woensdag 18 september 2019

Weer eens wat woorden en plaatjes!

Het moeilijke deze keer waren dus de plaatjes, woorden komen makkelijk als ik iets heb om te showen, maar tot vandaag was er weinig want ik werk aan een Haloween swap en ja dat moet dus nog even geheim blijven. Maar goed het begon vanmorgen met een pakje voor mij, waaruit deze doos kwam:


Ik ben gek op geschiedenis en dus was ik bij het zien van de afzender al meteen opgewonden! En wat erin zit is zo bijzonder:


Een heel oude krant, nu ja oud voor een krant, mmm oké ook voor mij! LOL! Want de datum van deze krant is ook mijn geboortedatum!


Ik ben dus helemaal weg van dit gave cadeautje van mijn  DH! Een stukje geschiedenis dat net zo oud is als ik!

Dan verfraaide hij de afgelopen week ook nog de deuren en deurposten in de huiskamer en die staan nu in de grondverf en daar hield hij dus nog wat materiaal van over en daar maakte hij een prachtige lijst van:


en zo worden nu de mooie tassen van mijn moeder prachtig omlijst!

Zelf zette ik dus de afgelopen week al een hele hoop steekjes en de swap is dan ook klaar en ik werkte ook aan een Haloween borduurtje met schapen voor mij zelf maar dat is dus nog lang niet af, zal ik binnenkort wel eens showen.

Maar vandaag besloot ik eerst iets uit te proberen voor mijn poppenhuis, ik kreeg namelijk een hele lading meubeltjes, maar de kleur van de stoffering past dus echt niet bij het 1900 interieur en dus ben ik vanmiddag eerst gaan slopen !

Ik had nog een stukje stof liggen dat ik wel geschikt vond en vanmiddag heb ik het eerste stoeltje bekleed, ben benieuwd wat jullie het mooiste vinden!


Nu dit was het dus echt weer voor vandaag, ben heel benieuwd naar jullie reacties, dus laat het aub even weten!

Fijne dag!

8 opmerkingen:

Ineke zei

Gezellig blogje Lida en wat fijn zo'n handige man. Die krant van je geboortedatum is helemaal te gek! Fijne dagen.

christine zei

Wat een gaaf een krant van je eigen geboorte dag . En wat betrefd de stoeltjes. De eitte vindt ik geweldig ..

AnitaA zei

Hoi Lida,
Het lichte stoeltje spreekt mij het meeste aan
Groet

Hilda zei

Wat ontzettend mooi en lief van je DH. Om op deze manier de oude tasjes op te hangen is fantastisch

Quiltpassion.blogspot.com zei

Jij hebt ook wel een lieve man, hoor. Mooi, die tasjes zo 'ingelijst'. En een krant van je geboortedag, heel bijzonder. Tussen de stoeltjes kan ik niet kiezen, de witte vind ik mooi en, en de groene heeft zoveel schaduw, dat ik er niets over kan zeggen. Ik ben benieuwd welke je opnieuw bekleed hebt. Maar wat een mooie stoeltjes!

Ria, zei

Een man met een paar gouden handen :)

Het linker stoeltje blijft een beetje in de schaduw... Het rechter spreekt meteen aan, ook het 'houtwerk' komt meer tot zijn recht.

Mooie presentatie van mam's tassen! En die krant... geweldig!

Gerard zei

Leuk, zo’n krant van je geboortedag! De lijst is geweldig, super zo’n handige echtgenoot.
Ik vind de witte stoel bekleding het mooist, al is rond 1900 de kleur in het interieur meestal donker. Welke past het best in je poppenhuis?

Truus zei

Geweldig deze krant van je geboortedag!
Super de lijst zo om de tasjes van je moeder-2 prachtige herinneringen om te koesteren!
Vind beide stoeltjes mooi maar weet niet hoe jouw poppenhuis er nu uitziet en welk stoeltje daar het beste in past. Zelf vind ik de donkere beter bij de periode passen.
Verbaast mij eigenlijk dat je geen geborduurde bekleding maakt. lol
Gezellige dag
groetjes, Truus uit Drenthe