog heel goed uit,de kreatieve genen heb je duidelijk van haar. Fijn dat ze nog wat kan haken, en voor jou veel succes met de hardangercursus.

Hermie zei

gefeliciteerd met je mams en wat ziet ze er nog goed uit.

Carin zei

Nog gefeliciteerd met je moeder en wat een mooie foto's van haar !!

Anoniem zei

Lida, wat een fantastische foto's. Nog van harte gefeliciteerd.

Janny de Roo zei

Lida, alsnog van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je moeder. Het is een voorrecht dit mee te mogen maken. Ben eigenlijk wel een beetje jaloers, want mijn moeder overleed op 73-jarige leeftijd, uit-gedyaliseerd (nierpatiénte).... en daarom veel te vroeg !

liefs, Janny

Quiltlia zei

Nog Gefeliciteerd met je moeder en wat heerlijk dat jullie haar verjaardag zo hebben kunnen vieren.
Groetjes Lia

Chris zei

Wat ziet ze er nog goed uit Lida. Wat een zegen dat je zó lang van haar mag genieten en zij van jou natuurlijk. Fijn dat ze zo'n lieve hulp heeft.

Frederika zei

Gefeliciteerd. Wat fijn dat je haar 94 verjaardag hebt kunnen vieren.
Gr Frederika

petronella zei

Gefeliciteerd met deze hoge leeftijd, wat fijn dat het nog zo goed met haar gaat!

Marta zei

Felicidades por ese cumpleaños tan feliz.
Besos desde España

carine zei

Lida, ijverige bij. Groot gelijk heb je ,je bent nooit te oud om te leren!!
Je doet het zeker goed, en de verjaardag van je mams is goed verlopen zoals de mijne , dikke knuffel voor allebei Carine

inge zei

gefeliciteerd!