dinsdag 4 februari 2014

Jarige job en kleine steekjes!

Zondag vierde de kleindochter van mijn buuf haar verjaardag en natuurlijk kwam Oma met haar allermooiste en die moest natuurlijk meteen worden aangetrokken:


Nu had Oma ook nog mooie linten gekocht voor in haar haren en samen met haar roze jack stond zij mooi te zijn en even later mocht zij de vier kaarsjes op haar taart uitblazen!


Wel als je dit ziet, heb je pas echt plezier van je werk toch!

Gisteren ben ik ook begonnen aan mijn minirolletje en ik heb dus besloten met één draadje over één draadje te gaan werken en als eerste heb ik het patroontje van Marijke geborduurd als begin van mijn rolletje, ben nog wel bezig met het kader dat erom heen komt:


Als ik het kader af heb kan ik pas kijken of ik mijn initialen er nog naast kan zetten! Maar om even te laten zien hoe klein het is, heb ik het even op de grote rol gelegd:


Wat een verschil hè!
Misschien komen er vandaag wel weer wat steekjes bij, maar eerst weer de wekelijkse strijk wegwerken!

Fijne dag!

26 opmerkingen:

wietskesquilts.blogspot.nl zei

Prachtig zo mooi Lida, en wat ziet het buurmeisje er leuk uit. Een echt meisje-meisje dus.
groetjes
Wietske

Judith zei

Een echte prinses, eer van je werk!

Martine zei

Wat heerlijk zo'n klein meisje in een roze wolk.
Je hebt eer van je werk.

KijkDaarIs zei

Ja daar wordt je blij van....!!..;0)
Schitterend..je hebt eer van je werk..
En dan je borduurtjes..werkelijk prachtig...hoe doe je dat toch allemaal???
Fijne dag...!

Jeanny zei

Dat is nu een echt prinsesje, prachtig!!
Fijne dag

Ans zei

Wat een mooi prinsesje, het is leuk geworden. En je mini steekjes vind ik ook erg mooi!

Anoniem zei

Geweldig, die jarige jet in haar mooiste tule rok!! Over eer van je werk gesproken ;)!! Superleuk gedaan Lida, wat lief weer van jou! Veel plezier met de mini-steekjes, wat klein zeg!! Dat zie je pas goed als ze bij elkaar liggen. Lieve groet!!

Rya, Rotterdam zei


Een schatje in een schattig prinsessenjurkje. Die laarzen eronder deden mij in de lach schieten.
Lollig toch, die kleine grietjes met hun prinsessendroompjes.
Je mini-rolletje is ook schattig. Chapeau!! Groet, Rya

Unknown zei

Wat staat je buurmeisje prachtig met haar mooie jurkje en dan die stoere laarzen , geweldig!
Wauw, wat een fijn borduurwerkje ben je weer bezig, word heel erg mooi hoor,
liefs, Sonja

Quiltpassion.blogspot.com zei

Schattig, zoals dat kleine meisje er uitziet!
Je randjes zijn mooi, als ik er een ga maken, ga ik het ook in dat kleine formaat doen. Leuk, met dat geborduurde schaartje.
Knuffel, Cisca

Ria van Kasteel zei

Wat een trots meisje, en zeker eer van je werk.
Wat leuk dat kleine borduurtje.

Lieve groeten van Ria ;0))

liefdevoortextiel zei

Nu je hebt wel eer van je werk,wat is ze trots.
Je minirolletje wordt heel erg mooi!

AnitaS zei

Daar doe je het toch voor. Ze ziet er zo mooi uit in haar rok. Mooi borduurwerk. Fijne dag.

Willeke de la Chambre zei

Wat ziet dat meisje er enig uit zeg! Helemaal super!!!!

Prachtig borduurwerk ook Lida!
groetjes,

josé zei

Lida eer van je werk hier doe je het toch voor.
Geweldig wat een mooi meisje zo.
Genieten voor haar.

Je borduurrolletje prachtig. Succes met de strijk.

Kiekplaotiesenzo zei

schitterend dit meisje, en dat heb jij dus gemaakt Lida! dat lees ik net. je borduur wordt ook mooi.

Gerard zei

Mooi hè, dat grootte verschil. Ik hou van pietepeuterige borduurseltjes en dit ziet er heel mooi uit!

Ria, zei

Wat een plaatje wordt je kleine rolletje. Ik houd van fijn gepruts. Maar heb er tegenwoordig wel een loep voor nodig. :(

Ageeth Dorsman zei

Dan heb je toch echt plezier van je werk, als je die jarige zo ziet stralen in haar roze dansrokje! En wat lief, het kleine rolletje zo bij haar grote variant; wat een mooie, kleine steekjes...
Groetjes van Ageeth

Anoniem zei

Wat een enige foto's van het jarige meisje met de stoere laarzen eronder en hoe ze de taart uit staat te blazen vind ik helemaal geweldig!!!
Schitterend je minirolletje-echt iets voor jou deze variant!
Hou ook zo van dit soort 'gepriegel'.
gezellige dag
groetjes,Truus uit Drenthe

Home and Lifestyle zei

Leuk dat de jarige er zo blij mee was, ze zag er prachtig uit!

Lieve groet, Ingrid

Ria, zei

Oeps... vergeet ik nog een compliment voor je roze wolk te geven. Wat een karwei, maar je hebt wel eer van je werk.
Schattig!!

Rennie zei

Wat een wolk van een meidje zo in die tule rok. Je moet je ieniemienie randjes volgende keer maar meenemen. Ben zo benieuwd.

Saskia Smit zei

Een prachtige minirand.

marga zei

Jij hebt eer van jou werk prachtig.
groeten
marga

Nuestras meriendas y manualidades zei

Felicidades a la niña es preciosa
Besos Mayte