vrijdag 14 maart 2014

Ik strompel en ik struikel!


Ja echt waar, ik heb al dagen last van hoofdpijn en probeer de dagen zo goed mogelijk door te komen, slik medicijnen maar het gaat maar niet weg, al met al geen steek gezet al dagen niet! Gaat wel weer over zegt men dan (ikzelf dus ook altijd!) maar wanneer! Loop 's morgens met Tara een rondje door het park met een winterjas aan en een zonnebril op en dan maar hopen dat het weg gaat, Tara lijkt het aan te voelen, ze loopt lief naast mij mee te sjokken en met alleen even een begroeting met een andere hond is ze stil en rustig, ligt hele dagen te bakken in de zon in haar ren.


En dan kijk ik naar het onderwerp van vandaag en zie dat er "Care = zorgen voor" staat en meiden ik ben nogal een doordouwer en meestal gaat dat dus goed, maar nu even niet, ik zou eigenlijk al dinsdag naar mijn moeder gaan maar ik durfde het niet aan met mijn duffe hoofd ('t is 40 km. rijden!) en gisteren ... van hetzelfde laken een pak! Gelukkig vangt mijn broer mijn afwezigheid op, maar ik voel mij niet prettig te weten dat zij zit te wachten op mij. Maar woensdagavond werd er voor mij en mijn vriendinnen gezorgd door Ria, die een heerlijk etentje verzorgde, waar ik dan wel niet veel van kon eten maar wel van genoot en waar de hoofdpijn even wegzakte, om de volgende ochtend weer bonkend aan mijn deur te staan. Buiten tjilpen de vogels en nog even en de eitjes zullen worden gelegd en de kleintjes zullen weer uitvliegen, net als deze ukkepuk die een paar jaar geleden uit het nest viel:


Wij hebben er toen voor gezorgd dat hij niet ten prooi viel aan de kat en zijn moeder hem weer kon verzorgen tot hij wel groot genoeg was om op eigen vleugels verder te gaan! Eigenlijk draag ik dit logje op aan allen die zorgen en verzorgen, ouders en kinderen, professionele en vrijwilligers vrienden en vriendinnen en gewoon iedereen die klaar staat voor iemand die hulp nodig heeft!

Nog even dit, vergeet je niet een reactie achter te laten als je mee wilt doen met mijn give-away, kijk even bij het logje van donderdag en je hebt nog tot zaterdag 18.00 uur de tijd!

Fijne dag!

31 opmerkingen:

Unknown zei

Ach Lida toch, niets zo vervelend als aanhoudende pijn. Ik dacht vanmorgen, eens even kijken hoe het met Lida gaat en nu lees ik dit. Ik hoop echt voor je dat er vlug een einde komt aan die vermoeiende hoofdpijn. Zorg goed voor jezelf, liefs, Sonja xxx

Jeanny zei

Dat is vervelend. Die maar rustig aan. Sterkte en beterschap!

Ans zei

Wat vervelend Lida, ik hoop voor je dat het snel beter gaat!

Martine zei

Hoofdpijn is heel naar. Beterschap.

Inge zei

Wat vervelend voor je, Lida. Hoofdpijn is akelig. Je voelt je dan zo rot en het enige dat je wil is rust, maar dat is nou net niks voor jou. Toch maar rustig aan doen, lekker een beetje in je mooie tuintje zitten. Het is/wordt weer een mooie dag. Sterkte hè!

Rennie zei

Zoals ik je gisteren al zei hoop ik dat het snel wegtrekt. Vraag me wel af of het geen virus is of zo. Hier om me heen en ook de kids hebben zo'n aanval achter de rug. Dat is toch wel heel toevallig. Doe het maar rustig aan, misschien is dat nu even het beste medicijn.

Yvonne zei

Beterschap Lida. Hopelijk ben je er snel van af.

FLR zei

Hi Lida! Wat vreselijk vervelend is dat, zo´n hoofdpijn die niet weggaat. Ik las je logjes van de afgelopen dagen en zag dat er geverfd is.....zou dat niet de oorzaak kunnen zijn? Ik gebruik binnenshuis alleen nog maar wateroplosbare verf omdat ik van de andere verven migraineaanvallen krijg....In ieder geval veel sterkte en wat lief dat Tara zich aanpast!
groetjes, Francisca

Rya, Rotterdam zei


Wat beroerd, Lida. Het verpest je hele leven. Ik hoor je vaker over hoofdpijn klagen.....
Misschien is het inderdaad de verflucht, maar daar kun je nu niets meer aan veranderen, jammer.
Beterschap. Hou je goed.
Groet, Rya

Willy zei

Een paar uurtje hoofdpijn is al zo erg en dan dagen, wat vreselijk. Beterschap!

Guusje, zei

Wat naar dat je zoveel hoofdpijn hebt. Ik hoop vooor je dat het snel beter gaat. Wat een lief vogeltje en wat lief dat je deze blog opdraagt aan alle verzorgende.

Ria, zei

Ik voel met je mee, meis... zou het in de lucht zitten? Ik heb ook al dagen hoofdpijn, word er mee wakker en ga ermee naar bed. En dat met dit mooie weer... veel buiten, veel op de fiets... Je snapt soms niet waar het vandaan komt; maar: "t-zal-wel-weer-overgaan"
En... 'zorgen voor' hoort een beetje bij het leven, hè?
Beterschap!

Home and Lifestyle zei

Misschien heb je dat al laten doen, maar het hoeft niet verkeerd te zijn je bloeddruk na te laten kijken. Jaren geleden heb ik ook veel hoofdpijn gehad, vaak met overgeven. Eerst dacht de arts aan een virus maar toen een half jaar later bij toeval mijn bloeddruk gemeten werd, was dat veel te hoog. Ik kreeg toen meteen medicatie en vanaf dat moment verdween de hoofdpijn.

Beterschap, het is zo vervelend!

Lieve groet, Ingrid

Anoniem zei

Vervelend die hoofdpijn-misschien toch teveel over je grenzen gegaan en dan zit je de gevolgen.Toch nu maar rustig aan doen,anders blijf je er mee zitten--veel sterkte.
Lief dat je je logje opdraagt aan de mantelzorgers en de prof. verzorgenden.
doe rustig aan vandaag!
groetjes,Truus uit Drenthe

Janny de Roo zei

Hoofdpijn kan echt door alles ontstaan, ja door de verflucht, maar ook door gebruik van medicatie en natuurlijk, er hangt iets in de lucht. Mijn kleinzoon is ook al een week ziek, maar dan met buikpijn, ofschoon kinderen dat altijd aangeven, ook al hebben ze hoofdpijn....sterkte en mijn advies: huis goed luchten !!

Quiltpassion.blogspot.com zei

Hoe herkenbaar, Lida, vanaf mijn 18e heb ik elke dag hoofdpijn gehad, een aantal jaren later met soms elke week een migraine aanval. En toen was er nog geen Imigran ed, wat bij mij voor de migraine helpt. De laatste jaren gaat het gelukkig veel beter. Ik hoop, dat het heel gauw weer beter gaat met je, lief dat Ria een etentje gaf. En ook dat Tara het aan lijkt te voelen. En dat je broer jouw 'care' even overneemt. Wat zal je moeder blij zijn als ze je weer ziet! Beterschap!!!
Knuffel, Cisca

Sylvia zei

Hoofdpijn, misschien voorbode van griep onder de leden?! Vervelend hoor, de virus die nu rond waait is erg hardnekkig, vind ik. Ik al 14 dagen verkouden/koorts gehad en hoesten, dus let wel op als `t te lang duurt.
Beterschap, gr.Sylvia.

Dalia zei

Het onderwerp vandaag is zorgen voor, dat houdt ook in zorgen voor jezelf. Je bent altijd zo actief. Neem het er eens van vandaag...niets moet alles mag.
Liefs en beterschap!

liefdevoortextiel zei

Beterschap, maar doe niet mee met de give away.

Ineke zei

Misschien een voorhoofdholteontsteking. Zou er niet mee blijven rondlopen, beter even de huisarts naar laten kijken. Zal niet meevallen voor zo'n bezige bij als jij,

Heel veel sterkte en beterschap!

Liefs, Ineke

Marjolein Ztm zei

Er gaan weer van die leuke virussen rond. Helaas geen quiltvirus, maar ziekmaakvirussen.
Bijholtes verstopt, dan even een neusspray gebruiken (of spoelen met zout water). Als het dan verminderd, kan het dat zijn.
Hoofdpijn kan ook vanuit je nek komen. Of omdat je kussen aan vervanging toe is. Te benauwd slapen, maar dan moet het afnemen als je lekker gewandeld hebt. Helaas ziet er weer veel rommel (smog) in de lucht.
En zo kan ik nog wel 10 of meer ideetjes spuien. Misschien toch maar even naar de huisarts.

Groetjes Marjolein uit Zoetermeer.

Bizzy Martine zei

Ik hoop dat je snel beter voelt!!!!
Grtjs, Martine

Annie Kingma zei

Ach wat naar al die hoofdpijn, hoop maar dat het vandaag weg trekt.
Beterschap, en hoop van toch een fijn weekeinde
Groetnis Annie

Anoniem zei

Wat vervelend Lida!
Als je normaal niet vaak hoofdpijn hebt en nu doorlopend, kan het geen kwaad om misschien even de dokter te raadplegen.
Ik wens je heel veel beterschap en sterkte.

Lieve groet,
Gerry

Gerard zei

Heel veel sterkte met je hoofdpijn probleem! Vreselijk vervelend, elke beweging met je hoofd geeft gruwelijke steken... tenminste zo ken ik hoofdpijn. Ik merk ook dat ik niet "hoef" te eten, maar dat verergert de pijn, dus dwing ik me zelf om te eten!
Ik wens je een snelle beterschap!

AnitaS zei

Ik hoop dat het weer gauw overgaat. Zo vervelend die hoofdpijnaanvullen. Rustig aan he.

Chris zei

ZORG dan maar even goed voor jezelf. Beetje meer rust.....?

inge zei

beterschap!

Ineke zei

Wat vervelend dat het maar niet over gaat. Beterschap!

Anoniem zei

Maar Lida toch, wat is dit nu??? Ben je al bij de dokter geweest? Er moet toch iets aan te doen zijn???? Ik wens je hele snelle en goede beterschap. Groetjes Wilma

Francisca zei

Lieve Lida,

Honden voelen dit altijd feilloos aan, wanneer hun baasje niet helemaal 100% is.Wat een schatjes toch he!
Heel veel sterkte.Sommige hoofdpijnen hebben met hoge en lage druk gebieden te maken....

Groetjes Francisca