donderdag 29 maart 2012

Gesprek met mijn andere ik!

Zeg jou jij je niet schamen, zei mijn andere ik gisteren tegen mij!
Hoezo, vroeg ik nog, maar daar nam mijn andere ik dus echt geen genoegen mee!
Je weet best wat ik bedoel, zei dat vervelende stemmetje, ik las toevallig mee over je schouder en zag dat je een beetje jaloers was omdat zij dat beeldschone beertje kreeg!
Hmm, ehh ja dat is wel zo, antwoordde ik een beetje timide!
Juist, zei mijn andere ik, ga je dus schamen, staan er hierboven niet twee dozen met daarin lapjes en alle andere spulletjes om twee schattige beertjes te maken?
Ja, zei ik en kreeg een beetje rood hoofd!
Wel ga daar dan maar eens mee aan de slag, zei mijn andere ik nogal pinnig!
Nu weten jullie natuurlijk wel dat ik dan meestal onmiddellijk gehoorzaam( maar niet heus!), maar deze keer besloot ik de goede raad op te volgen en ben naar boven gegaan en ja daar stonden ze twee doosjes:


Okay, maar nu wordt het even moeilijk! Aan welke zal ik gaan beginnen?? Ho-Chi of Flupke?


Ik maak de dozen open en zie dat Flupke al helemaal geknipt is en dat zelfs zijn hoofd al gedeeltelijk genaaid is, niet helemaal goed zal een deel moeten uithalen, maar dat maakt de keuze wel simpel, Flupke is eerst aan de beurt!


Dus deze doos gaat mee naar beneden en als ik 's middag lekker buiten in het zonnetje zit worden de eerste steekjes gemaakt en ik naai het hoofdje opnieuw en daarna zet ik de armpjes in elkaar:


En 's avonds als ik terug kom van de training met Tara draai ik de affe delen eerst even binnenste buiten en dan is dit het resultaat! Niet dat ik zulke mooie beren kan maken als haar, zou zelfs niet weten hoe ik een wassen neusje moet maken, maar ik maakte wel al eerder wat beren voor mijn Mams dus helemaal een beginneling ben ik niet! En als het niet wil lukken dan ga ik gewoon bij haar langs voor wat lessen en advies! Zijn jullie ook zo nieuwsgierig of het mij gaat lukken? Nu ik en mijn andere ik ook!
Fijne dag!!

30 opmerkingen:

Bed, breakfast en quilts zei

leuk om te doen met dit weer, bontjes! Ze worden wel erg leuk, vandaag de benen en het lijf en voor het weekeiende hb jij je beer in huis!

Judith zei

Dat is nu nog eens bloginspiratie! Succes met beer

carine zei

Lida, Je Hebt Goed geluisterd, en je beertje kimt wel goed! Het zal een lief ding worden... je doet me eraan herinneren dat ik nog een hele kast vol met pakketten,stoffen heb, zou ook eens een moeten opzetten. Maar ja, je begint erlmee en wil alles af hebben, wanneer ik aan eentje start is het voor af en nu is dat nog wat te vroeg.. Maak er een leukerd van dikke knuffel Carine

Marijke zei

Ziet er nu al goed uit! Vind beren ook zo leuk dus ben erg benieuwd!
Berefijne dag!
groetjes Marijke

Rennie zei

Worden wel spannende dagen zo. Ik zet af en toe gewoon mijn oorwarmers op, hoor ik geen stemmetjes!

Wilma Kuin zei

Wat een heerlijke doosjes,... Heerlijk om weer met wat bontjes in de weer te zijn,...

Else zei

Oh dat word ook een lieverd! Fijne dag, knuffel Else

GRANNY'S HOUSE zei

Wat een leuke beertjes gaat dit worden.

Groetjes
Ines

AnitaS zei

Dat is straks weer een leeg doosje en een affo. Het wordt vast een heel gezellig beertje. Fijne dag.

Noa zei

moedig om er aan te beginnen hoor ben benieuwd naar het eind resultaat
fijne dag

Willy zei

Dat gaat je vast lukken. Mooi vullen vind ik het moeilijkste werk.
Groetjes,

Heleni zei

Wat heerlijk dat je een paar doosjes grijpklaar hebt staan waar ook nog wat in zit om af te maken....
Ben benieuwd hoor.

groet Heleni

josé zei

Dit komt goed ik weet het zeker.

Leuk dat je het af gaat maken. Succes!

liefdevoortextiel zei

Gelukkig dat Flupke eindelijk uit de doos mag, hij zal daarna altijd bij je zijn!

Anoniem zei

Oei, wat is je andere ik streng en wat goed dat je gedaan hebt wat ze gezegd heeft. Succes met het maken van Flupke. Hij wordt vast heel erg mooi.

Berna zei

Flupke wordt vast een schattig beertje. Wie weet een toekomstige echtgenoot voor Emma?
Succes met maken.

mieke zei

Hahahah, mooi, dat gaat je wel lukken !

petronella zei

Succes, en we zullen het volgen!!

Ageeth Dorsman zei

Dat brengt toch weer nostalgische
gevoelens naar boven, van ooit, toen
ik 10 jaar lang beren maakte. Heb dus
nog 2 hele grote dozen met stofjes,
schijven, oogjes enz. staan (en mijn
andere ik fluistert: zonde van het
geld...). Ik ben wel heel benieuwd
naar de uiteindelijke Flopke! Veel
plezier met het maken.
Groetjes van Ageeth

Anoniem zei

Ik ben benieuwd wat voor leuks daar uit gaat ontstaan.

katrien zei

Succes ermee.

MarianneD zei

Wedden dat dit een schattig beertje gaat worden?
En nog zelfgemaakt ook!
Succes met de bevalling...;-)

Unknown zei

Oh, wat zijn die mooi. Ben benieuwd hoe snel we het beertje af gaan zien maar jouw kennende zal dit niet vlug duren!
Haha, als je niet teveel tegen jezelf staat te kletsen tenminste :))))))))
Daar heb ik ook wel eens last van hoor, maar soms is het gewoon nodig:)
Liefs, Sonja

Heidi zei

Erg leuk! Ik heb zo veel die ligt in kasten waarmee ik moet beginnen. Veels te veel UFOs en leuke dingen die ik moeten starten.....

Ik weet zeker dat Flupke is zo af en dan kan Ho-Chi komen om met haar te spelen.

Hugs en groetjes ~
Heidi

quiltsathome zei

Hoi Lida,

ja, die stemmetjes heb ik ook !

Soms luister ik wel, hoor ! Dan maak ik tenminste een quilt af.

Fijne dag, Patricia

Chris zei

Dat was een nuttige samenspraak met je andere ik. Zouden we misschien allemaal wel eens moeten doen, haha. Ik heb ook nog een doos ergens liggen, nou ja, die loopt niet weg. Ik denk trouwens dat je beertje wel snel klaar zal zijn.

Ineke zei

Heel goed, maak je gelijk iets af, waar je ooit aan begonnen bent. Ik hoop dat Flupke gauw af is, zodat je de andere ook nog kan maken. Groetjes, Ineke

marga zei

Ik heb geen advies maar wens je heel veel succes.
Bij mij liggen ook nog steeds ogen en scharnieren voor een beer maar kan nu even bij jou afkijken hoe het moet.
Vind je toch niet erg he.
Gr.
Marga

sylvia zei

gezellig samen kletsen, was dat.......LOL
heel veel succes met je beer!!!
groetjes, Sylvia

quiltsathome zei

hoi Lida, ik kwam ook ergens dit leuke blog tegen over miniatuur huizen. http://dollshousesandminiatures.blogspot.com/

kende jij het al ?

Groetjes, Patricia