vrijdag 9 maart 2012

Wat oude steekjes..

Gisteren geen steek gedaan, het was een dag met een gaatje... nu gewoon de energie om ook maar iets aan te pakken ontbrak en daarom laat ik nu maar eens wat plaatjes zien van oude (nu ja wat is oud!) borduurtjes! Een jaar of wat geleden ben ik weer begonnen met borduren en daar ik eerst niet echt boeken en patronen had ging ik zoeken op het internet en vond daar heel leuke patronen van biscornu's! Dus ik aan de slag en hier komen er een paar die toen werden gemaakt:


Hier de kleine lapjes toen ze geborduurd waren en hieronder verwerkt tot biscornu's. Ik weet niet meer waar ze zijn, ik weet dat ik ze weg gegeven heb, maar aan wie?? Geen idee!


Ja en toen moest er ook een voor mijzelf worden gemaakt en dus werd er weer een patroontje gezocht en gevonden en  deze keer kwamen er ook steekjes op de onderkant:



Ik ben blij met dit kussentje en het is ook in gebruik, het zit volgeprikt met applicatiespeldjes!

Waarom ik dit vandaag weer oprakel, wel omdat ik gisteren hangerig voor de pc zat te zitten, ben ik weer eens gaan neuzen en ik vond weer een heel stel schattige patroontjes van biscornu's, dus ik denk dat ik vandaag een klein lapje pak, wat mooi draadjes erbij zoek en dan me weer eens op een biscornuutje stort, lekker klein en snel klaar! Dus misschien kan ik jullie morgen weer iets showen! Fijne dag!

26 opmerkingen:

Anoniem zei

Ze zijn erg schattig Lida, leuk om te lezen dat je die patroontjes op internet vond, zo ben ik ook weer begonnen met borduren! Ik ben benieuwd naar wat er vandaag voor steekjes uit je vingers komen! Liefs!!

Jeanny zei

Ook al zijn het oude steekjes, ze zijn nog altijd even mooi. Op het internet is een schat aan patroontjes te vinden, heerlijk toch!
Fijne dag.

Wilma Kuin zei

Ze zijn prachtig!! Het blijven leuke projectjes om te maken,..

katrien zei

Het blijven leuke steekjes.

GRANNY'S HOUSE zei

Ze zijn lief, ik had er ook een paar, maar die zijn ook allemaal weggegeven.

Groetjes
Ines

petronella zei

Met onze hobby vervelen we ons nooit!! Zijn we even zat van het ene, dan pakken we gewoon wat anders!! Wat is het leven toch goed!

Home and Lifestyle zei

Leuke projectjes heb je weer Lida!

Je vroeg mij gisteren of ik het zilver wel eens poets. Zoals je op de foto kunt zien is het antwoord nee, volgens mij heb ik wel zilverpoets in huis maar ik denk er nooit aan. Ben dus niet zo'n grote poetsmiep als jij hihi. Maar wie weet, krijg ik nu toch die neiging om mij daar eens op te storten als ik er naar kijk, want dan komen jouw woorden vast naar boven hihi!

Fijn weekend Lida! Lieve groet, Ingrid

Ageeth Dorsman zei

Heel fraai, deze biscornu's! Heb ze
ook dikwijls bewonderd bij anderen,
alleen dat in elkaar zetten, dat lijkt
me toch nogal ingewikkeld. Ik moet het
toch maar eens gaan proberen, want ik
vind die van jou zo mooi!
Groetjes van Ageeth

Rennie zei

Wat een beeldje dat speldenkussentje. Ik zou er verliefd op kunnen worden.

Willy zei

Mooie speldenkussentjes. Zo leuk die modelletjes.
Hopelijk heb je vandaag meer zin.
Groetjes

Johanna Zweden zei

Wat zijn ze leuk geworden Lida
Groetjes Joke

AnitaS zei

Ze zijn heel erg leuk. En van een weet ik wel waar die gebleven is. Die hangt hier bij mij. Fijne dag.

Bed, breakfast en quilts zei

wat leuk, graag een beschrijving van hoe je van die lapjes borduur zo'n schatje maakt.

Jossie zei

Ook je oude steekjes zijn de moeite waard om te laten zien. Erg mooi.
Wat heb je een schattig ladenkastje gekocht. En zo handig.

Heleni zei

Je bent een prof in de biscornu Lida.
Erg leuk.

groet Heleni

liefdevoortextiel zei

Ja ook ik heb wat oude steekjes laten zien, vooral omdat ik ook aan mijn rijglijf ben aan het werken.

Yvonne zei

Kijk, volgens mij kan je daar helemaal van opknappen als je een beetje hangerig bent, van zo'n leuk en vrolijk speldenkussentje! Leuk voor zo even tussendoor!

Josee zei

Mooie biscornus, ze zijn leuk om te maken.

Ane Scherrer zei

Lovely biscornus! I like to stitch them too! Brazilian kisses...

mieke zei

Ze zijn heel leuk. Ik heb er ook 1 cado gekregen een keer en neem het meestal mee als ik ergens met handwerk naar toe ga.

josé zei

Wat een lieverds , leuk om cadeau te krijg.

Dat heb ik nou met mijn anjers. Ik weet ook niet meer wie ik er allemaal een gegeven heb.

Fijn weekend Liefs José

Gerda Hartman zei

Hopelijk vandaag meer steekje voor jouw. Heb je inspiratie gekregen van internet. Fijne avond nog.

Guusje, zei

Wat een mooie biscornus zijn dit en het is erg leuk om te maken als je tenminste goed oplet en niet steeds terug moet steken lol.

Jasmijn zei

Wat zijn ze leuk!! Ik maak ze ook wel eens van een motiefstofje....van een katje bijv...hahaha
Ik hoop dat je je inmddels wat beter voelt maar als het de griep is, zal je er nog wel last van hebben.
Veel liefs van ons allemaal

foekie's fashion zei

Biscornu's zijn altijd leuk om te maken en ook om weg te Veel plezier ermee en groetjes van Joke geven.

Vlijtige Handjes zei

Ze zijn altijd weer leuk om te maken en cadeau te geven. Een heerlijk werkje tussendoor.