zondag 20 mei 2012

Lapjes en kruisjes!

Gisteren even op en neer gereden naar Naaldwijk, zocht een speciaal lapje, maar helaas dat was er niet, dus daar moet ik nog even verder naar zoeken, maar wat ik wel vond waren deze twee bladen:


Wat was ik blij dat het tweede deel van het grote ABC er nog was, want het derde deel is er ook al en ik was bang het tweede deel te hebben gemist wat jammer zou zijn omdat ik graag het hele alfabet compleet wil hebben! Zo dat waren dus de kruisjes!

Nu de lapjes en dat zijn er deze keer wel 21! Ja dat krijg je als je er een paar weken tussenuit knijpt! Ik heb deze keer allemaal Japanse stofjes gekozen uit mijn collectie en de meeste van deze zullen straks voor wat soberheid tussen drukkere lapjes moeten gaan zorgen!


Ik heb wel besloten dat het een Applecore quilt moet gaan worden, maar ja eerst moet het handje beter zijn en dan nog wat andere dingen afmaken en dan zal ik aan deze gaan beginnen. Maar als ik die van haar zie en kijk ook maar eens bij haar en zij is er ook al mee bezig en stuurde mij het patroontje, dan begrijpen jullie wel dat ik er steeds meer zin in krijg en het verzamelen van de lapjes gaat toch al zo gesmeerd dat het doosje al bijna te klein is:


Maar er moeten er nog ruim honderd bij, dus zal ik maar op zoek gaan naar een andere doos, gelukkig heb ik er daar genoeg van!

Fijne dag!


16 opmerkingen:

Unknown zei

Wauw, die kruissteekbladen, daar staan altijd heel mooie dingen in hè!
Pas maar op dat je handen niet te fel gaan kriebelen met al die mooie stofjes :)))
Fijne zondag, liefs, Sonja

Annelies zei

Dat is nu al uitkijken naar straks als je weer van alles mag doen !

Inge zei

Oh heerlijk, twee nieuwe bladen. Dat wordt weer urenlang kijken en bedenken wat je allemaal gaat doen als je "weer mag"!
Mooi al die lapjes bij elkaar,
Fijne dag!

Knuffel,
Inge

GRANNY'S HOUSE zei

Dat is een snoepdoos.

Groetjes
Ines

liefdevoortextiel zei

Ga lekker in het zonnetje zitten en alleen maar in de boekjes kijken. Fijne dag!

carina zei

Zo dat is lekker hup even naar de naaldhoeve! En dan ook nog twee bladen scoren, lapjes enfin super dag. Geniet er maar lekker van hoor! Groetjes carina

Else zei

Oh wat heerlijk nieuwe bladen, dat worden wimmetjes (lol) fijne zondag knuffel Else

Quiltlia zei

Mooie lapjes laat je zien en de apple-core is een heerlijk patroon om te maken.Geniet maar lekker van de mooie bladen.
Groetjes Lia

Jossie zei

Nu kun je alvast wegdromen bij alles wat je straks weer gaat doen.
Leuk dat je steeds wat mooie lapjes uit je voorraad laat zien. Doe je dat met een speciale bedoeling? Ik heb denk ik iets gemist?

Guusje, zei

Wat een mooie tijdschriften en wat een mooie lapjes heb je erbij en zoveel. Leuk dat je daar een applecore van gaat maken.

marga zei

Lijkt mij een leuk patroontje.
Echt heerlijk om te doen nu het buiten zo mooi is om te werken met draad en naald.
Groeten
Marga

Made by Meet zei

Hoi Lida, Leuke bladen heb je gekocht! Wel heel erg naar voor je dat je nu even niets mag doen (lijkt me echt vreselijk). Die Loeplamp heeft natuurlijk wel fel licht maar mijn DH heeft nog nooit geklaagd. Het licht schijnt goed naar beneden en de lamp kan je in elke gewenste stand zetten, dus ook een beetje schuin zodat hij er geen last van heeft.
Je lapjes voor de apple-core zijn ook super mooi! Fijne avond, groetjes Meta

mieke zei

Leuk, ook een apple core. Succes.

Rennie zei

Volgens mij barst jij straks weer vam de energie.

Bizzy Martine zei

Binnenkort kan jij weer aan de slag en haal je de verloren tijd weer snel in. Geniet ondertussen maar van je mooie bladen.
Groetjes Martine

quiltsathome zei

Hoi Lida,

Hoe groot moeten je lapjes voor de apple core zijn ?
Ik heb nog een lapje liggen dat er waarschijnlijk qua kleur mooi bij past. Als je wil, stuur ik het je op.
Groetjes, Patricia