woensdag 8 februari 2017

Blij met leuke dingen...


Jaren geleden heb ik geleerd dat je blij moet zijn met kleine dingen, die komen nu eenmaal vaker voor dan grote dingen of gebeurtenissen en zo kan ik mij ieder jaar weer verheugen op de bolletjes die boven de grond komen en de lente aankondigen en laat ik nu van de week een klein potje zien staan bij de Jumbo met een bloeiend sneeuwklokje erin! Nu voor nog geen euro kan dat mij de kop niet kosten en dus ging het mee naar huis en daar bleek het nog eens precies te passen in een potje van Engelse kaas dat ik nog had staan! En wat nog fijner is dat er nog twee knopjes aan zitten, dus er komen nog meer bloemetjes!

Maar ook ben ik blij met de kroonluchter die DH vandaag heeft opgehangen en waar we eerst nog een grote rozet voor gingen kopen, die horen daar nu eenmaal bij (en ze verbergen ook de gaten die al in het plafond zaten! LOL) Ik denk dat ik toch op zoek ga naar wat schakels om de ketting te verlengen, wat hij mag wel iets lager komen te hangen, maar ik vind hem zo gaaf:


Het lampje links is geen goed lampje, morgen even op zoek naar een ander want in het echt geven de lampjes een prachtig zacht licht zonder die harde schittering die je op de foto ziet!

Oh en dat nog wat, een aantal maanden geleden ging op bezoek bij mijn vriendin Corrie die weer wat prachtige blokken liet zien van een Baltimorequilt waar zij mee bezig was en waar ik toen foto's van maakte:


Samen legden wij haar blokken op haar tafel zodat ik ze kon bewonderen en natuurlijk was ik er weg van, vooral door de originele manier waarop zij haar bloemen er als het ware op had geborduurd:


Gisteren kwam zij naar mij toe met haar quilt om samen te overleggen hoe zij de rand zou gaan doorpitten en welk patroon zij daarvoor zou gaan gebruiken en ja toen maakte ik natuurlijk snel een foto van de quilt zoals hij tot nu toe geworden is:


Helaas een beetje wazig maar gelukkig kun je wel zien dat hij echt schitterend is geworden en straks helemaal beeldschoon zal zijn! De rand die zij uitkoos om als patroon voor het doorpitten te gaan gebruiken zijn ook allemaal hartjes die in elkaar grijpen, dus prima passen bij het blok linksonder!

Al met al een drukke, maar ook heel fijne dag achter de rug en misschien is dit al weer te laat voor jullie, maar dan wens ik jullie alvast voor morgen een:

Fijne dag!

8 opmerkingen:

Annelein zei

Het zijn de kleine dingen die het doen... Heerlijk van genieten...

En wat en prachtige quilt...*Ü*...

Lieve groet, Willeke

Judith zei

Een fijne dag gaat t zeker worden, ik ben vandaag in Zutphen een 9tal dames het handquilten bij brengen. Wat een prachtige quilt! Helemaal spekkie naar mijn bekkie! Te gek! Jij ook een fijne dag, en de kleine dingen........ zijn vaak de grote dingen!

Anoniem zei

Prachtig hangt de lamp en inderdaad wat schakels ertussen, is nog beter. Ja Lida, ik geloof dat het ook iets met leeftijd heeft te maken, dat je dingen meer gaat waarderen en genieten en tevreden bent, maar ik kan me vergissen. Ik heb de indruk dat wanneer je jonger bent, je nog teveel dingen najaagt. Maar ja, dat is mijn mening en die kan verkeerd zijn. Geniet van je dag. Groetjes Wilma

Ageeth Dorsman zei

Heerlijk genieten van de kleine dingen, dat is fijn! Maar ook de grotere dingen, want wat kan ik genieten van deze prachtige Baltimore top van je vriendin. Echt prachtig! Geef de complimentjes maar door aan haar, hoor.
Groetjes van Ageeth.

Quibi zei

Het zijn ook ècht de kleine dingen die het doen! En als je daar van kunt genieten, ben je echt rijk!

Truus zei

Prachtig het potje met de sneeuwklokjes - das echt genieten.
Je lamp is prachtig maar je hebt gelijk wat het licht en hoe hoog deze hangt.
Mooie Baltimore quilt is dit en na het doorpitten helemaal een plaatje.
Gezellige dag
groetjes, Truus uit Drenthe

Unknown zei

Die lamp is heel mooi,
als ie idd iets lager hangt, is dat beter.
Fijne dag,ook voor jou!

Chris zei

Helemaal waar Lida, van die kleine dingen. (hier komt nu heel voorzichtig de zon door, ook om van te genieten, vooral omdat er nog sneeuw ligt) Wat een mooie quilt wordt dat, die Baltimore. Daar heb ik toch altijd zó'n bewondering voor! Fijne zondag verder.