zondag 20 november 2011

VL-letjes en andere muizenissen!

Mijn vrolijke lapjes van deze week komen van meerdere lieve geefsters ; Mieke en Susi en omdat ik nu alle lapjes in een doos heb gedaan weet ik dus echt niet meer wie er nog meer gedoneerd hebben aan dit rijtje, maar alle naam staan opgeslagen en zullen straks als het een affo is via een briefje in het etiket vermeld worden! Hier de zeven van deze week:


Hieronder zie je hoe ik ze aan de vorige wil zetten:


En zo ziet de lap er na tien weken uit:


Alle 70 lapjes zitten aan elkaar en alle naden zijn geborduurd, dus ik heb niet alleen kruisjes gezet de afgelopen week!

Gisteren met DP naar Schiedam geweest, we moesten boodschappen doen bij het Portugese winkeltje er ligt weer een heleboel lekkers in de diepvries! Bovendien wilde ik nog wat cadeautjes halen voor de Kerstruil en ben daar ook prima voor geslaagd. 's Middags zijn we er nog een keer na toe gegaan en zijn heerlijk samen Portugees wezen eten, dus met het restant van de erwtensoep van vrijdag hoefde deze dame lekker niet te koken! Maar ik ben ook nog even naar het Riverdale winkeltje terug gegaan, want ik zag er 's morgens dit heerschap zitten en had al spijt dat ik hem niet meegenomen had!


Is hij niet geweldig? Hij zit hier gezellig op de site-table in de gang en de kikker en de pompoenen zijn weer verhuisd naar andere plekjes cq dozen, die komen volgend jaar wel weer tevoorschijn! Ik wil nog wel een soort poef voor hem maken, zodat hij makkelijker zit dan op de tak van de kikker! Zo vandaag worden er weer heel wat steekjes gezet, al zullen het echt niet alleen borduursteekjes zijn! Fijne dag!

23 opmerkingen:

Anoniem zei

Bedankt voor je berichtje.

prachtig heerschap, je bent vast heel blij dat hij nog niet weg was uit dat winkeltje ?

mooie stukjes stof, prachtige kleuren. Hoe lang ga je de quilt laten worden ?

Anoniem zei

Wat een grappige kerstmuis, wat leuk dat hij een plekje krijgt bij jou thuis...! Ik ben ook benieuwd, wat jullie voor lekkers bij die Portugees gegeten hebben! De lapjes die je hebt uitgekozen, passen weer mooi bij elkaar! Fijne zondag, groetjes van Lupineke

susana zei

Wat een schatje.
Je sprokkel lap wordt mooi, vind het geborduurde erg mooi staan.
Wil ik ook eens leren.
Fijne zondag, groetjes
Susi

katrien zei

Wat een leuke kerstmuis.
En je lapjes zien er ook al leuk uit.Het geheel super.

inge zei

die vl quilt! gewoonweg prachtig! iedere keer weer!

Johanna Zweden zei

Hij word schitterend Lida
Wat een enige kerstmuis is dat geworden
Fijn zondag groetjes Joke

Heleni zei

Ik hou niet van (echte) muizen maar, ik moet zeggen, deze is wel heel lief, zo te zien. Ja hij mag inderdaad wel een ander zitje hebben.
Je sprokkelquilt met geborduurde naden, vind ik super Lida.

Fijne zondag
groet Heleni

mieke zei

Een leuk heerschap heb je gekocht.
En de sprokkellap ziet er goed uit.
Een goed idee om de namen vd gevers te vermelden aan de achterkant.
grtjs Mieke

Unknown zei

Wat een leuk muisje zit daar bij je op de gang, die zou ik ook meegenomen hebben :))
Wat een werk met je lapjes zeg, maar het gaat vast prachtig worden, wat een mooie stofjes zijn dat toch!
Fijne zondag van Sonja

AnitaS zei

Wat een leuke kerstmuis. Je quilt groeit hard. Fijne zondag.

Ria zei

Je quilt wordt prachtig. Ik kan me voorstellen dat je voor zo'n grappig muisje terug gaat naar de winkel. Nu weet je zeker dat je hem echt leuk vindt, en niet in een opwelling hebt gekocht. Heb ik nog wel eens last van Ha ha ha Fijne zondag

GRANNY'S HOUSE zei

Je quilt wordt prachtig en het heerschap is kostelijk, die voelt zich nu al prima thuis.

Groetjes
Ines

Inge zei

Wat word je lap al mooi! Het is leuk om hem te zien groeien.
En die muis is een schatje, kan me helemaal voorstellen dat je terug ging om hem te halen. Die hoort gewoon in jouw kamer te zitten.

Fijne dag,
Inge

Guusje, zei

Wat wordt je VL quiltje mooi en wat een leuke dag hebben jullie gehad en die muis helemaal geweldig.

liefdevoortextiel zei

Je quilt groeit hard, wat leuk weer een andere bewoner op de trap!

Willeke de la Chambre zei

Normaal ben ik niet zo van de beestjes en poppen, maar nu ben ik v'liefd!
Wat een leukertje is dat. Zou die hier in de buurt ook te scoren zijn?
ik moet maar eens op onderzoek uit (gut wat vreselijk, grinnik)

Hartelijke groet en fijne zondag Meis,

quiltlodge gerda zei

Wat een vrolijkerd in jouw hal. Zo komt iedereen blij binnen, dat kan niet anders.

Willy zei

Deze muis is een schatje, die kun je wel in huis hebben. Mooi wordt je sprokkelquiltje.
Het was echt een dag voor veel steekjes.
Fijne avond nog, groetjes

Erna Peekel zei

Je lap ziet er geweldig uit en je kerstmuis ook. Groetjes, Erna

Monica en Guus zei

Leuk zo al die lapjes aan elkaar geborduurd, en de groeten aan je kerstmuis

Jeanny zei

't Is een schattige kerstmuis !

Anoniem zei

Dat klinkt als een heerlijke dag!

Ik wens je graag ook een mooie week toe en geniet vooral van je mooie werkstukken!

carine zei

LEUKE kERSTMUIS lIDA ? WAT BEN JE REEDS VER GEVORDERD MET JE LAPJES ?GR; EN DIKKE KNUFFEL cARINE