zaterdag 30 juni 2012

Driemaal is scheepsrecht!

Ja jullie denken misschien wel eens dat ik erg snel ga, maar dan weten jullie nog half niet hoe snel! Ik borduur namelijk ook nogal eens achteruit en gisteren was het weer eens raak! Tot twee keer toe met een hartje begonnen, maar beide keren ging ik helemaal de fout in en omdat het met een draadje was en ik dat dus niet goed uitgehaald kreeg ben ik ook voor een derde keer begonnen, heb nu een heel simpel exemplaar uitgezocht!! Heb het foute stukje er maar even afgeknipt!


Ach ja soms zit het mee en soms zit het tegen! Wat momenteel ook tegenzit is mijn Kaatje, is ze drie dagen geleden professioneel schoongemaakt van binnen en van buiten en in de was gezet, eergisteravond kwam er een lading Sahara zand mee met de regen en dus heeft DP haar gisteren weer voor mij gewassen, want zomaar even afspoelen lukte niet op die verse waslaag! Is het geen schat!

Nu en dan mijn tuin, wat is het daar genieten, zagen jullie al de mooie witte rozen die nu trouwens helemaal open staan, ook de duizendschoon die DP zaaide zorgen voor kleur in de tuin:


En eindelijk is ook mijn eerste pioenroos open gegaan, die hele mooie dubbele:


En gisteren is ook hier eindelijk de zon doorgebroken en heb ik de laatste steekjes gisteren lekker in zonlicht kunnen zetten, maar het is nog niet af, dus jullie zullen daar nog even op moeten wachten!
Fijne dag!

22 opmerkingen:

Unknown zei

Grrrrrr, ook ik kan dat hoor, dat achteruit borduren, géén probleem :))))
Hopelijk loopt het vandaag wel lekker en kunnen we weer heerlijk in de tuin steekjes zetten.
Fijn weekend, liefs, Sonja

Made by Meet zei

Wat jammer he als je achteruit moet borduren, heb ik ook zo vaak en de borduurstof wordt er niet mooier op. (Ik heb dat ook regelmatig grrr....). Je bloemen in de tuin zijn prachtig, het is nu echt genieten van al die rozen! Hier in Capelle zit ook alles onder het Sahara zand, dat wordt weer ramen zemen, tuinstel schoonmaken en de auto..... Fijn weekend, groetjes Meta

Anoniem zei

Slim dat je het er gewoon afgeknipt hebt Lida ;)! Nou, je autootje is weer blinkend schoon, je bloemen staan te geuren en kleuren, dit wordt vast een heerlijk dagje! Fijn weekend!!

yvonne zei

Prachtig is het nu in de tuin!!!
Al die mooie kleuren geweldig
gr yvonne

Johanna Zweden zei

Jammer Lida, maar vandaag komt het zeker goed.
Mooi je bloemen
Fijn weekeinden , vanuit een regenachtig zweden groetjes Joke

GRANNY'S HOUSE zei

Ik heb zelfs nieuw garen moeten kopen voor de aardbeitjes in het speldenkussen, maat we komen er wel.

Groetjes
Ines

liefdevoortextiel zei

Ja het kan iedereen wel eens tegen zitten. Wat is de pioenroos prachtig, heel aparte kleur.

katrien zei

Ja kan al eens gebeuren het achteruit naaien,

Hier de wagens ook bestrooid met woestijnzand.
Fijn weekend

Heleni zei

Bedankt voor je uitleg Lida. Wordt vast heel erg leuk.

Wow, die pioen, wat mooi hè.

groet, Heleni

Willy zei

Geniet van je tuin en het zonnetje. Heerlijk borduren, maar nu wel in de vooruit;)
Groetjes,

Ineke zei

Soms maak je een foutje en soms meerdere dat hebben we allemaal weleens, denk ik. De stof wordt niet mooier van uithalen dus als het kan afknippen. Zal ongetwijfeld weer een mooi werkje worden. De pioenroos is prachtig, heel aparte kleur en duizendschoon vind ik ook altijd mooi.
Fijne dag, Ineke

Frederika zei

Ja, af en toe moet het over. maar de aanhouder wint nietwaar. Prachtige bloemen in je tuin zeg.
Fijne zaterdag.

Hilde zei

Het is bij jou borduurweek geweest blijkbaar (ik sta achter met lezen), mooi fijn werk. En als dat buiten in het zonnetje kan gebeuren is dit dubbel genieten.
Zonnig weekend.

Marjan zei

Ja, en dan maar weer gewoon opnieuw beginnen... het hoort er soms bij, Lida! Nou, fijn hè, dat Saharazand... het houdt ons lekker bezig! Wat een geweldig mooie pioen! Echt genieten!

mieke zei

Balen, als het tegenzit !
De pioenrozen zijn hier al weer verwelkt.
Ik heb er nog in de winkel gekocht en die staan nu mooi open. grtjs.

Carin zei

Ik denk dat het vast goed komt met je hartje :-)
Wat zijn de bloemen in de tuin mooi zeg.

Guusje, zei

O gelukkig ben ik niet de enige die heel lang aan het achteruitborduren is geweest. Wel jammer maar goed anders wordt het niet mooi. Wat een prachtige duizendschonen hebben jullie en de pioenroos die vind ik zo mooi.

petronella zei

Prachtig je bloemen, en ach wie niks doet maakt ook geen fouten (of misschien de grootste fout?!)Hier giet het!!

Antje uit Urk zei

Ja, akelig achteruitborduren! Ik vraag me wel eens af waarom ik niet meer borduur, maar als ik net begin komt er iemand die vraag waar z'n zwemkleren zijn en dan weer iemand anders met een andere vraag. Dan doe je niet anders als achteruitborduren en doe je het ook niet zo snel.
Wat een prachtige roos heb je in de tuin! Dat is genieten! Een fijne zondag en een lieve groet uit Urk!

Quiltpassion.blogspot.com zei

Ja, achteruit borduren, dat moeten we allemaal weleens. Het kost meestal ook meer tijd dan het vooruit borduren. Wat een prachtige pioenroos, zeg, ik vind ze toch zo mooi, vooral in dat lichte roze.
Knuffel, Cisca

ivoorwit.blogspot.com zei

Wat mooi dat je pioenroos nu nog bloeit. En zo'n mooie kleur.
Hier al uitgebloeid.
Maakt je tegenvaller op borduurgebied weer goed.
Fijn weekend en groetjes, Thea R.

Hermie zei

soms gaat het goed soms gaat het minder goed en gelukkig maar dat wij ook achteruit kunnen naaien.
Prachtige pioenroos.