dinsdag 24 juli 2012

Als kind was ik al gek op......

Sprookjes! Mijn vader kon fantastisch voorlezen en het verzamelde werk van Hans Cristiaan Andersen was mijn favoriete boek, vooral als Pa eruit voorlas. Ik heb gehuild bij Het meisje met de Zwavelstokjes en hield mijn adem in bij Duimeliesje als de Mol met haar wilde trouwen en weet je de fascinatie voor sprookjes en Fantasy is nooit weggegaan! Ik las al zoveel boeken, dat het soms moeilijk is nieuwe te vinden, maar gisteren begon ik weer in een nieuw boek:


Ik las wel acht hoofdstukken achter elkaar en moest toen helaas stoppen omdat ik door het gespannen lezen hoofdpijn kreeg of was dat omdat voor ik de letters verslond ik ook al aardig wat steekjes had gezet:


Ben aardig opgeschoten al zeg ik het zelf! Alleen de rechtse boomstam, de vogel en het rechtse huisje moeten nog worden vastgezet en dan moet er nog een hele hoop borduursteekjes worden gezet, maar ik denk dat ik morgenavond wel of helemaal klaar ben of flink opgeschoten zal zijn met dit blok!

Oh nog even over het boek, het gaat over een meisje dat per ongeluk ontdekt dat zij magische krachten heeft en dat terwijl ze niet uit een magiërsfamilie komt en ze wordt nu opgejaagd door de magiërs die haar willen leren zich te beheersen want anders wordt ze gevaarlijk voor zichzelf en haar omgeving, maar er is een goede en een slechte magiër naar haar op zoek en ik ben hartstikke benieuwd hoe dit gaat aflopen, nu maar hopen dat het goede wint!
Dus vandaag moet ik kiezen wat ik ga doen, lezen of steekjes zetten..... lastig hoor, maar het gebeurt in ieder geval buiten in het zonnetje!

Oh en dan nog iets, vandaag kwam de 100.000 ste bezoeker op mijn blog sinds 5 september vorig jaar en dat vind ik dus echt te gek, dus vooruit weer een give away! Ik heb nog twee boeken dus als je dit boek wil hebben, laat dan even een reactie achter!


Je hebt de tijd tot vrijdag 6 uur om te reageren, zaterdag zie je de uitslag hier op mijn blog!

Fijne dag!

58 opmerkingen:

Corina zei

Oh ik ben ook zo'n verhalen fan, heerlijk! Gelukkig blijven er steeds nieuwe (fantasy)verhalen opduiken.

Je huisjes worden erg mooi! En ik doe graag mee aan je give-away.

Supergoof zei

Zo'n boek MOET gewoon meteen uitgelezen worden,....
Bedankt voor de tip!
:o)

Jeanneke zei

Ik wil heel graag het boek van jouw Give Away uitlezen...
Dat heb je weer erg leuk geregeld, Lida!
Fijne dag en geniet van al het goede!

Groetjes,

Jeanneke.

Marijke zei

Lijkt me een boek wat je in een adem wil uitlezen!
Gefeliciteerd! Tuurlijk wil ik ook graag meedoen...
groetjes Marijke

Sandra's Handmade zei

wat worden je huisjes ontzettend mooi zeg. Ik heb de quiltmania ook al verlekkerd in m'n handen gehad. geweldige patronen maakt zij.

Weet je trouwens een site waar dit blad nabesteld kan worden. Ik mis het eerste blok :)

Ik doe ook graag mee aan je give-away.

Anita A zei

Hoi Lida,
Gefeliciteerd met je 100.000-ste bezoeker !!
En ik doe graag mee aan jouw give-away.

Anoniem zei

Wat een zalig boek,en je blok wordt fantastisch.
Els

Annelies zei

Wat wordt je blok mooi !
(het boek heb ik al en is erg leuk !)

Made by Meet zei

Je blok met huisjes wordt prachtig! Heerlijk lezen in het zonnetje en af en toe een steekje zetten, wat wil een mens nog meer! Leuke give-away!!!!!
Fijne dag, groetjes Meta

wietskesquilts.blogspot.nl zei

Heerlijk die sprookjes. Ik was en ben er ook gek op. Ik loop nog altijd helemaal verliefd door de Efteling. Gelukkig vindt mijn oudste kleinzoon het ook helemaal leuk daar.
Genieten dus. Mooi trouwens je werk, het schiet toch maar mooi op he?

Veel plezier vandaag

Groetjes

Wietske

Marion van Veggel zei

Ik geloof ook nog sreeds in sprookjes. Vind het erg leuk om mijn kleinkinderen voor te lezen. Graag wil ik meeloten voor je give-away. Proficiat met je 100.000ste bezoeker. groetjes Marion

Noa zei

Gefeliciteerd met je 100.000 ste bezoeker ik doe graag mee voor de give away

AnitaS zei

Ik was en ben ook dol op sprookjes en verslind Fantasy. Graag doe ik mee met de give away.

marga zei

Lezen handwerken het altijd moeilijk kiezen als het om twee leuke dingen gaat.
En jou give-away daar doe ik heel graag aan mee. Lijkt mij een prachtig boek.
Fijne dag
Marga

Annie zei

100.000 in één jaar, dat is veel.
Van harte gefeliciteerd!
Ik doe graag mee met de give away.
Hartelijke groet,
Annie.

Anoniem zei

Zou het kunnen, dat dit boek al eerder is uitgegeven onder een andere naam? Ik heb ook boeken van Trudi Canavan gelezen, en het verhaal komt me erg bekend voor, alleen is de titel dan misschien anders? Heerlijk he, om zo'n boek binnen handbereik te hebben, echt genieten!! En de give-away, daar doe ik graag aan mee! Fijne dag en succes met zowel steekjes als lettertjes ;)!!

Unknown zei

Ik wil graag meedoen aan je give away. Ben beginnende quiltster en heb nog veel rond te kijken en te leren.

Geniet van het mooie weer en zet een paar steekjes, ik doe het ook vanmiddag!

Groetjes Anita

Petra zei

Dat is een boek die ik zeker op mijn lijstje moet zetten. Ik weet gelijk wat jij vandaag weer doet :-) Veel lees en handwerkplezier.

Groetjes,
Petra

PS Je steekjes zijn ook prachtig.

yvonne zei

ik heb ze ook verslonden die boeken.
Trouwens heel veel boeken!!
En wie wil er nu niet in aanmerking komen van dit prachtige boek ...

Rennie zei

Ik heb hier ook nog alle sprookjes- en prentenbieken staan. Kan me voorstellen dat je er nog altijd van geniet. Ik doe graag mee Lida.

lia zei

heerlijk zo'n boek.fijn dat er steeds weer nieuwe uitkomen. ik ga ook eens op zoek naar dat boek.en ik doe graag mee aan je give-away. groetjes lia

lia zei

Gefeliciteerd en doe graag mee met je giveaway. Lia

quilting Jeannet zei

Mmmm, dat boek wat je aan het lezen ben heb ik ook wel zin in, wat lijken quiltsters toch ongelofelijk op elkaar......letterlijk en figuurlijk....

Minet zei

Lijkt me een leuk boek om te lezen heb zelf een kleine collectie sprookjesboeken, heerlijk om in te lezen. Gefeliciteerd met je 100.000ste bezoeker. Een mooie mijlpaal. En ik doe graag mee aan je give-away.

Marjan zei

Zo! 100.000 is echt een indrukwekkend getal! Maar je laat ook zoveel moois zien op je blog: altijd leuk om even te kijken! Gefeliciteerd hoor!

quiltmiep zei

Doe graag mee met je give away. OOk dat boek vraagt erom om gelezen te worden. Groetjes Ria

Inge zei

Gefeliciteerd met je 100.000ste bezoeker. Wat veel hè!
Ik doe NIET mee met de Give Away, heb het boek zelf en het is superleuk. Dus degene die het wint, is een echte geluksvogel.
Fijne dag,

Inge

Anoniem zei

Lida ik ben helemaal niet verbaasd dat je de 100.000 bezoeken hebt gehad want als je eenmaal op je blog bent geweest dan MOET je de volgende dag weer. Er staat dagelijks iets nieuw en bijzonders te lezen. Mocht je ooit niet meer quilten, borduren of lezen dan kun je altid nog denken om te gaan schrijven.(LOL) Enne... ikdoe graag mee met je give away.
Tot morgen, Jeanny

Willy zei

Hopelijk loopt het verhaal goed af. Daar kom je vast nog wel achter deze week, als je zo doorgaat met lezen, maar steekjes maken is ook wel.
Gefeliciteerd met al je bezoekers. Leuk boek.
Fijne dag,

Anoniem zei

Dank voor de tip over het boek: ik houd ook wel dit soort verhalen. Ik zal 'm op mijn lijstje zetten. En natuurlijk: gefeliciteerd met deze enorme mijlpaal! Wat een boel zeg. Ik doe graag mee aan deze leuke giveaway.

Gonny zei

Jij gefeliciteerd met de zoveelste bezoeker en Tara een dikke knuffel (zij helpt er toch ook een handje, sorry poot(je) mee....)
Heerlijk hé? sprookjes boeken, ik heb ze lang gespaard maar wegens ruimte gebrek heb ik ze aan de bueren gegeven die aan de kinderen voorlezen. Ik heb er eigenlijk spijt van......
Graag doe ik mee aan de give away.

Home and Lifestyle zei

Wie heeft ze niet gelezen maar tegenwoordig komt het er niet van...neig ik toch meer naar andere boeken :)!

Aan je give away doe ik maar niet mee, maar belangstelling zal er vast wel voor zijn :)! Maar uiteraard wel mijn hartelijke felicitaties voor het behalen van dit aantal bezoekers!

Ik wens je een zonnige dag, Lida!

Lieve groet, Ingrid

Ria zei

Oh, ja heerlijk die sprookjes. Ik kon er de kinderen ook uren lang uit voorlezen. Je schiet al aardig op met je steekjes, het wordt erg mooi. Ik kom ook net als de rest, graag in aanmerking voor een mooi boek.Hij staat nl. al een tijdje op mijn verlanglijstje.
Geniet van het zomerweer.
Ria

FLR zei

Sprookjes......geweldig! Ik zet dit boek op m´n bieblijst! Altijd leuk om tips te krijgen voor leuke boeken! Bedankt!
En...uiteraard doe ik graag mee aan de give away, helemaal mijn smaak.
De komende twee weken kan ik voelen hoe jij je voelt met die enorme lobbesin huis...hier logeert een hele lieve grote zwarte Newfy Bo, onze eigen stippenhond valt erbij in het niet ;-).......

groetjes,
Francisca

Anoniem zei

Ik ken die boeken niet. Het lijkt me spannend. Ik houd ook van dit soort boeken. Je steekjes zijn mooi. Fijne dag vandaag. Ik doe ook mee met je give-away. Leuk de 100.000ste bezoeker.

witje zei

Gefeliciteerd hoor geweldig zoveel bezoekers.
Doe graag mee met de give-away
groeten en geniet van het mooie weer

Elly zei

Heerlijk he die magische boeken. Mijn dochter en ik verslinden ze ook.
Ik doe graag mee aan je give away

Ageeth Dorsman zei

Heerlijk, zulke verhalen lezen... ik
was vooral gek op Hans Chr. Andersen,
heb echt alles gelezen. En nog steeds
dol op fantasy en historische romans;
ik ga dat boek, dat jij nu leest, zeker opzoeken! En wat worden je
huisjes mooi!
En natuurlijk doe ik heel erg graag
mee met de give-away.
Groetjes van Ageeth

Marjolein Ztm zei

100.000 en meer bezoekers. Nu, daar zit ik dus heel vaak tussen.
Maar het is je gegunt.

Groetjes Marjolein uit Zoetermeer

GRANNY'S HOUSE zei

Wat ben je toch weer lekker bezig en ja lezen hoort daar ook bij.
Gefeliciteerd met je 100.000 bezoeker, wat een hoop.

Groetjes
Ines

Unknown zei

100.000 bezoekers' wat veel al

sylvia zei

van harte gefeliciteerd met zoveel bezoekers: is ook geen wonder, he, er is altijd zoveel te beleven bij je!!
op naar de 200.000!!!
liefs, Sylvia

Guusje, zei

Gefeliciteerd met zoveel bezoekers en wat is dit toch een prachtig boek. Ik ben vandaag de boeken aan het uitzoeken en heb het boek wat je net noemde in mijn handen gehad: de sprookjes van een heerlijk dik boek met prachtige verhalen.

Ineke zei

Sprookjes en verhalen, heerlijk om bij weg te dromen!!! En het boek voor de Give-Away is helemaal heerlijk om er bij te dag-dromen. Graag doe ik mee aan deze weggeef actie.
Groetjes en fijne avond

Yvonne zei

wow Lida 100.000, wat een aantal! Nou, dat boek staat al een poosje op mijn lijstje dus ik ding graag mee hoor!

Marina zei

Ik ben ook een fan van fantasy en heb je titel al direct genoteerd, bedankt hiervoor!! En...gefeliciteerd hé, ik kijk ook bijna dagelijks naar je blog en je leuke verhalen.

lieve groet,
Marina

Marina zei

o ja en ik ding graag mee voor het boek hoor :))

lieve groet,
Marina

Anoniem zei

hi geniet van je blog en blijkbaar veel meer mensen, gefeliciteerd, doe graag mee mooi boek gr twink

yvonne zei

100.000 bezoekers, gefeliciteerd.Het boek ziet er heel gezellig uit, dus ik doe graag mee met je give-away.
Fijne dag, yvonne

Margreet van der Werf zei

100.000 bezoekers, wat veel! Gefeliciteerd! Ja, soms is het moeilijk kiezen tussen quilten en lezen, het blijft alletwee heerlijk om te doen. Ik doe graag mee met je give-away, en ik wens je veel succes met je blog!
Fijne dag, Margreet

Nardy zei

Dag Lida, ik doe graag weer mee aan je give away, prachtig boek. En natuurlijk gefeliciteerd met dit mooie aantal bezoekers op je blog! Fijne dag, groetjes Nardy

Audry zei

Hoi mam,
Gefeliciteerd met je 100.000ste bezoeker!! Je mag wel een fanclub oprichten, hihi. Dat betekent mega veel bezoekers per dag zeg. Maar ja zoals vele hier ook al zeggen, er is ook veel te beleven op je blog. Had je al een datum gepland voor je bezoek? Misschien vind je het ook leuk om naar de Orchidee hoeve te gaan, die is ook niet zover van de lavendel hoeve! Ik hoor het wel van je. Dikke kus, veel plezier, Audry

Ineke zei

Heerlijk om helemaal in een boek te duiken. Je huisjes worden heel erg mooi, lijkt me wel veel werk.
Ook ik wil nog graag meedoen met de give away.
Groeten, Ineke

Hilde zei

Zoals ikzelf zijn er nog veel die graag je blog lezen. Gefeliciteerd met je succes!
Ik doe graag mee met je give away.
Groetjes

Carin zei

Hier is het ook erg warm in Limburg maar zo'n prachtige give away werkt verfrissend :-)

Moet je blog even bijlezen want heb een paar dagen niet vel gedaan omdat mijn elleboog weer flink opspeeld, dus ik doe eventjes rustig aan.

verbreea zei

van harte gefeliciteerd met het behalen van je 100.000 ste.
Met die arme weer is lezen toch ook wel heel erg aantrekkelijk de draadjes blijven spontaan aan je vingers kleven, maar ik klaag niet hoor eindelijk zon is toch heel fijn.
wat een prachtig boek ik doe graag mee aan je give away,
fijne dag
ada

Anoniem zei

Wat een ontzettend leuk blog om te lezen, ik ben net aangemeld en wilde je feliciteren met de 100.000 bezoeker.
Ik zou graag mee doen voor het boek maar snap heel goed dat de andere voor gaan. Fijn weekend en ik kom graag terug om cerder te lezen.

Carla.

Marga (MarPie) zei

Zit het allemaal voor te lezen aan DH want die houd daar ook zo van. Dan komt het stukje wat mij meer aan spreekt en natuurlijk wil ik graag een kansje wagen.
Dank je wel voor de mogelijkheid.

Groetjes,
Marga♥