zondag 9 oktober 2011

VL-letjes en Berenleed!

Eerst maar mijn vrolijke lapjes van deze week, nee ze zitten nog niet aan elkaar en ook die van vorige week liggen nog los, dat komt komende week wel, ik heb echt een hoop andere dingen gedaan de afgelopen week waar veel tijd in ging zitten. Broer met de gebroken voeten gereden, zodat Mams met eigen ogen kon zien dat het goed met hem ging enz. Maarre de lapjes:

Weer zijn er een paar van de lapjes van Carina bij, ze passen gewoon prima in het plaatje!

Ik moet volgende week de boel wel aan elkaar gaan zetten want het wordt anders te lastig om ze te laten zien! Ik vind het al een heel gezellige boel worden. In het midden ligt weer een zijde lapje, dat is dus de zijde waar  de quilt straks mee zal worden afgewerkt en ook de kleur van de borduurzijde.

Nu het berenleed!! Ja het is toch schandalig dat dit doosje met al deze geknipte lapjes al een paar jaar klaar staat om in elkaar te worden gezet en er steeds weer iets anders was wat er tussen kwam, nu dit weekend wil ik er dus echt een paar steekjes aan doen! 
 Niet dat ik verwacht het hele beertje in elkaar te krijgen, het moet met de hand gebeuren en daar ben ik nu eenmaal geen ster in! Maar als het een beetje meezit moet ik eind volgende week toch wel een Flupke hebben om mee te pronken!
Moet ik jullie nog iets schandaligs vertellen?? Wel ?? Er ligt nog zo'n schattig beertje te wachten om eindelijk in elkaar te worden gezet, die zelfs nog niet geknipt! Maar ik heb mij voorgenomen, dat deze twee voor het eind van het jaar op de site table zullen zitten en gezellig de feestdagen met ons mee mogen vieren!
Zo nu ik dat gezegd heb, moet ik mij er wel aan houden! Fijne dag!!

23 opmerkingen:

Vlijtige Handjes zei

De lapjes zijn mooi en met borduur en zijde een mooi geheel. Oh hier liggen nog engeltjes die met kerst zouden moeten staan.......
Fijne zondag,
groetjes Anita

Elly's freubel hoekje zei

Druk, druk, druk een zo bekend woord
Soms lopen we ons zelf voorbij Pffff
Je stofjes zien er heel vrolijk, en toch liefelijk uit
Wat een idee zeg om er zijde tussen te werken, heel appart
Flupke en Flupke in gesneden toestand zien er goed voorbereid uit, dus zeker met jou gestelde doel heb jij tegen de Kerst 2 schattige bengels erbij
Ook ik heb nog tig paketten van zo een haarballetjes in wacht liggen
is ook een verslaving(voor later)
Freubelgroet, Elly

Johanna Zweden zei

Nu dat gaat een gezelig quiltje worden Lida, en ach die beer ligt daar gewoon om eens gelapt te worden, wat een beren leed.
Fijne zondag liefs Joke

AnitaS zei

De lapjes passen er weer heel mooi bij. Die beertjes krijg je heus wel af voor het eind van het jaar. Ik denk dat we allemaal wel wat hebben liggen waarvan we denken: waarom heb ik dat nu niet gelijk af gemaakt. Prettige zondag.

lupineke zei

Fijn dat het eerste Flupke in ieder geval uit de doos is gekomen, als je eenmaal begonnen bent, dan komt hij vast snel af! Prachtige lapjes heb je zo bij elkaar liggen! Fijne zondag, Lupineke

Hubertine zei

Wat een fleurige lapjes bij elkaar!!!! Gewoon rustig blijven dan komt het vanzelf allemaal dik in orde!!!
Groetjes,
Hubertine

Judith zei

Volgend jaar is er weer een kerst hoor! Het ziet er vrolijk uit, leuk met een lappie zijde

Willy zei

Lida het gaat je vast lukken, want als je er eenmaal mee begint dan is het bij jou ook zo af.
Ik ben erg benieuwd naar je nieuw quilt.
Fijne creatieve zondag, groetjes

margaquilt zei

Heel veel succes met jou Flupke.
Ik houd je eraan hoor.
Met Kerst zijn de Hr. en Mevr. Flup jullie gasten.
Fijne zondag.
marga

mieke zei

Hele mooie lapjes van deze week.
En die flupkes?? Succes er mee.
grtjs Mieke

Wilma zei

Zo heeft iedereen wel vergeten doosjes ;-) maar altijd leuk om weer een doosje te openen en ...... Dan ineens heb je zin en maak je het af. enig hoor zo'n beertje!
Prettige zondag, groetjes, Wilma
P.S en je vrolijke lapjes zijn mooi!!!!!

Wilma zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
GRANNY'S HOUSE zei

Psssssssssst......dat gebeurt bij mij ook regelmatig ;-)

Groetjes
Ines

Guusje, zei

Wat een mooie lapjes zo bij elkaar, ik zal nog even kijken ben er nog niet aan toegekomen deze week. En wat een schattig beertje zo zonde om die in een doosje te laten liggen.

liefdevoortextiel zei

Lida, de beren moet je gaan maken het is heel leuk en verslavend om te doen. Jaren geleden heb ik er tientallen gemaakt, ook ganzen ! Ik heb ze gemaakt van quilt en kerststoffen ze vielen erg in de smaak. Fijne zondag !

Mascha zei

Je quilt met je lapjes begint al iets te worden. ik wens je heel veel succes met het maken van je beren.
Groetjes Mascha

Willeke de la Chambre zei

Zet 'm op!

ik ga nou eerst aan de strijk, anders wordt het helemaal niks vandaag!

groetjes en fijne zondag!

Anoniem zei

Gelukkig is het berenweer vandaag, dus het werken aan deze beer zal wel lukken.
De lapjes liggen er mooi bij.

Klaske zei

Volgens mij is het vandaag een heerlijk dagje om beren in elkaar te zetten! Ach de ene is al geknipt, even er tegen aan en dan heb je hem vast zo af>.
Veel succes en een fijne zondag!

quilting Jeannet zei

Dat gaat vast goed komen met die twee beertjes Lida! en je kan ze ook heel goed op de machine maken hoor, doe ik ook altijd.Ik bedenk me wel dat ik nog zo,n soort tweetal heb liggen, wel en niet geknipt......Maar die liggen er met kerstmis nog zo hoor!

groetjes, Jeannet

Quiltlia zei

Mooie lapjes en die twee Flupkes verdienen wel een mooi plekje.
Succes ermee.
Groetjes Lia

carina zei

Wat een schatjes, ze worden vast erg mooi. En je stofjes zo leuk dst ze zo goed passen. Nou succes verder groetjes carina

Quiltpassion.blogspot.com zei

Schattig, die beer, maak hem maar gauw, ik ga ook eens op die site kijken. Hoewel er liggen hier nog genoeg poppen, enz. die nodig gemaakt moeten worden.
Knuffel, Cisca