maandag 15 mei 2017

Mei met steekjes en bloemen!

Zo'n heerlijke temperatuur als we nu hebben, dat is puur genieten in onze tuin en als je dan een DH hebt die van alles uitprobeert en zo maar een takje ent op een andere tak met wortels en dit is het resultaat, dan snappen jullie het zeker wel dat dat helemaal genieten is!

En dan zijn er van die dagen dat het hebben van creatieve vriendinnen en samen steekjes zetten helemaal heerlijk zijn en dan bewonder je elkaars werk en natuurlijk maak ik daar dan foto's van.

Zo is Ria helemaal druk met deze olifanten en verder kon ik haar ingelijste borduurwerk bewonderen:


Moet nog even netjes worden gedaan hoor, maar ze heeft het vlug even erin gestopt om het effect te zien en dat is geweldig!


En dan is het Moederdag en daar ik helemaal niets verwachtte, was de verrassing des te groter toen mijn oudste DD dit mooie boeket liet bezorgen!


En dan geniet ik nog meer van mijn huisje, dat DH vorig jaar voor mij bouwde en waar nu de Blauwe Regen vol bloeit en er hangt de geur van Seringen en natuurlijk geniet ik volop van de Rododendron:


En ik werk stug verder aan mijn rondjes, nog maar drie te borduren, dan nog 6 appliqueren en de 25 rondjes op de kruispunten appliqueren en dan dubbelen en quilten, dat laatste doe ik wel op de naaimachine want anders is hij nooit op tijd af! Dus ik ga er hard aan trekken en wens jullie:

Fijne dag!

7 opmerkingen:

Conny's-blog zei

Genieten he dit weertje buiten he. Dat lieve huisje in je tuin staat daar maar mooi te wezen tussen al die mooie planten.........liefs.Conny

Ria van Kasteel zei

Wat staat je huisje schattig bij, heel s'zomers, ja de olifanten worden veelvuldig gemaakt hetisook een leukpatroon. Ik herinner me ineens datik die borduurtjes ook nog in een doosje heb liggen, misschien ook maar afmaken. Ik heb zo veel puf meer sinds ik thuis zit, weinig energie, moet nu toch na een jaar wel weer terug komen.

Lieve groeten van Ria😊

Truus zei

Is het een pioen die DH heeft ge ent?
Mooie bloem
Ook je bos bloemen voor moederdag is schitterend.
Succes met je LB en gezellige avond
groetjes, Truus uit Drenthe

Ria, zei

Wat heb je toch een heerlijke tuin, Lida, en wat leuk, die geënte plant. Wist niet dat dat zomaar kon. En op je huisje ben ik helemaal flieft!! Lijkt wel iets uit een sprookjesbos zoals het daar tussen het groen staat :)

quiltingmieke zei

Piep wat zalig meid, heerlijk de nieuw geente bloem!!
En geloof graag dat je geniet van je huisje met die pracht om je heen.
Knuf knuf

liefdevoortextiel zei

Wat een heerlijke tuin, kan me voorstellen dat je daarvan geniet!

Chris zei

Dat klinkt naar een en al genieten! Vandaag ka je ook weer heerlijk buiten zijn. Wat is het ineens warm hè? Wel heerlijk!