donderdag 27 november 2014

Zo gaat het soms!

Je weet niet altijd wat te schrijven en dan zit je dus maar te piekeren, maar vandaag reikte zij mij een handvaatje aan! Bezoekt zij haar Mams op woensdag, ik heb niet altijd een vaste dag, hangt van allerlei dingen af, maar één keer in de week rijd ik minimaal de 40km. heen en ook weer terug en ga haar opzoeken op haar kamer in het bejaardenhuis:


Het toeval wilde dat zij afgelopen maandag dezelfde trui aanhad als op haar 95e verjaardag:


En als ik binnenkom zit zij tv te kijken of te bladeren in haar Libelle, maar meteen wordt alles uitgedaan en weggelegd, wordt er geknuffeld en dan is er koffie, soms met wat extra lekkers maar meestal met een stroopwafel en dan wordt er gepraat en laat ik zien wat ik aan het maken ben en dan vertel ik haar over de hond en thuis, de tuin, de vogels, de bloemen en zij wijst op haar raamkozijn, waar ik de afgelopen maanden een hele verzameling beeldjes van vogels heb gezet, want helaas die buiten kan zij niet zo goed meer zien en al weet zij niet meer dat ik ze meebracht dat maakt niet uit, we genieten we samen van. Als ik wegga vraagt ze of ik snel weer terug kom en ja dat beloof ik dan en dus ga ik vanmiddag weer die kant uit en kunnen we misschien een nieuw bol in haar glazen pot kopen, want de andere is door de warmte daar niet goed uitgekomen en dan bellen we de kapper om haar haar te laten knippen voor de feestdagen en spreken we af dat ze met de Kerst een dagje deze kant op kan komen en ik vertel haar dat we met Sinterklaas weer  samen zullen zijn en dat ik pakjes voor haar mee zal brengen en zij verheugt zich erop als een klein kind en ik vergeet bijna dat zij 96 is.
Dus nu weten jullie dat er niet al te veel uit mijn handen zal komen vandaag, maar morgen is er weer een dag!

Fijne dag!

16 opmerkingen:

Rennie zei

Prachtig toch Lida. Geniet van je mams.

Quiltpassion.blogspot.com zei

Mooi hoor, en heel herkenbaar! En zoals Rennie zegt, geniet ervan, ze is er nu nog.

Supergoof zei

fijn hè,...
XX
;o)

Rian zei

mooi! Geniet lekker van elkaar. Jij hebt haar nog. Vijverhof? Bekende naam voor mij, toevallig Nieuwpoort?

Unknown zei

Fijn dat je nog wat voor haar kunt doen. Prachtige trui had zij aan. Vind het zo fijn als oudere mensen mooie heldere kleuren dragen ipv al die bleke kleuren die je soms ziet.

Frederika zei

Groot gelijk, dit moet je koesteren

Johanna Zweden zei

Geniet van je mam,en elk moment is een koestering
Groetjes uit Zweden

Truus zei

Geniet van haar Lida en waar ze nog van genieten kan--het zijn de kleine dingen die het doen.
Ja,na zo,n bezoekje komt er weinig uit je handen.
groetjes,Truus uit Drenthe

Wenne-ten zei

Van zo,n verhaal kan ik alleen maar genieten , wat ziet ze er nog goed uit en fijn dat haar dochter haar komt opzoeken , ik wens je nog veel plezier met je moeder , groetjes Cobie

Rya, Rotterdam zei

Prachtig blauw van Mamma's trui!! Ik ben dol op blauw. Je hebt zo'n lief verslagje dat me tot tranen ontroert. Heb het goed met je Mamma.
Groet, Rya

FLR zei

Fijn hoor, zo´n lief bezoek aan een prachtige moeder!
Neem je de hond wel eens mee? Mijn moeder werd altijd zo blij van bezoek van onze hond, één van de namen die ze het langst heeft onthouden!
groetjes
Francisca

Anoniem zei

Mooi, en dit is zo belangrijk!
En je hebt haar leuke dingen in het verschiet gegeven.

Lieve groet,
Gerry

ria vogelzang zei

Heerlijk om te lezen dat ze zo van je geniet. Liefs, Ria.

Merel zei

lieve Lida

petronella zei

Ze staat nog kranig op de foto!

ivoorwit.blogspot.com zei

Samen genieten! Veel doen, nu het nog kan. Groetjes, Thea