zondag 7 januari 2018

Vooruit maar weer, toch een nieuw logje!




Ik heb besloten door te gaan met bloggen en als ik iets te vertellen heb zal ik proberen twee keer per week een logje te schrijven! Dus ik ben nu echt begonnen aan mijn achtste boek op Blogger,want boek zeven is in de maak, helaas heb ik geen boeken van de tijd met Weblog!


Wat heb ik te vertellen? Wel afgelopen vrijdag was er weer bee en het was een heel gezellige bee bij Bep! We wensten elkaar eerst een gelukkig Nieuwjaar en toen werd er heel wat afgekletst, waren er nieuwe bladen om te bekijken en verwende Bep ons met bonbons en koekjes!


Henny was weer druk met haar olifantenquilt, zij festoneerde er al heel veel, ben benieuwd hoe groot haar quilt gaat worden!


Ria was bezig met het begin van een nieuwe quilt, maar het zat een beetje tegen en Bep was aan het borduren, zij maakt een héél speciale rol, maar die mag ik voorlopig nog niet laten zien!


En ik begon met mijn nieuwe grote borduurwerk! Het wordt helemaal geborduurd in één tint garen, maar soms met twee draden zoals deze bloem in het midden, maar ook heel veel met maar een draadje, waardoor ik straks een heel speels effect hoop te krijgen!
Ik kreeg het patroon al weer een paar jaar geleden van een handwerkvriendin:


En als het af is moet het dus dit ronde borduurwerk zijn, weet nog niet of ik de hoeken er ook bij ga borduren, maar voorlopig ben ik nog niet zo ver!

En dan is het januari en dan hangt mijn Januari sneeuwmannen theedoek gezellig aan het fornuis, ik dacht laat ik die ook maar eens laten zien, jaren geleden al gemaakt met een patroon van Els Feteris van haar theedoekenclub!


En nu ga ik lekker verder met mijn steekjes en misschien dat ik straks ook nog even naar Den Briel rijd om de nieuwe winkel van Janine te bekijken, maar dat weet ik nog niet, maar 
als ik ga neem ik mijn mobieltje mee en zal wat foto's maken!

Fijne dag!

11 opmerkingen:

Annelies zei

Succes met je borduurwerk. Ziet er prachtig uit !

Anoniem zei

Beste Lida, Gezellig dat u door blijft gaan. Ik weet zeker dat u er vele dames en misschien ook wel heren een plezier mee doet. Uw nieuwe borduurwerk lijkt mij heel mooi te worden!
Hartelijke groet,
M.

Annie Kingma zei

Het nieuwe borduurwerk lijkt heel mooi.
Succes Groetnis Annie

marijna zei

Leuk borduurwerk. Je hebt ze ook met de vier jaargetijden. Lieve kleur gebruik je. Lekker winters zo aan jou fornuis. Leuk dat je door gaat met bloggen. Ik probeer wat meer weblog mensen te gaan bij houden. Mijneigenweblog ligt al eenpaar jaar op z'n gat. Misschientoch weer eens gaan op pakken. Fijne zondag.

Sylvia`s Quilts zei

Ach Lida gewoon lekker doorgaan met bloggen.
Op je gemak, het is niet verplicht om héél vaak te posten!
Des te leuker is het om weer wat van elkaar te horen/zien.
Succes met je nieuwe borduurwerk, knap hoor!
Groetjes Sylvia.

Anoniem zei

Wat leuk een quiltwinkel die op zondag open is.

Gr Odette.

Anoniem zei

Hoi Lida, door blijven gaan hoor. Ik ben net weer terug in blogland en zie in je vorige blogjes zulke leuke schaapjes voorbij komen. En in dit blogje weer zo’n prachtig werk in uitvoering.

Ineke zei

Gezellig dat je toch wel weer verder gaat. En ik hoop dat je een gezellige dag hebt in Brielle bij de opening van Janine's winkel.
Fijne week

Lida zei

Odette, het was koopzondag dus er waren nog veel meer leuke winkels open, zo veel moois gezien!

BezigeBijMirjam zei

Dus toch besloten door te gaan met bloggen. Gezellig! Het nieuwe handwerkproject dat je bent gestart lijkt me heel bijzonder. 🤗

quiltlodge gerda zei

Heel erg jammer van Weblog hè. Ik had er ook graag een boek van gehad!