donderdag 4 april 2013

Zo´n dag dat je .....

loop te duwen om alle klusjes gedaan te krijgen, zo´n dag dat je geen steek zet en je het liefst alles in een hoek zou zwiepen, zo´n dag dat je ondanks zo nu en dan een beetje zon toch zou willen gillen dat het nu wel eens lente mag worden, zo´n dag dat je ´s morgens loopt te sloffen in de winkels , het hoognodige in je karretje mikt zodat je ´s middags terug moet omdat je de helft bent vergeten!! Zo'n dag had ik dus gisteren! Oh en ik moest ook niet in de spiegel kijken want ja mijn haar zit voor geen meter en ik heb geen puf om naar de kapper te gaan! Grrrr!!! Wel op zo'n dag zoek ik naar iets wat wel leuk is en gisteren vond ik de Landleven, natuurlijk veel te laat voor de helft van de leuke dingen die erin staan, maar ja de Lente is ook te laat en er staan gelukkig nog wel wat dingen in de agenda die hartstikke gaaf zijn om te doen!  Heb je nog even? Ja, dan laat ik je gewoon even meekijken!
Eerst even neuzen in de agenda, ah ja daar staat dat er een leuke Speelgoed tentoonstelling is in Krimpen aan den IJssel:

Duurt nog tot 11 mei, nu daar ga ik dus naar toe kan ik meteen die gave quiltwinkel daar weer eens bezoeken! Oh en mocht je vandaag zin hebben om te fietsen, dan snel naar Zeeland naar Kapelle, daar vertrekt om 12.30 uur de Bloesemfietstocht, mmmm zou eerst maar even bellen of dat doorgaat want met de kou van nu zou dat wel eens uitgesteld kunnen zijn : 0113-344904

Dan zijn er nog twee tentoonstellingen, de eerste in Sittard van prachtige pastels (zie je die pauwen?) tot 26 mei en de andere in Nijkerk tot 16 juni in het Stoomgemaal  met Polderkunst.
In Friesland kun je nog meedoen met een workshop Botanisch tekenen en schilderen in Bovenkarspel op 11 en 25 mei en dan voor de wol fanaten onder ons: 18 mei is er een workshop plaid vilten in Amsterdam bij Atelier ZachtAardig.

Zo en nu hoop ik dat ik vandaag meer energie heb en straks lekker kan gaan zwemmen en misschien komt er zelfs wel een steekje hier of daar ach we zien het wel!
Fijne dag!

22 opmerkingen:

Anoniem zei


Dat soort dagen ken ik ook. Jij lost het goed op. Ik ga dan meestal priegelen aan een poppenhuisfrunnikje, zoals b.v. een vogelhuisje voor in het mini-tuintje. Werkt ook goed.
Alle goeds voor een fijne dag enne....het wordt heus, heus eens lente. Wacht maar!! Rya

quilting Jeannet zei

Goh.....ik kom net terug van een fietstochtje in de ijzig snijdende koude wind hier in de polder, enne.....bloesems heb ik niet gezien, zat zeker te dik ingepakt....Brrrrr

GRANNY'S HOUSE zei

Dat zijn van die dag dat je weer terug in bed wil kruipen en het dekbed hoog optrekt, gelukkig zijn er nooit zoveel van die dagen ;-)

Groetjes
Ines

wietskesquilts.blogspot.nl zei

Nou ja als ik alles ga doen wat jij voorstelt ben ik niet meer thuis. maar leuk is het allemaal wel.
Nou, ik had gisteren ongeveer net zo'n dag hoor. Kreeg niks uit m'n handen, wilde een rondje fietsen maar ben echt weer omgedraaid. Jakkes wat een snijdende kou. Toen ben ik de stad ingegaan en heb een quiltmania gekocht terwijl ik het patroon van Reiko allang in huis heb. En tot overmaat van ramp belde jongste of ik de nieuwe wasmachine in haar huis even op kon vangen. Anderhalf uur heb ik er zitten wachten. Maar goed dat heb je over voor je kind, toch?
vandaag gaat alles weer beter hoor Lida, ook bij jou. Wedden?????

liefs
Wietske
(denk maar vast aan Frankrijk)

Frederika zei

nou dat was me het dagje wel. Op naar een nieuwe frisse dag. succes vandaag. Frederika

ria vogelzang zei

Nou, en pakje maar dik in weer; want er komt nog zo'n niet-zo-lente-achtig-dagje aan.......
Maar goed dat je dan gewoon de leuke dingen opzoekt. Een mens moet toch zichzelf kunnen vermaken, he?!
Succes bij de kapper binnenkort.. (LOL)- ik ben gisteren net geweest.......
Ook een kwestie van: "als je haar maar goed zit.."
;))
Een fijne dag vandaag in elk geval!!

yvonne zei

Dat was een dag om te vergeten.
Vandaag beter gaan doen hoor !!

Anoniem zei

Gelukkig.. is-ie weer voorbij, die dag! Ik denk niet, dat er vandaag veel bloesem te zien zal zijn in Kapelle, hier in mijn moestuin zijn alle takken nog helemaal kaal. Zelfs geen knopje dat op springen staat ;) Veel plezier bij de Speelgoedtentoonstelling!

josé zei

Zo'n dag snel vergeten, denk maar aan Frankrijk wat Wietske schrijft.

Maar door het Landleven door te lezen, kwam jij die tentoonstelling tegen van speelgoed.

Veel plezier geniet ervan.

Liefs José

Ans zei

verschrikkelijk zijn dat soort dagen. Ik heb het al meer dan een week. Hoe komt dat toch?

AnitaS zei

Ik heb vandaag zo'n soort baaldag. Grijs en koud buiten en weinig zin in iets. Ondanks alles fijne dag.

Inge zei

Ik had een paar van die dagen. Wat een ellende hè. En je krijgt jezelf er bijna niet uit, zucht.... maar, hier gloort ook weer hoop aan de horizon. Ik zet weer wat steekjes, zoals jij dat zo mooi zegt en als nou ook die zon eens tevoorschijn komt en het niet meer zo koud is, komt het helemaal goed!

Marga (MarPie) zei

Hopelijk is je dag vandaag een heel stuk beter.

Groetjes,
Marga*

quiltlodge gerda zei

Hier schijnt de zo'n, hopelijk bij jou ook. En als je nu gewoon binnen blijft heb je van die akelige wind geen last ;)
Kopje thee, lekker chocolaatje erbij en lekker wegdromen over volgende maand!

Gerard zei

Gisteren een zonnige dag. De sleedoorn al weer bijna uitgebloeid, de appel staat op springen om te bloeien en de eerste trosroosjes zitten nog in de knop. DE blauwe druifjes bloeien, samen met het longkruid. De sleutelbloemen staan ook in volle pracht en ik moest al weer voor de tweede keer dit jaar het gras maaien. Heerlijk! Maar vandaag: kil en regen... Zo'n kachel aanmaakdag en niet meer er uit gaan. Lekker frutselen. Dat is ook Frankrijk nu: te koud voor de tijd van het jaar en alles is zo modderig vanwege de vele regens. Wij wachten ook me† smart op de echte LENTE.

marga zei

Een heerlijk blad om in te neuzen als je "zo'n dag hebt". Ik vraag mij af of er al bloesem is in Zeeland. Maar ook zonder bloesem is een verblijf in Zeeland de moeite waard.
groeten
Marga

Chris zei

Zo'n dag dat ik niet in de spiegel wil kijken, heb ik ook, had ik gister .... Brrr. Heb wat zon nodig, wat kleur op de wangen en die rimpels die maar niet minder willen worden, haha.
Ga maar lekker genieten hoor Lida.

Trui zei

We zijn gewoon allemaal aan het voorjaar toe! Let maar op, binnenkort komt het (nou ja, hóóp ik...) en dan is iedereen weer vrolijk en vol levenslust.! Veel plezier met alle leuke dingen die je gaat ondernemen!
En sterkte zolang die snertwinter nog blijft plakken! Bezoek aan de kapper kan óók wonderen doen! Groetjes!

Balsemien zei

Hopelijk heb je vandaag een betere dag! Ben je nog wat leuks gaan doen met de tips uit Landleven?

sylvia zei

genoeg te beleven.......als je zin hebt en een betere dag hebt dan jij had......;)

Sis Voorn zei

Laatst zei iemand tegen mij : Komt wel goed,schatje !!! ;-)

Annie Kingma zei

Veel energie opgedaan hier uit.??
Morgen een betere dag toch.
Groetnis Annie