vrijdag 3 augustus 2012

En als je opruimt ....

Dan kom je soms dingen tegen die je al jaren niet meer hebt gezien of in je handen gehad en zo ook gisteren! Ik was druk bezig mijn hobbykamer op te ruimen en kwam deze doos tegen, die ondertussen al weer 40 jaar in mijn bezit is:


Ik was benieuwd of de inhoud er nog goed uit zo zien dus deksel eraf:


Daar lagen mijn schatten in een zacht vlies gewikkeld en net zo mooi als toen ik ze de laatste keer (37 jaar geleden) gebruikte, ik haalde eerst dit eruit:

De doopjurk van mijn kinderen en ook dit lag erin:



Het bijpassende mutsje, het strikje is een beetje verkreukeld maar verder ook nog spierwit en zo leuk om het weer eens in mijn handen te hebben! Daarna kwam dit uit de doos, slechts een keer gebruikt, bij de doop van mijn oudste DD, bij de jongste was het schitterend weer en warm, dus toen is het in de doos gebleven:


Het jasje wat Oma van vaders kant voor haar haakte en ook de mooie bijpassende cape:


Niet een van mijn dochters heeft het voor haar kinderen gebruikt, vandaar dat deze schat nog steeds in mijn bezit is!
Hier een foto van de laatste keer dat de jurk gebruikt werd, mijn jongste dochter draagt hem hier:

Ik houd haar op mijn arm en krijg haar doopkaars aangeboden, Barbara had daar totaal geen oog voor, het jongetje waar zij tegelijkertijd mee gedoopt werd en al die andere mensen waren veel  interessanter!

Zo de doos is weer dicht gedaan en wordt weer opgeborgen op een donkere plek en misschien dat ooit een van mijn kleinkinderen alles wil gebruiken voor mijn achterkleinkinderen!!!!

Nee ik hang hem niet op aan de muur, want ik zou het zonde vinden als hij verschiet, maar zo nu en dan mag hij uit de doos en kan ik hem even vasthouden en er blij mee zijn!

Fijne dag!

30 opmerkingen:

Anoniem zei

Prachtig zeg, heel bijzonder die gehaakte jurk en dat ze zo wit zijn gebleven!

wietskesquilts.blogspot.nl zei

Geweldig! Wat een prachtige schat. Goed bewaren, maar dat doe je wel. zooooo mooi vind ik dit.

Groetjes

Wietske

Anoniem zei

Een logje om een klein beetje weemoedig van te worden.. want met het zien van deze kleertjes komen de herinneringen weer boven van hoe het toen was.. Mooi dat we even met je mee mogen kijken Lida, de kleertjes zijn prachtig gebleven en stralen zoveel liefde uit! Fijne dag!

cuny zei

Koester het maar. Deze dingen heb ik allemaal niet meer sinds ons huis 22 jaar geleden afbrandde.

Marijke zei

Prachtig jurk en mutsje, misschien heb je een plekje waar je het jurkje te sier kunt hangen!
groetjes Marijke

Corina zei

Bijzonder om te zien!

Hubertine zei

Heel Mooi!
Goed bewaren allemaal! Een doos vol herinneringen!

Petra zei

Wat leuk om te zien. Ik heb ook zo'n doos. Iets andere inhoud, mijn kinderen zijn niet gedoopt. Ik heb oude lakentjes die ook zo mooi wit gebleven zijn. Al bijna 50 jaar geleden voor het eerst voor mij gebruikt. Ik duim voor je dat je kleinkinderen het weer willen gebruiken. Liefs, Petra

Jeanny zei

Lida, ook hier staat zo'n doos met dierbare en tastbare herinneringen van toen.
Heel mooie jouw inhoud van de doos.
Fijne dag.

Supergoof zei

Wat is dit mooi en ontroerend lief!
:o)

Home and Lifestyle zei

Ohhh, wat ziet dat er mooi uit! Ik snap dat je het goed wil houden, maar eigenlijk zou je het vanaf nu eens per jaar tevoorschijn moeten
halen!

Fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

Quiltpassion.blogspot.com zei

Wat mooi, dat het bewaard is gebleven. Om weemoedig van te worden!
Knuffel, Cisca

carine zei

hei lida, wat prachtstukken en herrinneringen, haal je boven, gelijk heb je om hem niet aan de lucht bloot te stellen , in een mum van tijd is hij vergeeld! bedankt om ons mee te laten genieten van zo'n enig moment
knuffelcarine

Gonny zei

Wij (mijn zussen en broers) zijn ook in zo een mooi setje gedoopt. Helaas niet meer in bezit van de familie daarom des te leuker zoiets weer eens te zien. Vandaag de dag zie je zoiets bijzonders niet meer.....

Heleni zei

Ooh wat geweldig Lida, dat je dat allemaal hebt bewaard. En het ziet er nog uit ook.
Ik heb jammer genoeg niet zo veel meer oude spulletjes. Ben een paar keer verhuisd en dan verdwijnt er nog wel eens wat jammer genoeg.

GRANNY'S HOUSE zei

Wat mooi en wat leuk dat je hem nog steeds hebt, bij mij is alles verdwenen na tig verhuizingen.

Groetjes
Ines

conny's quilts en creaties zei

Heerlijk is dat, even wegdromen bij het opruimen van oude spullen. Het schiet niet echt op maar is O zo leuk!

Ageeth Dorsman zei

Och, ja, de doopjurk; die heb ik ook
nog ergens liggen, bij mijn trouwjurk
in de doos. Floor is niet gedoopt, dus
alleen voor die van mij gebruikt. Maar
de prachtige gehaakte capes, nee, die
heb ik niet: wat zijn ze beeldschoon!
Groetjes van Ageeth

marga zei

O Lida ik durf het haast niet te zeggen maar ook ik heb deze week met de doopjurk in de handen gestaan. De eerste jasje van mijn kinderen heb ik uit de koffer gehaald en op een haakje in mijn kamer gehangen de doopjurk ligt nog op de stoel en ik vraag mij dus ook af wat ik er mee zal doen.
Kinderen hebben geen belangstelling dus zal ik hem nog bewaren ????
Is dit nou toeval ligt het aan het weer of aan de leeftijd dat je gaat snuffelen in je eigen dozen en koffers naar het verleden?
Heel fijn weekend.
Groeten
Marga

Yvonne zei

Wat heerlijk dat je dat bewaard hebt en er komt vast ooit iemand in de familie die het op waarde weet te schatten dat je dat gedaan hebt!

katrien zei

Leuke herinneringen zijn dat.Mijn ma heeft ook nog steeds ons doopjurk en mijn kinderen werden er ook mee gedoopt.

Marga (MarPie) zei

Heerlijk om af en toe te genieten van zoiets moois.

Groetjes,
Marga♥

AnitaS zei

Dit zijn echt schatten om van te gnieten.

Frederika zei

Wat een schatten. Die moet je eigenlijk af en toe even tevoorschijn halen om te koesteren toch.
Fijn weekend Frederika

Chris zei

Wat een Schat, die doos en de inhoud, maar ook die foto van jou met je jongste!! Dierbare herinneringen Lida!

Anoniem zei

Ja meid, zo gaat het in het leven, maar net wat je zelf zegt, waarschijnlijk een van je klein en of achterkleinkinderen gaat dit ook weer helemaal waarderen. Groetjes Wilma Oud

mieke zei

Leuk hoor.
Van mijn oudste 2 heb ik nog een wit setje.
Een soort van bloesje met kant middenvoor en een pofbroekje.
Ik vond het helemaal uit de tijd, (we kregen het van een oude tante).
Toen heb ik het maar met de doop aangegeven.
Nummer 3, kreeg een wit gehaakt pakje ( zelf gemaakt )
Nummer 4, geen idee. Dan zou ik de foto's terug moeten zoeken.
Ik heb wel bij alle 4 een oud doopkleed gebruikt.

Ada Plouvier-Kopitopoulou zei

Leuk zo'n doos met mooie spulletjes en herinneringen. Ik heb ook de doopkleren van ene mijn dochter nog. Heb ook nog lakentjes voor een wieg die mijn moeder nog geborduurd heeft! En ik ben 64!

Hermie zei

o heerlijk wat een nostalgie, ik pak het ook af en toe uit , en dan wordt het zorgvuldig weer opgeborgen.Leuk hoor.

Anoniem zei

wat een schatten toon je ons! heel leuk!