vrijdag 16 juni 2017

Het kwam er even niet van...

Gewoon geen tijd of geen zin (druk met andere dingen!)... of ik vergeet zo nu en dan wat ik van plan was, maar nu toch even snel een berichtje schrijven over de dingen van de afgelopen week!
Helga groeit als kool, dus dat gaat prima en ze hebben het samen prima, zij en het grote grijze Angora konijn van onze schoondochter dat nu zo'n beetje permanent bij ons woont.


En de afgelopen week had ik dus ook een affo! De tweede LIB die ik maakte voor mijn jongste DD kwam af en kon op tijd verzonden worden zodat hij voor haar verjaardag bij haar was!


Toen ik de cirkels allemaal had gemaakt rond de appliquaties bleek dat er toch nog teveel ruimte tussen zat en om die ruimtes op te vullen ben ik met mijn Ome Jan aan de slag gegaan en heb er allemaal vlinders tussen geborduurd:


Ik heb twee verschillende patroontjes van vlinders hiervoor gebruikt en het is echt heel leuk geworden! En werkte ik aan vlinders, Ria werkte aan haar olifanten quilt en de top zit zelfs al in elkaar:

Ze heeft ook al een achterkant uitgezocht en tussen vulling, maar de eerste steekjes van het doorpitten moeten nog worden gemaakt, maar dat komt vast volgende week wel goed als we met ons clubje van vier naar Limburg gaan voor een midweek op de Cauberg!


En hierboven zien jullie de kleindochter van mijn buurvrouw samen met haar vriendinnetje en in dat potje zit een salamander die ze samen kwamen brengen om vrij te laten in onze vijver!

En DH is ook druk, is hij niet bezig met de tuin dan werkt hij aan de Vasa (spreek uit Wasa):


De Vasa is een Zweeds oorlogsschip dat op 10 augustus 1628 op zijn eerste tocht zonk in de haven van Stockholm. Het schip is in 1961 geborgen en geconserveerd. Het is te bezichtigen in het Vasamuseum in Stockholm-Djurgården. Maar DH maakt daar dus nu een kleine kopie van, een hele klus! Om jullie te laten zien hoe klein alles is, hier een foto van een pilaartje:



Zo en nu ga ik aan de slag, vanmorgen waren de meiden van Plezier voor Vier hier om te handwerken, maar ook om de laatste dingen te bespreken voor ons uitje van volgende week, dus even de boel wassen en strijken en dan kan de koffer worden gepakt, het kan maar klaar staan!

Fijne dag!

6 opmerkingen:

quiltingmieke zei

Piep heerlijk verhaal meid!
En je kleindochter zal heel happy zijn met haar mooie quilt
Knuf

Truus zei

Fijn dat je 2e LIB op tijd klaar was en jullie nog gefeliciteerd met haar verjaardag.
Lief dat kleine nijntje bij de grote in het hok.
Fijne dagen samen op jullie uitje.
groetjes, Truus uit Drenthe

Jeanny zei

Mooi allemaal Lida en veel plezier in ons mooie Limburg!

Conny's-blog zei

Je quilt Is erg mooi geworden Lisa.
Veel plezier jullie volgende week.......liefs.conny

Marjan zei

Ach, wat leuk dat de konijnen het zo goed kunnen vinden samen... da's altijd mooi om te zien. Prachtig is-ie geworden zeg, je tweede LIB! Mooi hoor, de geborduurde vlinders. Veel plezier in Limburg!

Unknown zei

Je LIB is prachtig geworden met die vlinders
En jee, wat een mini-pilaartje!
Veel plezier volgende week!