woensdag 31 juli 2013

Gezellige dinsdagochtend !

Ik had een heerlijke en gezellige dinsdagmorgen bij Corrie! We spraken vorige week af om samen te gaan handwerken, maar zoals ik jullie al liet weten wilde ik graag aan mijn pop gaan beginnen en dus belde ik haar de avond ervoor of ik bij haar achter de naaimachine kon en ja hoor dat kon, dus mijn klaargemaakte pakketje ging mee en zodra ik daar was kon ik aan de slag, de machine stond al klaar!
 

En ik heb hard doorgewerkt, eerst alle delen van de pop gestikt, toen de onderbroek ( zelf een kantje erbij gezocht) en daarna heb ik ook het jurkje al voor het grootste gedeelte genaaid, vandaag de zoom erin en de schoudernaden en dan ga ik haar in elkaar zetten en afwerken!

Maar als ik bij Corrie ben wil ook altijd graag zien waar zij mee bezig is en dat was heel wat, naast een doos vol met hexagonnetjes die zijn voorbereid om een bloemenquilt te worden, had zij ook het vierde deel van de mystery van Reiko Kato af:



En dat zij niet stil heeft gezeten na haar knieoperatie (met haar handen dan!) dat laat deze leuke hartjesquilt zien, hij is al gedubbeld en de komende weken is het haar plan om deze door te gaan quilten en wel op een heel bijzondere manier! Alle hartjes heeft zij gemaakt met de hand tijdens haar herstelperiode, nu ik vind het echt een schatje geworden, dat was nog niet alles hoor maar de andere quilt waar zij aan werkte laat ik een volgende keer zien als de laatste rand erom is gezet!

Ik dus vandaag verder met de pop en oh ja, voor de derde keer naar de tandarts!

Fijne dag!

12 opmerkingen:

wietskesquilts.blogspot.nl zei

Wat knap dat deel van Reiko. Hij lijkt me erg moeilijk om te maken.
Leuk toch he? Al die hartjes. Het ziet er zo feestelijk uit.En je bent ook nog eens goed opgeschoten met je pop.

Sterkte maar weer bij de tandarts.
groetjes
Wietske

Guusje, zei

Wat heb je lekker opgeschoten. Het reiko blok is prachtig en wat een mooie hartjesquilt.

Bernadette van gils zei

Leuk om zelf een pop te maken, je schiet snel op zo aan de naaimachine
ik vind die kinderen zo mooi om te zien en wat een schitterend blok weer op het klimrek, de hartjes zijn ook leuk
Sterkte bij de tandarts
groetjes
Bernadette

Frederika zei

Je hebt weer veel moois aten zien. Ik ben benieuwd hoe de pop er uit gaat zien. Zo'n hartjesquilt is altijd weer een feest om te zien.
Succes vandaag Frederika

Yvonne zei

Bah...de tandarts, dat is minder leuk! Wat een schattige poppenkleertjes maak je voor de pop, wat een tempo heb je er weer in. Mooie hartejsquilt ook, staat nog op mijn wensenlijstje.....voor ooit!

marga zei

Wat lief die hartjesquilt en de pop krijgt een fleurig rokje zo te zien.
Groeten
Marga

Trui zei

Knap hoor, éérst het broekje naaien en dàn pas strijken???
Die hartjes-quilt is idd erg leuk!
Enne...veel sterkte bij de tandarts!

.♥.Gaby.♥.Homestyle.♥.. zei

Wat spannend☺ die kleertjes♥ voor je eigen pop♥ ben benieuwd als het af is ..;))
Die Hartjes♥Quilt is Prachtig..!!♥
Sterkte♥ bij de tandarts blijft eng hé..;(
Lieve♥ zomer☼groetjes Gaby..♥

Chris zei

Da's toevallig, ik moest binnen een paar dagen ook onverwacht 2x naar de tandarts, maar dat is weer gepiept.
Dat wordt vast een enige pop Lida, ziet er al zo leuk uit.
De hartjesquilt van Corrie vind ik ook heel erg leuk en de Reiko natuurlijk.

Nuestras meriendas y manualidades zei

Que trabajos más bonitos!!!
Besos Mayte

Ria van Kasteel zei

Nou daar is weer hard gewerkt.

Lieve groetjes van Ria ;0))

Kiekplaotiesenzo zei

heb ook ooit een pop gemaakt, leuk werk. zo benieuwd hoe de jouwe wordt! groetjes.