dinsdag 19 september 2017

Het zit erop!

Wat? Wel de troonrede natuurlijk, de koning en de koningin zijn weer onderweg naar huis en de rede was optimistisch en Maxima mag haar prachtige japon straks weer uittrekken, na de balkonscene natuurlijk!


En wij wachten af wat het nieuwe kabinet zal gaan bekokstoven, maar gelukkig was er veel positief nieuws en dat is belangrijk voor onze jeugd die nu misschien wel een goede baan en de kans op een goede toekomst zal kunnen krijgen!

En terwijl de koetsen en paarden voorbijtrokken op de tv zette ik de laatste steekjes aan het tweede sneeuwmannetje voor mijn schilderijtje, zoals jullie kunnen zien is dat duidelijk het december mannetje, hij heeft kerstbomen op zijn trui!


Links staat het mannetje van november duidelijk te zien aan het herfstblad en rechts komt het januari mannetje die een sneeuwvlok op zijn trui zal krijgen.

Ook kwam het laatste mannetje klaar dat ik als ornament ga verwerken:


Het oktober mannetje ook met een herfstblad op zijn trui! Als deze af is hangen er acht verschillende mannetjes als ornament aan de hanger.

Oh en natuurlijk willen jullie weten hoe het met Freddy gaat! Nu het lijkt wel alsof hij hier al jaren woont en na een stevige woordenwisseling met DH heeft Fred begrepen dat DH ook de baas is in huis en dat maakt dat hij nu ook achter hem aanloopt en niet alleen achter mij aan en dat hij ook naar hem moet luisteren!

DH heeft hem trouwens aardig verwend met een mooie nieuwe slaapmand in de huiskamer!



De veranderingen in Freddy zijn duidelijk zichtbaar, zijn verlatingsangst lijkt al te minderen en hij ligt graag bij ons en laat zelfs met zich dollen en de bril van DH liet hij zomaar op zijn neus zetten!

Zo ik ga maar eens aan de slag met de strijk en misschien kan ik vanavond dan weer verder met de sneeuwmannen en dus wens ik jullie nog een:

Fijne dag!

9 opmerkingen:

Quiltpassion.blogspot.com zei

Fijn dat Freddy al zo went bij jullie, wat een schat is het!
En je sneeuwmannetjes zijn zijn snoepies!
Ja, Maxima ging na de balconscene gelijk op het vliegtuig naar Amerika, dus ze zal die jurk wel uitgetrokken hebben. Wel zonde van zo'n jurk, het lijkt me geen jurk om bij andere gelegenheden te dragen. Maar ja, ze kan er altijd nog een quilt van maken, haha!
Knuffel, Cisca

Jeanny zei

Wat heerlijk voor Freddy dat hij zich bij jullie op zijn gemak voelt.

Anoniem zei

Leuk voor de jeugd dat er een betere toekomst voor het inzit,nu nog voor de chronisch zieken en gehandicapten en de ouderen die gaan er ieder jaar allleen maar op achteruit en weten niet hoe ze de eindjes aan elkaar moeten knopen terwijl die er jarenlang voor gewerkt hebben.

Gr Jantien

Ada Plouvier-Kopitopoulou zei

Freddy ziet er uit als een heel geleerde hond! Begreep ook meteen dat er twee bazen in huis zijn!

Lida zei

Ze draagt hem heus nog wel vaker, ze heeft genoeg mogelijkheden ervoor en soms wordt hij een beetje vermaakt en met een andere kleur gecombineerd. Zelfs haar kroningsjapon heeft ze al weer eens gedragen bij een staatsbezoek.

Lida zei

Mijn man is chronisch ziek en voor 100% afgekeurd, ik heb aow en een klein pensioen en samen hebben wij het goed al zijn we er heel veel op achteruit gegaan, maar we maken van iedere dag iets speciaals door positief te zijn. Ik wil ook graag meer maar maak gewoon het beste van wat ik wel heb.

wilma oud zei

Wat ben ik blij voor Freddy en jullie dat het samen zo goed gaat. En je borduurwerk wordt erg mooi. Groetjes Wilma

Ageeth Dorsman zei

Ik had het even gemist door onze vakantie, maar wat is hij leuk, jullie nieuwe huisgenoot Freddy! Wat een knapperd is het... En wat goed om te lezen, dat jullie al bijna helemaal aan elkaar gewend zijn. Heel veel geluk gewenst met hem.
Groetjes van Ageeth.

Conny's-blog zei

Wat is die leuk jullie Freddie, een wijze hond hoor met die bril op haha.
Je sneeuw mannekes worden weer erg leuk zeg............liefs.conny