zondag 19 februari 2012

Ik ben een effen mens!

Ja dat geloven jullie misschien niet, maar ik ben altijd geneigd om effen stoffen te kiezen en effen kleding en dan vooral donkerblauw met wit en mosgroen zijn mijn favorieten kleuren, de enige uitzondering die ik normaliter heb zijn Schotse ruiten! Maar zag onlangs weer een schitterende quilt in die oude tinten en dat was een van de redenen om met de gebloemde stofjes uit Brugge te gaan beginnen, ben denk ik door de VL-letjes wat soepeler geworden de laatste tijd en dat kan ik hier laten zien, kijk de selectie van de afgelopen week:




En snappen jullie nu dat ik hierover heen kan kijken, zo keurig opgeborgen en nog zie ik niet de naam op de doos staan en zoek een uur lang naar mijn spullen! Maar gelukkig kreeg ik toch op tijd een ingeving en dus kon ik gisteren op ondergrond stof uit bij Cora en alhoewel ik weer geneigd was er een zo effen mogelijk lapje bij te zoeken vond ik gelukkig deze mooie stof (even aanklikken, kun je het goed zien) en die sprak mij wel aan, ook nog twee klossen garen voor het applicatie werk en ik kan lekker aan de slag!


Ook dat rechtse rode lapje heb ik er nog bij gescoord, bleek dat ik voor het midden nog een fat quarter nodig had en laten nu alle stofjes 15 x 110 cm. te zijn, ik geloof wel dat het een mooi bijpassend lapje is geworden! Zo vandaag eerst wat borduursteekjes en dan ga ik beginnen met het knippen en plakken en misschien zelfs al wat appliceren van de vele kleine stukjes, heb er zin in! Fijne dag!

27 opmerkingen:

Marijke zei

Nee, dat had ik niet verwacht... dat je van effen stoffen houdt! Altijd de mooiste stoffen ook nu weer voor je Waterloo! Had er nog nooit van gehoord en ben erg benieuwd!
fijne zondag,
groetjes Marijke

Johanna Zweden zei

Mogge Lida, je lapjes zijn schitterend, en nee ook ik wist niet dat je van effen stofjes hield, vond je meer een bloemetjes dame
Ze zijn schitterend, kijk uit naar het resultaat
fijne zondag groetjes joke

Noa zei

mooie lapjes heb je uitgekozen

katrien zei

Leuke lapjes toon je ons weer.

GRANNY'S HOUSE zei

Ik had nooit gedacht dat jij een effe mens was, zo zie je maar weer.
Wat een beeldschone stofjes liggen er voor je klaar.

Groetjes
Ines

AnitaS zei

Je hebt mooie lapjes uitgezocht. Fijne zondag.

Jossie zei

Prachtige lapjes! Dat wordt een mooie quilt.
Hoe herkenbaar dat je de stofjes niet kon vinden. Ik heb ook de eigenschap om dingen die recht voor mijn neus staan, niet te zien.

josé zei

Dit is een mooie collectie bij elkaar.

Prachtig !!

Anoniem zei

Mooie lapjes, lijken erg op mijn verzameling lapjes voor mijn Farmer's wife (sommige zijn zelfs hetzelfde). Kan ik bij die Cora? per internet bestellen?

Marians Quiltblog zei

Mooie lapjes Lida. Te geordend kan ook wel eens lastig zijn. Ik ken dat. Heb je alles een keer goed opgeruimd.kun je niets meer vinden. Fijne dag, geniet ervan

Anoniem zei

Oh, je bent echt goed geslaagd Lida, wat een schitterende stof zo bij al je lapjes...! Die rode is ook mooi, ik hoop dat we snel wat kunnen gaan zien van de vorderingen! Heel fijne zondag, liefs!!

Berna zei

Mooie lapjes. Ik hou wel van bloemetjes.

petronella zei

Wat een mooie stofjes!!! Ben erg benieuwd hoe het gaat worden!

liefdevoortextiel zei

Hallo Lida, de stofjes die je hebt gekozen konden zo bij mijn verzameling! Heel erg mooi!

quiltsathome zei

Mooie lapjes, ik hou ook van deze kleuren en heb zelf ook nog een stapeltje in die kleuren liggen.
Veel plezier met het maken van je Waterloo quilt.
groetjes, Patricia

marijna zei

He he, ikkomook nog eens om de hoek kijken. Heb net al de logjes bekeken die ik gemist heb. inhalen is geenoptie. maar zag heel veel leuke dingen en een huis dat steeds mooier wordt. je lapjes uit dit logje vind ik erg mooi. Er zitten eenaantal bij die ik zelf volgens mij ook heb. ik zit te broeden op een nieuw quilt, maar weet nog niet precies wat. groetjes.....

Ria van Kasteel zei

Mooie ondergrond voor die schattige lapjes, ben benieuwd hoe het gaat worden.

Lieve groeten van Ria ;0)

Quiltpassion.blogspot.com zei

Wat een mooie lapjes allemaal, Lida! Ik zie er een aantal van Christel Salgarollo, daat heb ik ook vier fat quarters van. Ik vind ze ook zo mooi.
Ik denk dat je met effen stoffen en Schotse ruiten je kleding bedoelt, en dat had ik wel gedacht.
Ik ben heel benieuwd naar je Waterloo quilt, ik ken hem ook niet, maar aan de stoffen te zien, wordt hij vast heel mooi!
Knuffel, Cisca

PS, heb je mijn email terug ontvangen?

Made by Meet zei

Mooie stofjes heb je bij elkaar gezocht voor de Waterloo quilt, lijkt me erg leuk om die te maken!
Groetjes Meta

potapusha zei

Lida! What a beautiful and subtle colors, pastel colors and roses! I wonder what would happen)))

Hugs, Natalie))

Yvonne zei

Wat een prachtige, lieve stofjes. Leuk om weer aan iets nieuws te beginnen!

Erna Peekel zei

Kei mooie stofjes heb je gekozen.

Groetjes,
Erna

Willy zei

Mooie stoffen Lida, past allemaal goed bij een effen basis.
Groetjes

Guusje, zei

Ik dacht dat je juist een bloemen en grotere printen liefhebster was maar zo zie je maar. Je hebt wel erg mooi stof gekocht hoor het wordt straks een prachtige quilt. Veel borduurplezier.

sylvia zei

mooie lapjes heb je gescoord, alleen het naar kijken is de moeite al waard!!
en nu maar hopen dat jij en je niet-effen stoffen vriendinnen worden en je er niet je Waterloo vindt.......:)
groetjes, Sylvia

Anoniem zei

Ik dacht juist dat ik bij jou in de quilts meestal wel een roosje of een takje, in ieder geval iets met oranje ook had gezien.
Effen kan ook heel mooi zijn.

willeke zei

Nee ook ik had niet gedacht dat je van effen stofjes houdt.....voor kleding bedenk ik mij trouwens nu....dat ik daar in ook 90% voor effen ga.

Ik vind je ragtime grappig (maar ik heb dus in mijn hele collectie geen ruitjes!!!!! Wel effen, bloempjes, streepjes, geometrisch.....what ever, maar geen ruitjes!)
Lekker dat we allemaal van verschillende dingen houden en toch de zelfde hobby kunnen delen.

ik wens je een hele gezellige dag toe, hartelijke groetjes,