maandag 13 mei 2013

Bonjour!

Hier weer een berichtje uit ons Franse quiltplekje, er wordt hard gewerkt en veel gelachen! Gerda werkt aan een hexagonnen quiltje en Wietske is druk met het appliqueren van het middenstuk van haar quilt en ik ben aan het borduren, maar wissel de steekjes af met quiltsteekjes:


Ik ben net weer aan een nieuw borduurtje begonnen, hoop het in ieder geval deze week af te krijgen, maar zoals gewoonlijk wordt er weer regelmatig achteruit gewerkt! Ik maak de steekjes wel in mijn eigen gekozen kleuren, morgen zal ik hier iets meer van laten zien!

Ondertussen zet Gerda veel steekjes aan de quilt voor haar kleindochter en wordt het ene na het andere bloemetje gemaakt van hexagonnetjes:



Zij gebruikt echt schattige stofjes!

Wietske is druk met het appliqueren van het middenstuk van haar quilt en gebruikt er echt prachtige stofjes voor:




We zijn gisteren ook wezen neuzen in een Brocante,hebben ook wat spulletjes op de kop getikt, maar die moet ik nog even op de foto zetten en dus zien jullie die een andere keer! Vandaag wordt het naar alle waarschijnlijkheid beter weer dan gisteren, dus misschien kunnen we straks wel buiten zitten!

Fijne dag!

22 opmerkingen:

Balsemien zei

Hoi Lida, dat klinkt wederom gezellig! En jullie drinken er lekker gemberthee bij? Hopelijk hebben jullie superweer vandaag...

GRANNY'S HOUSE zei

Klinkt weer allemaal vreselijk ;-)

Groetjes
Ines

Noa zei

oh wat gezellig wij gaan in augustus ben benieuwd naar je vehalen

bep zei

Oh heerlijk allemaal Lida, geniet er maar van, groetjes uit een somberweertype Hall, Bep

Unknown zei

Oooh, geweldig en wat een prachtige werkjes worden er gemaakt in het Frans ;)
Ben benieuwd naar de brocante vondsten,
fijne dag vandaag, liefs, Sonja

Rennie zei

Zit nu bij de tandarts en geniet van je blog

Gerard zei

Jullie hebben een mooie plek om te verblijven, te koken, te eten, te quilten en te borduren. Lekker genieten van alles!
De gember is voor de thee, of een curry of voor iets anders?

Anoniem zei

Heerlijk met elkaar steekjes zetten!
En nu al wat leuks gekocht terwijl je er nog maar net bent.Hou je wel wat over voor de quiltwinkel?
Au revoir!
gezellige dag
groetjes,Truus uit Drenthe

Unknown zei

Wat heerlijk om samen zo gezellig steekjes te zetten geniet er maar lekker van ik ben benieuwed wat je hebt gekocht

Groetjes Nellie

ivoorwit.blogspot.com zei

Wat klinkt dat gezellig!!!
Ben benieuwd naar de brocante.
Fijne dag, (het regent hier maar dat is goed voor de tuin), groetjes, Thea R.

Chris zei

Bonjour mesdames!! Tout se passe bien ? Ik denk het wel, want dat kan niet anders! Jullie zijn met leuke dingen bezig. En zitten jullie al buiten? Hier niet hoor, brrrr, dus blijf maar lekker daar.

Evelyne zei

Ik zie niet alleen mooie quiltwerkjes, maar ook dat er met gember gewerkt wordt!!
leuk dat jullie het zo gezellig hebben.
het weer werkt dan wel niet mee, maar dat mag de pret niet drukken!!!
Tot woensdag en veel plezier vandaag.
Lieve groetjes, Evelyne

Yvonne zei

wat een heerlijk vakantieplekje hebben jullie daar zeg! Dat is echt genieten. Heel veel quiltplezier!

Guusje, zei

Jullie zijn druk bezig zo te zien en wat ziet het er mooi uit waar jullie nu zijn. Veel plezier daar.

Ageeth Dorsman zei

Dat klinkt helemaal geweldig, zo met
een aantal quiltsters in dat super-
gezellige huisje! Jullie zijn met
prachtige werkjes bezig, dus weer of
geen weer, de sfeer zal best supergoed
zijn! Geniet ervan en de groetjes aan
iedereen, daar in la douce France (enne, hier regent het...)
Groetjes van Ageeth

Annie Kingma zei

Wat een fijne vakantie bestemming, en zo met elkaar de hobby te doen.
dank voor je verslag.
Groetnis Annie

carina zei

We zijn benieuwd wat jullie hebben gescoord en hoop voor je dst het weer mooi is morgen.

Saskia Smit zei

Je kunt toch allen maar blij worden van zoveel gezelligheid? Leuk!

conny's quilts en creaties zei

Mooie werkstukken op een prachtige plek. Dank je wel dat je ons mee laat genieten , doe je Gerda de groeten van mij?

marijna zei

Sat is genieten allemaal. Mooi stekkie gevonden!

MarianneD zei

Dat ziet er gezellig uit Lida! Ik hoop dat het zonnetje vandaag een kijkje komt nemen...als ik hem zie stuur ik hem door!Veel plezier met elkaar!

mieke zei

Tis dat we drukke weken hebben, maar ik zou zó in de auto willen stappen. Heeeeeeeeeerlijk.