donderdag 23 april 2015

Even op de plaats rust!

Ben te onrustig om veel uit handen te krijgen, maak mij te druk om mijn lieve Mams die maandag binnen het verzorgingshuis moest verhuizen i.v.m. de veranderingen in de zorg en nu totaal van slag is! Heeft na een val afgelopen dinsdagnacht allemaal grote blauwe plekken en ligt nu aan de zuurstof omdat er vocht achter haar longen zit, omdat huisarts haar plastabletten niet meer nodig vond, gelukkig heeft de arts van het tehuis haar weer snel aan de tabletten gezet, maar als resultaat van het weghalen van de medicatie kreeg zij gezwollen benen die moeten worden ingezwachteld waardoor ze niet meer kan lopen, zijn haar handen zo opgezet dat de ringen van haar vingers moesten worden gezaagd en ligt zij nu dus met zuurstof omdat ze niet diep genoeg adem meer kan halen en heeft het erg benauwd. Daarom heb ik een kaarsje voor haar aangestoken:
Afbeeldingsresultaat voor brandend kaarsje
(http://www.kaarsje.nl/page/candle 3b5ada2647d66f96ad3d3d00f459e0e3)

en nu maar hopen dat zij weer een beetje hersteld van het gesol met haar!  Wat doen wij onze oudere generatie aan, dat zij de dupe moeten worden van de crisis, zij die onze welvaart na de oorlog met keihard werken hebben terug gebracht! Ik hoop dat de regering beter gaat nadenken over wat en hoe zij doen, dit moet hun toch het schaamrood op de kaken brengen!

Sorry geen vrolijke berichten dus en weinig handwerk om te laten zien, ik ga nu extra naar haar toe, ook al herkend zij mij amper nog.

Dag.

35 opmerkingen:

Ineke zei

Sterkte!

Unknown zei

Wat vreselijk lieverd, ik brand ook hier een kaarsje voor jullie.
Veel sterkte,
Sonja

Ans zei

Oh Lida, wat is dat toch erg, waarom worden de oudjes niet met rust gelaten. Zij hebben de zorg zo nodig! Heel veel Sterkte!

Ria, zei

Ach...
Wat zijn de kwetsbaarsten toch een gemakkelijke prooi voor de uitmelkers van onze welvaart... en wat is oud worden/zijn toch moeilijk om aan te zien als het om geliefden gaat...
Veel sterkte, Lida!

Quiltpassion.blogspot.com zei

Wat is dit voor een land, die zijn oude mensen zo behandelt! Afschuwelijk!!!
Veel sterkte, Lida, ik hoop dat je moeder gauw weer opkrabbelt als het vocht verdwenen is en ze weer lucht krijgt.
Knuffel, Cisca

Yvonne zei

Helaas heel herkenbaar je verhaal Lida! Het is werkelijk vreselijk gesteld in (de meeste) van onze verzorgingshuizen. Ze zouden die naam niet eens meer mogen dragen naar mijn mening! Heel veel sterkte gewenst!

Gerard zei

Verhuizen op deze leeftijd is een ramp voor de oudere geest! Het is diep tragisch dat "het" moet gebeuren door het systeem van tegenwoordig. Ik leef mee en steek een kaarsje voor haar op! Heel veel sterkte, liefde en kracht!

marian'ne m zei

Ach wat naar toch echt niet leuk allemaal.

Extra knuf voor je mams en jou !!

Johanna Zweden zei

O Lida sterkte met je mam, knuffel haar maar veel, en mam beterschap
Fijn weekeinden groetjes uit Zweden

Annelies zei

Heb zelf een 84 jaar oude moeder met driemaal thuiszorg per dag die geen kant meer uit kan. Ja, wat doen we onze oudere generatie aan en hoe is het straks voor ons ?
Veel sterkte !

Truus zei

Lieve foto van je moeder en jou.
Heel veel sterkte voor jullie en kracht.
liefs,Truus uit Drenthe

Quibi zei

Het is in- en intriest dat het zo met veel ouderen moet gaan. Ik wens jou en je moeder heel veel sterkte.

katrien zei

Sterkte hoor.

Home and Lifestyle zei

Ach, wat een triest verhaal. Op de leeftijd van je moeder is een verhuizing behoorlijk ingrijpend en helemaal nu ze er zo aan toe is. Ik wens je moeder een spoedig herstel, sterkte met alles.

Lieve groet, Ingrid

Hilde zei

Dat je moeder gauw weer beter mag worden. Sterke voor jou!

Paula zei

Heel veel sterkte. Ik hoop dat de medicijnen hun werk weer gaan doen en dat ze er weer van op knapt. Knuffel van mij hier. Een westlandse

Sylvia zei

Sterkte er mee en ik hoop maar dat ze er weer bovenop komt!
Vreselijk toch tegenwoordig met al die veranderingen in de zorg!
Het beste, groetjes Sylvia

Rya, Rotterdam zei

Ach Lida toch, je arme Mams.... wat heb ik met haar (en met jou) te doen. Het is niet eens zo lang geleden dat ze uit haar eigen huis naar dat verzorgingshuis moest en nu dit weer...Er brandt een kaarsje voor haar bij Maria.
Hou je goed! Groet, Rya

Renée zei

Heel veel sterkte!

Rian zei

heel veel sterkte! Hopelijk knapt ze weer op.

Rita zei

Het is zo verdrietig allemaal. Heel veel sterkte voor jou en je moeder

ella zei

Heh bah, wat een ellende. Veel beterschap voor mams!

Tony zei

Hallo Lida. Ik kan we kwaad maken om zo'n huisarts. Heel veel beterschap met Moeder. Groeten Tony

Evelyne zei

Ja het is triest gesteld met de ouderenzorg.
Ik hoop voor je moeder dat ze snel weer een beetje hersteld van zo'n verkeerde diagnose van de arts.
Sterkte Lida.

Groetjes, Evelyne

Else zei

Heel veel sterkte!!

kaneeltje zei

Het is triest als je dit allemaal leest ! Sterkte voor jou en je moeder en ik bid voor jullie !

DELETED zei

Leuke blogje , ik zag u via andere blogsters, zo werkt dat
ik volg meestal blogjes die dezelfde hobby,s delen
Bedankt voor het delen...liefs ☀️

Hermie zei

Vreselijk, ik had het al op fb gelezen. Ik wens je heel veel stertke, dit doet pijn.

Nuestras meriendas y manualidades zei

Lida un beso muy grande para tu madre y para ti
Mayte

Marians Quiltblog zei

Verdrietig voor jullie. Sterkte toegewenst!

Quiltlia zei

Heel erg verdrietig vind ik het voor jullie,veel sterkte.

Willy zei

Beterschap voor je moeder Lida en sterkte voor jou.

Balsemien zei

Hopelijk gaat het weer wat beter met je moeder Lida!

Annie Derks-Scholten zei

Dag Lida, je kent me niet. Ik lees altijd je blog. Nu moet ik reageren. Hoop dat het met je moeder weer goed komt. Het kan! Mijn moeder lag 2 maand terug net zo, kon niks meer was niks meer en niets leek meer te functioneren. En nu is ze weer helemaal opgeknapt. Dus hou de moed er in en heel veel sterkte voor jullie alletwee! Annie

Happy Earl Grey zei

Wat een verdrietige situatie. Ouderen worden teveel belast en al die onrust geeft alleen maar meer ellende. Mijn moeder die 90 wordt krijgt ook minder zorg, met alle gevolgen van dien en ze begrijpt er niets van.
Ik hoop dat het tij nog gaat keren.
Sterkte groet El