vrijdag 15 november 2019

Quitweekend en gewoon wat van dit en van dat!

 Al weken probeer ik tot schrijven te komen, maar eerst een pijnlijke ontsteking en later de griep maakten dat mijn hoofd er niet echt naar stond! Maar ik zette heus nog wel wat steekjes en één affo was dit ornamentje:


Verder werk ik weer aan de SALvan Thistles, ben ondertussen al weer iets verder maar ik heb ook een stukje achteruit gewerkt:


Maar ik ging ook op weekend naar Sinaai in België en daar was het weer hartstikke gezellig!



Het is ongelooflijk binnen een  uur is een keurige ruimte een grote puinhoop van lapjes, naaimachines, etuis etc. Maar er was weer heel veel te bewonderen!


Er wordt aan van alles gewerkt quilts maar ook tassen en er werd gebreid en geappliceerd, iedereen was druk bezig en natuurlijk waren er ook cadeautjes!


Zoals deze enige bos met tulpen, gemaakt van oude borduurwerkjes gekocht in kringloopwinkels!


Er wordt overlegd hoe en wat men iets zal doen, stofjes worden uitgezocht en iedereen inspireert anderen met leuke projecten!


Zelf werkte ik aan een borduurtje, maar ook aan de jurk van mijn pop waar eindelijk de letters opkwamen en ook de bloemen zitten er nu op, maar ik maak binnenkort wel een foto als zij helemaal af is.


Waar ik helemaal weg van was was deze unieke quilt, hij hing tegenover mij en ik kon er echt van genieten!




Hier een paar van de schattige cadeautjes zoals het etui en een notitieblok dat er uitziet als een stuk chocolade en een stoffen bakje en hieronder de tulp die ik kreeg:


Ik vertelde dat er ook tassen werden gemaakt en ik werd verliefd op deze en omdat zij ze maakt en de opbrengst naar een goed doel gaat heb ik mijzelf er mee verwend!


Op zaterdag had Marleen een heel leuke verrassing voor ons, haar broer kwam met de tractor en daarachter een huifkar en daar gingen we mee op een tocht door de omgeving, het was een koude maar zonnige middag dus het was echt genieten:












Zo'n prachtige rit waar we allemaal van genoten. 

Ik hoop binnenkort wel wat foto's van de Show & Tell te kunnen laten zien, maar ik heb er zelf niet veel gemaakt maar Miet heeft er genoeg gemaakt voor ons allemaal!

Fijne dag!

10 opmerkingen:

Anja zei

Gezellig verhaal Lida. Het was weer een fantastisch weekend.

A3jana zei

Het was een heel leuk en gezellig weekend!

conny's quilts en creaties zei

Wat een geweldige bijeenkomst. Leuk altijd die creatieve bende die handwerkers weten de maken;)

Annie Kingma zei

Gezellig en mooi de quilt week.
Ja rommel maken kunnen we hé met onze hobby.
Borduursteekies blijft alles mooi schoon,
maar als je de lappen mand omkeert is het zo lekker rommelig.
Droge rommel zeggen wij altijd
Groetnis Annie

Ineke zei

Wat een leuke borduurtjes waar je mee bezig bent. En een leuk verslag van je weekend naar Sinaii.
Fijn weekend

Truus zei

Gezellig weekend hebben jullie gehad en leuk zo'n tocht met de huifkar al is met een paard ervoor nog leuker maar wel in de zomer!
Leuk zijn ook deze schaapjes -die horen bij de schapenborduurwerkjes die je gisteren liet zien?
Hoop dat je weer helemaal opgeknapt bent
Fijne zondag
groetjes, Truus uit Drenthe

Jeanny zei

Dat was een gezellige bijeenkomst, heerlijk 😀
Je laat ook erg leuke borduurwerken zien!
Lieve groet, Jeanny.

Marjan zei

Wat een gezelligheid allemaal! En jij blijft maar mooie borduurtjes maken... enig!

Conny's-blog zei

Gezellig zeg allemaal.
Heerlijk met elkaar steekjes zetten en
Mooie dingen maken, want dat doe je he............liefs.Conny

R's Rue zei

Beautiful. I ❤️ It.
www.rsrue.blogspot.com