donderdag 19 mei 2016

Dag twee: Zaterdag!

Op dag twee waren er twee plekken die ik met mijn dochter en kleinzoon wilde delen, allebei plekken waar ik jaren geleden (ruim dertig jaar!) samen met mijn zusje was! De eerste werd Camden Town en dan natuurlijk ook de Camden Market in het oude Camden Lock (een vroegere overslagplaats van kolen voor schepen).


De winkelstraten zijn er uniek, de gevels stuk voor stuk kunststukjes!



Maar ook de inhoud van de winkels is er wel heel speciaal:



Kleurrijk en zo creatief!



Helaas voor DH zijn nieuwe telefoon was er nog geen houten cover, maar kijk eens hoe apart!


De stadsomroeper liet ons niet alleen weten waar de koopjes waren! Met luide stem verkondigde hij zijn boodschappen!


Helaas kreeg ik deze winkel er niet duidelijker op, maar kijk eens goed naar die gevel:

 Juist achter ieder raampje staat een oude handnaaimachine! Gaaf toch!


In het lock staan de marktkramen heel dicht op elkaar en kun je uit voedsel kiezen van over de hele wereld!


Maar ook in het lock zijn winkeltjes  die meer dan de moeite waard zijn!



En dan de smalle terrasjes waar  je ook van heerlijk eten kunt genieten! Wel even zoeken voor je een plaatsje hebt!


De schepen met kolen kwamen door een oude sluis en legden hier aan:


Even een kijkje binnen een van de barretjes met een wel heel aparte toog!


Wat wilt u eten mevrouw? Portugees, Spaans, Mexicaans, Chileens of gewoon Fish and Chips! Het is er allemaal en het ruikt verrukkelijk!


Dab gaan we de oude stallen in, waar vroeger de trekpaarden stonden vind je nu de mooiste schatten:


Neem nu eens deze stapel oude koffers! Wat had ik er daar graag een paar mee naar huis van genomen! Maar ja, ik had echt geen zin om daar nog een halve dag mee te gaan lopen sjouwen!


Natuurlijk is er ook kunst en kopietjes van kunst te koop:


Deze haan was wel een origineel:


Wat je allemaal van schroeven, moeren en bouten kunt maken, er stond zelfs een heel orkest!


Na Camden gingen we naar Trafalgar square, waar Nelson op zijn kolom de boel domineert:


En waar het een drukte van belang was, zowel binnen als buiten de National Galery!


De helden van Engeland een plekje hebben op hun eigen sokkel:


De dubbeldekkers en het andere verkeer even het uitzicht op Big Ben ontnemen en


waar jong en oud een plekje zoeken op de treden van de enorme standbeelden en daar dan weer door de oppassers van de nationale schatten worden verjaagd!



Naast echt grote beelden waren er natuurlijk ook de levende beelden, maar die hier stonden niet echt stil!


De fontein spuit en al is het maar een dun laagje water dat erin staat, met de schitterende beelden erom heen toch heen heel majestueus gezicht:


En wat zien we op de straat? Een jankende baby getekend door een Spaanse artieste, leek wel een beetje op Boris (de vorige burgemeester van de City) als jochie! Toen ik haar vroeg of hij het was, kwam er alleen maar een glimlach!


Zo dat was het voor nu, morgen weer verder met het verslag ons heerlijke uitje! Nu ga ik weer verder met mijn geheime steekjes!

Fijne dag!

5 opmerkingen:

Truus zei

Leuk om al die bekende plekken weer te zien na zoveel jaar.
Over de Camden ben ik nu een boek aan het lezen en grappig om dan de winkels die in het boek genoemd worden bij jou op de foto te zien.
Wat apart om de houten etui voor een mobiel te kunnen kopen.
Heerlijk nog een deel over jullie weekend daar.
Gezellige dag
groetjes, Truus uit Drenthe

Gerard zei

Londen = genieten, vermoeiend, maar dat mag de pret niet drukken. Heerlijke stad!

marijna zei

Londen blijft je verbazen! Leuk verslag.

Ineke zei

Zo mooi weekend heb je gehad, echt genieten!!! Mooie foto's ook!

conny's quilts en creaties zei

Wat een geweldig weekend Lida, mooie verhalen en prachtige foto's. Zo te zien hebben jullie enorm genoten. (ik moet Londen toch maar eens op mijn verlanglijstje zetten) groetjes, Conny