zondag 11 december 2011

Vl-letjes en een heerlijke buit!

Zaterdag en de zon scheen maar door de koude wind was het best erg fris en de Glühwein, de erwtensoep, koffie en thee  gingen dan ook rap over de toonbank en gezamenlijk werd er geneusd in de buit die menigeen had verschalkt! Het was Kerstmarkt bij "De Quilthoeve" in Naaldwijk! Oude en nieuwe bekenden, blogsters die ik nog niet eerder ontmoette en heel wat anderen waren gekomen om rond te neuzen en leuke dingen op de kop te tikken!  Het was er erg druk en parkeren kostte dan ook wel wat moeite! Maar ik vond het hartstikke leuk om weer even te neuzen bij haar en kijk eens wat een heerlijke buit ik mee naar huis nam:


Kijk maar eens wat een leuke patroontjes van Soed Idee, links een schattige Acorn tree en rechts een Project keeper, ik ben vast van plan die snel te gaan maken en te gebruiken! Onderaan een lief patroontje dat ik er gratis bijkreeg van een Roodborstje. Bovenaan een lapje nieuwe borduurstof voor de letterbak en in het midden de oogjes die nodig zijn voor het rechtse patroontje. Helemaal links een houten klos die ik kan gebruiken voor een ander project, waarvoor ik het patroon en de andere spulletjes die ervoor nodig zijn kocht op de regiodag van Rivierenland.

Zo en dan ook nog even de lapjes van mijn Sprokkelquilt van deze week, ik vind het zelf beeldschone lapjes en ben er dan ook heel blij mee! Het is het een na laatste rijtje van deze quilt en de lapjes komen op een na allemaal van Anita S.


Ik vind het nu al een mooie lengte maar ik denk dat dat laatste rijtje hem precies de goede lengte geeft om als loper op de tafel te leggen! Dus de lapjes van komende week zijn daarvoor bepalend!


Zo ziet het er nu uit, in totaal veertien rijen! Ik hoop van de week alvast wat naden te gaan borduren, maar ja er komt ook weer een up-date aan van de CWD en daar heb ik nog geen steek aan gedaan!
Zo en nu vandaag genieten van wat borduursteekjes, nee ik vertel niet wat ik ga doen dat zien jullie dus morgen wel weer! Fijne dag!

19 opmerkingen:

ria vogelzang zei

Prachtige buit! En wat een lieve sprokkelquilt is dat geworden!
Liefs en een fijne zondag, Ria.

Anoniem zei

Heerlijk om zo lekker en gezellig te kunnen shoppen! En altijd fijn om bekenden te ontmoeten en bij te kletsen! Wat een lieve borduurtjes heb je gekocht, ik kan me voorstellen dat je popelt om er aan te beginnen... En, gaat je sprokkelquilt met kerstmis op tafel liggen? Succes hoor, en lieve groet Lupineke

Heleni zei

Wow, prachtige borduurtjes Lida. Je bent nog niet werkeloos.

groet Heleni

katrien zei

Leuke aankopen heb je gedaan.
en mooi je sprokkelquilt.
Succes met de CWD.

AnitaS zei

We doen wel ons best om elkaar steeds mis te lopen. Moie borduurwerkjes heb je gekocht. Fijne zondag.

Vlijtige Handjes zei

Hoi Lida leuk dat we elkaar gezien hebben. Een mooie buit!!
Fijne zondag, groetjes Anita

carina zei

Goedemorgen je bent er weer vroeg bij. Leuke dag gehad zo te lezen. En wat geinig dat je andere blogsters hebt ontmoet. Hoe herken je ze? Of had je dat afgesproken. Eehhhh quiltbloem in de refer. (schrijf je dat wel zo) :) groet carina

Quibi zei

Zeker een mooie buit!

liefdevoortextiel zei

Je hebt weer mooie aankopen gedaan, geniet ervan.Nog bedankt voor je kaart en kersthangertje, heel erg leuk!

petronella zei

Ziet er allemaal weer prachtig uit! Gezellige zondag! ...en ben benieuwd wat je zoal gaat doen vandaag....

marcella zei

het was gezellig, gisteren, ik geniet ook zo van de patroontjes van Soedidee. Leuk dat we elkaar weer tegen kwamen

Johanna Zweden zei

Prachtige buit, en gezellig dat je zoveel mensen hebt ontmoet
Fijne zondag groetjes Joke

Gerda Hartman zei

Zo te zien weer een heerlijke dag met een mooie buit. Lekker van genieten.

margaquilt zei

Heerlijk zo'n dagje mensen ontmoeten kijken en snuffelen.
Er is echt niet veel nodig om ons quiltsters tevreden te krijgen.
Groeten
Marga

foekie's fashion zei

Heerlijke buit hoor, jij kan weer verder als je niets te doen hebt. Groetjes van Joke

Monica zei

Ja, het was inderdaad erg gezellig, en leuk om jou 'in het echt' te hebben ontmoet

mieke zei

Mooie inkopen heb je gedaan.
En de lapjes zijn ook zeker mooi.
grtjs Mieke

Judith zei

jee minee echt elke dag een blogje, knap van je hoor. Heerlijk om van jou gepruts te lezen, vaak denk ik smorgens (na het lezen van je blogje) dat ik ook het liefst thuis zou willen blijven. Nog twee weken en dan ben ik ook een week vrij! Geniet van je avond, ik lees je morgenochtend weer.

Evelyne zei

Gezellig zo'n dag om andere blogsters te ontmoeten! Leuke patronen gekocht en je alfabet is ook leuk geworden.
Fijne week, Evelyne