maandag 10 oktober 2011

Veel te vertellen!!

Waar zal ik mee beginnen, ehhh... nu eerst ons heerlijke weekend in Groningen maar weer, we verblijven daar  in het dorpje Molenrij in een oude herberg 't Korensant, voor vindt je nog een heel oude gelagkamer links en rechts een deel van het restaurant, achter in een nieuw aangebouwde glazen kas vind je ook een deel van het restaurant.  's Avonds is de sfeer daar gewoon romantisch, alleen aan een kant hangen wat elektrische lampjes, verder hangen er nu twee mooi kroonluchters en zoals jullie zien staan er verder alleen kaarsen en die branden 's avonds allemaal.

Het eten is er verrukkelijk en de bediening heel vriendelijk en persoonlijk. Nu we zijn er nu twee keer geweest en hopen er binnenkort nog eens naar toe te gaan, maar dat lezen jullie dan wel weer! Wat we deze keer hebben gedaan? Wel naast lekker slapen en lezen en handwerken, zijn we deze keer naar het huis "Verhildersum" geweest. Ook weer een borght, maar heel anders dan de Menkema-borght, deze straalt een vriendelijke sfeer uit, behaaglijk en soms zelfs knus, al vond ik de vleermuizenkolonie in de kelder  maar niets. Later bleek dat ze de kelder niet zelf in kunnen, ze gaan naar binnen en buiten via een schoorsteen.
Helaas mochten we binnen geen foto's maken, maar ik heb wat kaarten gekocht en daar heb ik er een paar van gescand, dus hier wat indrukken :

 Helaas niet zo heel goed zichtbaar, maar meiden kijk eens naast de tafel op de foto rechtsonder! Zien jullie daar dat prachtige zwart gelakte handwerkmeubeltje staan? Prachtig ingelegd met goudkleurige motieven,
 een snoepie!! Daar had ik heel graag een betere foto van gemaakt! Achter het huis vind je een prachtig aangelegde tuin met schitterende bronzen beelden erin. Helaas was de rozentuin al uitgebloeid, dus daar moeten we echt nog een keer voor terug!

En weet je het heeft maar even geregend, net toen wij in het huis waren en daarna hebben we heerlijk in de zon kunnen wandelen! Na het bezoek aan het huis en de tentoonstelling in het naastgelegen museum (mocht wederom niet fotograferen (schilderijen, niet veel bijzonders!), maar gelukkig wel in de verkoopruimte en laten daar nu een paar mooie letterlappen hangen!
Later brachten we nog een bezoek aan de museumboerderij van het huis, een schitterende uitstalling van ploegen was daar te bewonderen, helaas was er niemand aanwezig die ons rond kon leiden en dus heb ik wat foto's gemaakt en daarna zijn we weer vertrokken. Wat vooral onze aandacht trok was de duivenpoort. Vroeger waren hier twee grote deuren in waarmee de doorgang kon worden afgesloten, maar de duivenhokjes bovenin waren nog wel in tact!
Zo tot zover ons bezoek aan Groningen! Nu laat ik jullie nog even de pakjes zien die ik naar Australië stuurde en die gelukkig goed zijn aangekomen!
 F= Fabric!
  
 R= Ribbons


 Empty but lots of nice things can be put in!
 Needles and Pins can be put in this Pinkeep!

Dutch shoppingbag!



Special Christmas coushion cover.
Ik probeer de foto's een beetje netjes neer te zetten, maar helaas! Links met de klompjes is de kaart die ik stuurde, sufferd dat ik ben vergeet ik een kopietje van het briefje te maken! Nu ik hoop dat ik het allemaal goed heb onthouden! Zo dit is het echt voor vandaag, misschiendat ik  morgen nog wat ik heb gedaan kan laten zien. Fijne dag!



29 opmerkingen:

Johanna Zweden zei

Goedemorgen Lida, wat een heerlijk weekeind heb je gehad.
En wat enig die duivenpoort, nu die ik hier wel willen hebben !!
Wat zullen daar veel vogeltjes in kunnen nestelen.
Mooi je pakket wat je hebt gestuurd
Wat een mooie merklappen zijn dat
En wat een schitterend hotel,
Groetjes Joke en een fijne dag

Elly's freubel hoekje zei

Heerlijk zo een weekeind in zo een prachtige omgeving
En je friends swap cadeautjes
Daar kan je niets anders dan nieuwe vrienden door krijgen
Echt leuk!
Freubelgroet, Elly

GRANNY'S HOUSE zei

Wat een heerlijk weekend heb je gehad en wat een leuke dingen heb je verstuurd.

Groetjes
Ines

Wilma Kuin zei

Oh wat een prachtig verslag!!!
Drup, drup, kwijl,...

Annelies zei

Leuk je verslag te lezen en naar de foto's te kijken. Ik zie dat de letterlappen nog helemaal niet zo oud zijn. Mooi hoor.
Foto's plaatsen ging voor mijn gevoel handiger bij het oude web-log, maar dit is altijd nog veel beter dan op het nieuwe weblog, daar lukt het me helemaal niet.

bep zei

Allemaal helemaal heerlijk Lida, Bep

AnitaS zei

Je kunt wel zien dat je een fijn weekend hebt gehad. Mooi pakket heb je naar je friends partner gestuurd. Nu terug naar het dagelijks leven. Fijne dag.

Wilma zei

Goedemorgen Lia dat ziet er allemaal prachtig uit en zo'n weekendje weg lijkt me heerlijk.... Nu lekker nagenieten.
Groetjes, Wilma

lupineke zei

Wat een leuk verslag van jullie verblijf in Groningen! Ik ga er komend weekend ook heen, maar dan naar de stad zelf, heb er zin in! En wat een ontzettend lieve en leuke cadeautjes heb je gemaakt/verzonden! Ik vind het kussenhoesje echt schattig, ben er ook een aan het maken, misschien kun je me nog tips geven! Lieve groet Lupineke

Quiltlia zei

Wat een mooie omgeving,ik snap dat je genoten hebt en wat heb je een schitterend pakket gemaakt,helemaal in stijl.
Groetjes Lia

Willy zei

Oh Lida je was weer in Groningen, ik kan er even van meegeniten, mooie foto's. Verhildersum wil ik ook graag nog bezoeken. Mooie merklappen en komt ook een prachtig boek uit met Groninger merklappen, http://www.museum-voor-naaldkunst.nl/
Wat heb je een mooi pakket samengesteld.
Fijne week, groetjes

Jossie zei

Dat ziet eruit als een schitterend week end. Wat een mooie omgeving.
Je swap friend heeft geboft met jou als partner. Wat heb je mooie dingen voor haar gemaakt.

liefdevoortextiel zei

Wat een heerlijk weekend heb je gehad, en de merklappen heel mooi. Mooie kadootjes heb je verstuurd, de ontvanger zal er blij mee zijn.

mieke zei

Een fijn weekend gehad, jij kunt er weer even tegen.
grtjs Mieke

Phebe and Jane zei

Fijn dat je het leuk hebt gehad. De naam van de herberg ga ik onthouden.
Groeten,
Marian

Joke zei

Wat een leuk verslag en wat fijn dat je ons laat meegenieten.

Home and Lifestyle zei

Heerlijk, zo'n weekend! Daar kun je nog lang van nagenieten!

Lieve groet, Ingrid

Anita zei

Jullie hebben een heerlijk weekend gehad. Mooie foto's, heel sfeervol.
De cadeautjes die je hebt gemaakt zijn erg leuk geworden.

Klaske zei

KLinkt er gezellig je weekend Groningen!
Leuke dingen heb je verstuurd hoor!

Inge zei

Lekker weekend, zo te zien! Mooie foto's. En wat heb je een leuke cadeautjes bedacht, super!

Knuffel,
Inge

Chris zei

Jullie hebben heerlijk genoten zeg, dat is wel te zien aan al die mooie foto's. Heerlijk is dat hè, zo'n weekendje er op puit en weer eens heel andere dingen zien.
Je hebt een mooi pakket gestuurd, wat een werk joh, maar toch leuk om te doen. Het werkt altijd aan twee kanten, vooral als je merkt dat de ontvangster er echt blij mee is. Fijne avond.

carina zei

Hoi lida leuk weekendje! Lekker bijtanken. En wat een leuk pakket heb je gemaakt. Heb je al een reactie of het is aangekomen? Groetjes carina

Ria, zei

Prachtig daar, in het hoge noorden. Je bent er echt helemaal even uit geweest. En de accommodatie ziet er romantisch uit, met al die kaarsen en luchters.. Zal heerlijk tafelen zijn.
Leuk je friendswap spulletjes. Ik heb al zoveel leuke giften langs zien komen.
Groetjes,
Rian

Janny de Roo zei

Een beetje jeugdsentiment voor mij: een vroeger vriendinnetje had haar roots in Molenrij liggen. Haar opa en oma (fam.Wiersum) hadden daar een bakkerij. Ik ben wel eens met haar mee geweest naar opa en oma en dat was een hele reis vanuit Veendam (met de bus).Misschien is de winkel nog in tact....? Weet je dat toevallig Lida ?
groetjes, Janny

Guusje, zei

Wat een heerlijk weekeinde hebben jullie gehad en wat hebben jullie veel moois gezien. Je bent ook mooie cadeautjes gestuurd.

Elma zei

Lida, wat leuk dat je een weekend in Groningen bent geweest, ik had je graag ontmoet.
Ik woon 1 dorpje verder en ben met de textieldagen en Historische dagen altijd op de borg Verhildersum te vinden.
Nog nooit heeft iemand een foto geplaatst van mijn merklappen die sinds 2002 ter gelegenheid van een merklappententoonstelling gemaakt zijn en als pakket verkocht worden.
Ook de stoplap behoort tot deze collectie. Jeanny heeft de uitwerking van deze patronen op een prachtige manier uitgevoerd.
Het schoolmerklapje wordt elk jaar aangepast aan het thema van de textieldagen van dat jaar.

marijna zei

Wat een heerlijk weekend in Greonigne heb je gehad. en de spulletjes voor je swap zijn erg leuk.

Willeke zei

wat zullen jullie het naar je zin hebben gehad. Enig!
Mooi borduurtje ook aan de wand!

groetjes

Anoniem zei

what lovely swaps sent and received,lovely gifts