dinsdag 29 juli 2014

Wat gaan we doen met de randjes????

Heb het gisteren al op facebook gezet, ik ga spelen met de randjes en zou het leuk vinden als er nog meer mensen mee gaan doen! Wat ik wil gaan maken? Wel wat dachten jullie van een Needle roll!
Wat een Needle roll is? Dat is een rolletje dat vroeger werd gebruikt om je borduurwerk op te rollen zodat het niet zo erg kreukte, maar sommigen zeggen dat het is om lange naalden netjes op te bergen, maar waarvoor het ook is, het is gewoon gaaf om te maken!
Ik maakte er al meerdere en zoals ze nu worden gemaakt met versiersels en bedeltjes wordt het echt een gaaf pronkstuk straks!
Kijk deze maakte ik al eerder:


Je ziet het, ze zijn allemaal verschillend! Groot, klein, dik en dun, dus daar kun je al geen buil aan vallen! Ook de achterkanten zijn niet hetzelfde, bij de een lopen de borduursels helemaal rond en bij een andere wordt geen kant gebruikt, je kunt dus echt gaan spelen!


Ik zal als er belangstelling voor is een tutorial maken en dan kunnen jullie aan de slag, maar zoek eerst vast wat spulletjes bij elkaar, voor een kleine (zoals de roze) moet je lapje minimaal 25 cm. lang zijn en 17 cm. breed, voor een langere zoals de donkerbeige moet je lapje wel 32 cm. lang zijn en 17 cm. breed en voor een grote (zoals de groene) moet je wel 40 cm. stof hebben bij 25 cm. breed!
Verder kun je gebruik maken van restjes borduurzijde, kraaltjes, 1 meter lint en een kantje net zo breed als je stof. Wil je een groter patroontje in het midden maken zoals bij de groene, dan moet je daar even een patroontje voor zoeken, kan echt van alles zijn!

Hoop dat jullie het leuk vinden!

Fijne dag!

14 opmerkingen:

Bernadette van gils zei

Erg leuk die rolletjes maar niks voor mij. Borduren is niet mijn ding.
Veel succes met de tutorial hiervan
groetjes
Bernadette

wietskesquilts.blogspot.nl zei

Wat een ontzettend leuk initiatief Lida, Ik heb me altijd al vergaapt aan jouw rolletjes. dat weet je. Ze zijn zo ontzettend leuk om ergens te pronk te leggen.
Ik laat me wel inspireren door jou en volg je als je er mee aan de slag gaat.
Maar omdat Jane ook erg trekt zal zij eerst wel voorrang houden.
Heel veel succes en ik hoop dat er veel belangstelling voor is.
groetjes
Wietske

Ans zei

Wat een leuk idee, ik kijk vanaf de zijlijn mee.

Anoniem zei

Wat een leuk idee. Ga zeker aan de slag. Ik heb aal een paar rollen liggen die smeken ook m wat leuks.
bedan u t van or het idee, Ineke

Johanna Zweden zei

Laat me inspireren door je Lida ze zijn schitterend, maar helaas , kan ik er nog niet mee aan de slag, ben te druk bezig voor Veldhoven, nog zoveel ideeën, en zo weinig tijd!
Liefs vanuit Zweden

Anoniem zei

Nou de leukste is te zien bij Steekjes en Kruisjes .

Gr Ellie

Anoniem zei

Prachtige rolletjes Ida, maar ik kan niet meer borduren.
Wel leuk idee!

Lieve groet,
Gerry

Frederika zei

Wat een leuk initiatief.

Tony zei

Hallo Ida. Ik doe zeker mee. Lijkt met heel leuk. Groeten Tony

Quiltpassion.blogspot.com zei

Mooi, Lida, je rolletjes zo bij elkaar. En wat een leuk idee.
Jaren geleden maakte ik er twee: één voor mijn moeder en één voor mijn Engelse vriendin. Het plan was er ook één voor mezelf te maken, maar daar kwam niet meer van, Toen mijn moeder overleed, vond ik het terug en deed het in een doos om mee naar huis te nemen. Maar ik vond het niet meer terug, end dacht dat ik het patroon kwijtgeraakt was.Maar een paar weken geleden vond ik het terug, dus wat dat betreft is je initiatief voor mij goed om het te maken. Al heb ik, zoals iedereen al zoveel te maken en af te maken.
Maar: noteer me maar. Hopelijk krijg je een flink aantal deelnemers. Succes!
Knuffel, Cisca

Truus zei

Heb al vaak gekeken naar je rolletjes en het lijkt me zo leuk er een te maken.
Ondanks de achterstand van de RPW doe ik met je mee.
Moet ook je give away nog eens goed bestuderen,want mijn speldenkussentje op de klos is niet naar m'n zin afgewerkt.
Kijk uit naar je tutorial.
groetjes,Truus uit Drenthe

Rennie zei

Wat een leuk initiatief. Ik wens je veel deelnemers. Ik doe even niet mee.

Jasmijn zei

oooo wat een leuk idee! lees het nu pas maar doe zeker mee!

Jasmijn zei

oooo wat leuk! lees het nu pas maar doe zeker mee