donderdag 22 maart 2012

Steekjes in de zon!

Gisteren wel een paar uur buiten kunnen zitten in het zonnetje! Wat een heerlijk gevoel was dat weer de zon lekker op je huid! Maar zoals gewoonlijk zit ik dus met een handwerkje buiten en omdat ik met mijn Mid-winter borduurtje al helemaal bij ben, heb ik de Loose Feathers maar weer opgepakt en heb daar de laatste letters van het alfabet van geborduurd:


Als afscheiding daarna een sterretje en ben nu bezig met mijn initialen! Inderdaad het middenstuk (de herfst) is nog niet af en ook de winter moet nog worden geborduurd, maar gelukkig is hier geen haast mee!

Ik heb wel een vraag aan de meer ervaren borduursters onder jullie! Ik zie vaak dar de bovenste steken van rechts onder naar linksboven lopen, zelf doe ik het dus precies andersom, heb het zo van de nonnentjes geleerd! Zijn er eigenlijk wel regels voor of is het gewoon goed als alle steken één richting op wijzen?

Nu ik was natuurlijk niet alleen in de tuin al lag Tara wel in haar eigen ren, dat is namelijk de enige manier om mijn borduurzijde veilig te stellen, ze is gek op draadjes en pikte al eens een streng echte zijde mee! Maar kijk zo lag ze gistermorgen al lekker te genieten van het weer:


Al prefereert de dame de schaduw boven de zon, niet zo gek met haar dubbele bontjas aan! Maar ze mocht dus niet de hele avond zo blijven liggen, we gingen samen weer naar training, dat vind ze echt te gek! Maar daar kan ik nu nog geen foto's van maken, werk nu met een dubbele riem en heb dus allebei mijn handen vol! Maar hopelijk binnenkort wel!
Geen up-date FW dus, maar sorry door omstandigheden geen kans gezien de blokken aan elkaar te zetten, volgende maand beter!
Fijne dag!

35 opmerkingen:

Johanna Zweden zei

Wat word je borduurwerk mooi Lida,
En heeft ze wat geleerd! om niet vrouwtje mee uit te nemen, maar jij haar!! smile
Fijne dag groetjes Joke

Annelies zei

Heerlijk zo buiten borduren. Mij lukt dat niet echt met mijn hooikoorts.

Else zei

Echt wel genieten buiten met een prikwerkje! Hij wordt erg mooi, ga maar gauw verder (lol) Fijne zonnige dag knuffel Else

AnitaS zei

Je borduurwerk wordt erg mooi. Volgens mij maakt het niets uit als je steekjes maar allemaal dezelfde kant uitwijzen. Fijne dag.

Rennie zei

Ik hoop dat je weer zo'n dag hebt vandaag.

Gerda Hartman zei

Heerlijk hé zo in het zonnetje. Vandaag mag je weer! Erg hé (lol). Fijne dag en een poot voor die ondeugende hond van je!

Www.creatievelingelly.weblog.nl zei

Heerlijk hè zo een zonnetje. Helaas mag ik weer de hele dag binnen zitten om te werken.
Ik heb altijd geleerd, als je maar consequent bent, dus steekjes naar een kant en altijd van beneden en naar boven of andersom als je dat prettiger vind of juist altijd van links naar rechts en andersom.
Vroeger deed ik dat nog wel eens door elkaar horizontaal en verticaal, wel de steekjes een kant op en toch zie je dat in je werk, althans ik zie het!

Made by Meet zei

Heerlijk hé zo in het zonnetje! Volgens mij maakt het niet uit hoe de kruisjes lopen als ze maar allemaal dezelfde kant op gaan. Vandaag kunnen we weer genieten van het zonnetje! Fijne dag, groetjes Meta

Home and Lifestyle zei

Vandaag kun je ook weer lekker genieten in de zon!!

Ik wens je een fijne dag! Lieve groet, Ingrid

Supergoof zei

Hoi Lida,

misschien heeft het er mee te maken of je rechts of links bent. Je 'moet' dacht ik gewoon uitkijken dat je hand niet over het stuk gaat dat je al geborduurd hebt.Dan wordt je borduurtje smoezelig.
Dit heb ik ooit gehoord, maar misschien zit ik wel ongelooflijk uit m'n nek te zwetsen,....
En verder is het mooi als de steekjes dezelfde kant op wijzen.

Fijne dag vandaag en een zwaaaaai naar de lieve stoere meisjeshond!

bep zei

Lida vandaag een herhaling van gisteren er gaat zeker niets boven dit heerlijke lentegevoel, Bep

GRANNY'S HOUSE zei

Als alle steekjes maar een kant op gaan, verder zijn er niet zoveel regels.

Groetjes
Ines

Unknown zei

Hoi Lida, ook ik zat gisteren heerlijk buiten te genieten met een borduurwerkje hoor! We kunnen dit de komende dagen blijven volhouden volgens mij :)))
Ik let er ook altijd op dat mijn kruisjes dezelfde richting uitgaan maar ik denk dat ik het inderdaad net andersom doe als jij. Dus ik weet niet of hier echt een regel voor is.
Liefs, geniet van het zonnetje,
Sonja

Heleni zei

Hier spreekt de 'professional', haha.
Als je iets grotere vlakken borduurt, zoals achtergrond, ga je van onder naar boven en weer terug naar beneden.
Borduur maar eens een stukje van onder naar boven en weer terug en een stukje van rechts naar links en weer terug.
Wel degelijk dat je verschil ziet.

Fijne zonnige dag.
groet Heleni

Willy zei

Straks kun je weer heerlijk in het zonnetje met je borduurwerk.
Zoals jij de kruisjes borduurt is het waarschijnlijk het voordeligste voor het draadgebruik.
Groetjes

Judith zei

Volgens mij heeft heel nederland gisteren lekker in de zon gezeten. Ik had het geluk een dagje sauna afgesproken te hebben met een vriendin. Wat was dat genieten zeg! Je borduur schiet zo toch ook al weer aardig op! Erg mooi ook!

Janny de Roo zei

Ja dat zonnetje vindt iedereen wel heerlijk! Ik heb een gedeelte van mijn ramen gelapt en heb al weer wat planten naar buiten gehaald. Op de veranda wel te verstaan. Bij nachtvorst zullen ze even weer naar binnen moeten, maar voor de rest, vinden die het ook wel fijn om weer een frisse neus te halen. Stekjes van mijn ene Fuchsia gemaakt en vandaag gaan de geraniums er aan geloven. Zo heb ik misschien deze zomer de zaak weer volop in bloei. Geniet lekker van deze (ook weer) zonnige dag !

Josee zei

Het ziet er fraai uit Lida.
Vanaf het moment dat ik het wist deed ik ook altijd de steekjes naar één kant.
Wat een grote hond is Tara toch.

Anoniem zei

Van borduren heb ik geen verstand maar ik kan er van genieten om er naar te kijken. Geniet maar lekker van de zon.

liefdevoortextiel zei

Hoi Lida, het borduurtje wordt mooi, wat de steekjes betreft ze moeten altijd dezelfde kant opwijzen. Zelf borduur ik altijd van links naar rechts, maar je mag ook van rechts naar links. Als je van beneden naar boven gaat en ook van rechts naar links of anders om, zie je vooral aan de achterkant verschil. Als je altijd dezelfde richting uit gaat is het wel makkelijker als je eens wat moet uithalen!

mieke zei

Mooi borduurwerk. En ja, het is genieten vd zon.

Yvonne zei

Mijn steekjes lopen van linksboven naar rechtsonder. Het eerste halve kruisje gaat van linksonder naar rechtsboven en daar overheen het 2e van linksboven naar rechtsonder. Zo heb ik het geleerd maar volgens mij maakt het niet uit als inderdaad maar alle steekjes dezelfde kant op gaan. Heerlijk dat je zo fijn van het zonnetje hebt kunnen genieten....nog eventjes en dan mag ik er ook van gaan genieten, heerlijk vakantie!

Hennie zei

Je borduurwerk ziet er prachtig uit ! ! !

Gert zei

Wat lekker he, dat we weer zulk heerlijk voorjaarsweer hebben. Geniet er lekker van. Ik maak zelf mijn borduursteken ook net "anders" dan de meeste borduursters. Ik start linksbovenaan bij het kruisje, waardoor het laatste/tweede steekje dus van linksonder naar rechtsboven gaat. Ik wijt dat zelf aan het feit dat ik linkshandig ben, dit voelt voor mij natuurlijker. Maar zoals ik hierboven ook al las, volgens mij zijn er geen regels voor, zolang je maar consequent alle steken dezelfde kant op maakt.

Willeke de la Chambre zei

heerlijk he dit weer!!!!

Genieten met een hoofdletter. Ook voor die dame met dubbele bontjas!
Prachtig borduurwerkje!

groetjes,

Jasmijn zei

O wat heerlijk dat tara zo lekker naar buiten kan. Mijn kinders zitten nog "verplicht" binnen maar ik hoop toch echt dat hier binnenkort een einde aan komt.
Ik heb er mijn studieboeken nog even voor je op nagekeken.....er is verschil maar als ze allemaal dezelfde kant opgaan....is het altijd goed.
Dus lekker werken zoals het voor jezelf het beste gaat. (schijnt ook te schelen of je links of rechts handig bent????)
groetjes van ons allemaal

Chris zei

Wat een hond is Tara geworden joh! Dat is gezellig hè, zo'n dier bij je in de tuin. Onze Max vindt het ook heerlijk om buiten te liggen, het liefst aan mijn voeten. Heerlijk om weer zo buiten te kunnen zitten borduren (of lezen...).

carina zei

Heerlijk dat zonnetje en je ziet de steekjes ook 10 keer beter! Groetjes carina

Klaske zei

Heerlijk hé, om eindelijk weer eens heerlijk een steekje buiten te zetten, wat mij betreft mag dit weertje de komende tijd wel zo blijven!!

Ineke zei

Prachtig borduurtje! Succes en de groetjes

marga zei

Fijn dat jullie samen zo genoeten hebben van het buiten zijn.
Gr. Marga

Anoniem zei

Ben geen ervaren borduurster, maar denk ook dat het met linkshandigheid of rechtshandigheid te maken heeft... waarschijnlijk ontwikkelt zich zo een natuurlijke voorkeur! Wat wordt het trouwens mooi zeg, welke kant jouw steekjes dan ook opwijzen ;)! Geef je een dikke knuffel aan Tara? Liefs!!

Balsemien zei

Hoi Lida,
De steekjes moeten wel dezelfde kant op wijzen. Tijdens een van de remember me huisjes van BBD heb ik wat geexperimenteerd en je ziet inderdaad verschil als je je werk horizontaal of vertcaal houdt!

Miranda zei

Veel plezier meiskes!

Anoniem zei

Buiten dat de steekjes de zelfde kant op moeten wijzen, ga ik van linksonder naar rechtsboven toe. Van onder naar boven en dit voorkomt dat je met je naald omhoog komt in een gaatje waar al een draadje zit. Niet altijd maar wel heel veel. Ach alles de zelfde kant uit en dan wat jij het lekkerste vind. Het ziet er goed uit en Tara vind buiten zijn helemaal tegek.

Groetjes,
Marga♥